 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
|
Asuryan's Cleansing |
| Autor |
Wiadomość |
dashi [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 26 Lut, 2011 Asuryan's Cleansing
|
|
|
EMP vs HE
w grze jest świątynia sigmara, EMP wystawia jakąś jednostkę a HE próbuje ją "skanterować" za pomocą Asuryan's Cleansing -czy HE musi dopłacić i żeton zasobów? |
|
|
|
 |
Czarny [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 26 Lut, 2011
|
|
|
| Musi, na Asuryan-ie jest kluczowe słówko "target" |
|
|
|
 |
dashi [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 26 Lut, 2011
|
|
|
w dyskusji która odbyła się w partii gdzie wystąpił taki problem bardziej kluczowe było stwierdzenie czy karta która jeszcze nie weszła do gry już jest jednostką czy nie... |
|
|
|
 |
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 26 Lut, 2011
|
|
|
eee nie musi dopłacać -> patrzcie najnowsze FAQ, póki ta karta nie wejdzie do gry nie działa na nią kościół.
A wejdzie dopiero po rozpatrzeniu Asuryana |
|
|
|
 |
Czarny [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Lut, 2011
|
|
|
A czy przypadkiem efekt kościółka nie jest permanentny, tak jak w przypadku warpstone excavation w naszej strefie i tainted well u przeciwnika. Tzn. nie można odpalić akcji ze studni na jednostkę, która weszła do strefy w której jest warpstone, bo ona wchodzi tam spaczona, a nie zostaje spaczona przy wejściu.
Tak samo za Asuryan trzeba dopłacić, bo kościół po prostu działa, nie jest to akcja, a Asuryan targetuje jednostkę. |
|
|
|
 |
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Lut, 2011
|
|
|
| kościół działa na rzeczy w grze ( nie działa na Twoje jednostki w discardzie i na ręce) a jednostka właśnie zagrana nie jest ani w grze ani poza nią, czyli kościół na nią nie działa w żadnym wypadku. |
|
|
|
 |
Czarny [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Lut, 2011
|
|
|
Czyli co, jednostka właśnie zagrana jest nigdzie?
W sumie to masz rację, jednak brzmi to trochę dziwnie |
|
|
|
 |
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Lut, 2011
|
|
|
| jednostka właśnie zagrana ląduje na stos akcji rozpoczynając łańcuch, jest w fazie przejściowej, już nie jest poza grą bo została zagrana, ale do rozpatzrenia nie jest też w grze. |
|
|
|
 |
Nihlathak [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Lut, 2011
|
|
|
Trochę dziwne?
| Cytat: | | jednostka właśnie zagrana ląduje na stos akcji rozpoczynając łańcuch, jest w fazie przejściowej, już nie jest poza grą bo została zagrana, ale do rozpatzrenia nie jest też w grze. |
Wydawało mi się, że jedynie taktyki i wszelakie inne akcje wchodzą do łańcucha, a nie jednostki. Idąc dalej takim tokiem rozumowania mając Gwardie Imperialną w polu i zagrywając nową jednostkę w to pole to gwardia nie otrzymuje dodatkowego młoteczka bo jednostka jest w fazie "nicość". Coś chyba nie tak ? |
|
|
|
 |
GambitG [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Lut, 2011
|
|
|
| a czy w gwardii nie ma sformułowania "pojawić się w tej strefie" zamiast "wprowadzić do gry"? |
|
|
|
 |
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Lut, 2011
|
|
|
Wchodzi do gry (v1.3)
Karty na ogół są zagrywane z ręki,
jednak niektóre efekty pozwalają na
zagrywanie ich bezpośrednio ze stosu
kart odrzuconych albo z talii. Kiedy
karta jest zagrywana uważa się, że nie
jest ona poza grą, ani nie jest w grze.
Zagranie karty wywołuje łańcuch akcji,
a jedynym sposobem oddziaływania na
kartę podczas tej akcji jest efekt „właśnie
zagrana”. Po tym, jak pozostała część
łańcucha akcji zostanie dokończona,
efekt karty zostanie rozstrzygnięty
(jeżeli jest to taktyka) albo wejdzie ona
do gry (jeżeli jest jednostką lub kartą
wsparcia).
Zagrywanie kart
Zagranie karty jednostki, wsparcia,
misji lub rozwinięcia jest akcją, na
którą nałożono pewne ograniczenia. Te
ograniczenia to:
Takich kart nie można zagrać
w odpowiedzi (na cokolwiek).
Takie karty muszą zostać zagrane podczas
fazy Stolicy ich właściciela. |
|
|
|
 |
|
|
|