galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Koszmar w Dunwich - pytania o zasady
Autor Wiadomość
Sh' EGzor

Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Polska ;p
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011   Koszmar w Dunwich - pytania o zasady

Pytanie jest takie: o zdolność Abhotha ,jeśli wszystkie dzieci Abhotha zanajdują się na planszy podnosi się poziom paniki i na torze zagłady. A co jeśli badacze pokonają całą trójkę ,a potem w wyniku spotęgowań jeszcze raz się ona cała pojawi? Czy jeszcze raz podnosi się poziom paniki i tor zagłady? Czy ta jego zdolność działa raz? Wczoraj nam się tak zdarzyło.
_________________
Ja też chce więcej Horror w Arkham!
 
     
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 679
Skąd: Sopot
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011   

Patrząc na angielski arkusz Przedwiecznego, to panika+zagłada rosną za każdym razem, gdy następuje spotęgowanie potworów a troje dzieci Abhotha JUŻ JEST na planszy (nie mamy czwartego żetonu dziecka więc za karę zwiększamy panikę i zagładę).
_________________
Moje planszówki
 
     
rzabcio 

Wiek: 37
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 72
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011   

Słusznie. Generalnie należy pamiętać, że to jest Horror w Arkham i w razie wątpliwości co do kilku różnych wersji zasad należy zawsze wybierać tą najgorszą. ;) Oczywiście to pół żartem, poł serio, ale jednak serio...
_________________
Gramajda - Zagraj w najlepsze planszówki w Poznaniu! Zapraszamy! :)
 
     
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 679
Skąd: Sopot
Wysłany: Sob 30 Lip, 2011   

Ja mam dwa inne pytania, oba odnoście 6 strony instrukcji ;)

1. Rozerwanie bramy nie powoduje spotęgowania potworów. Co się dzieje w takim razie gdy karta Mitów z rozerwaniem bramy, wskazuje na obszar gdzie już jest otwarta brama?

2. Jeśli badacz zdecyduje się wziąć kartę rany/szaleństwa, to odzyskuje wszystkie punkty odpowiedniego atrybutu, przenosi się do odpowiedniej placówki leczniczej i "nie traci wszystkich swoich przedmiotów ani żetonów" . Czy nie chodziło przypadkiem o "żadnych przedmiotów i żetonów"? W instrukcji do podstawki jest mowa o utracie połowy przedmiotów i wskazówek.
_________________
Moje planszówki
 
     
ragi 

Wiek: 45
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 31 Lip, 2011   

ad. 1 Rozerwanie wystepuje tylko wtedy gdy na wskazywanym obszarze znajduje sie juz zeton Starszych Bogow. Jeśli żetonu nie ma to brama nie jest rozrywana i karta Mitów jest rozpatrywana jak normalna, czyli podwojenie potworow jest mozliwe...

ad. 2 Chodziło zapewne o to, ze nie traci wszystkich swoich przedmiotow ani zetonow (w domysle) z tych ktore by normalnie stracil.
 
     
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 679
Skąd: Sopot
Wysłany: Nie 31 Lip, 2011   

Sprawdziłem w wersji angielskiej, w opisie kart ran/szaleństwa powinno być że nie traci żadnych przedmiotów/wskazówek i wtedy wszystko brzmi dla mnie jasno ;)

Nadal nie mam jednak pojęcia o co chodzi z tą wzmianką odnośnie braku spotęgowania potworów, przy opisie kart Mitów z rozerwaniem bramy. Jeśli to dodatkowe zdanie tyczy się sytuacji zniszczenia pieczęci, to po kiego czorta piszą o spotęgowaniu (spotęgowanie jest jak bramy się mają "skumulować", a przy niszczeniu pieczęci na obszarze nie ma bramy). Jeśli zaś tyczy się sytuacji gdy pieczęci nie ma, to znaczyłoby że chodzi o "skumulowanie" bram kartą Mitów z rozerwaniem bramy i zaznaczenie, że jednak taka karta nie powoduje spotęgowania (pytanie tylko co w takim razie powoduje). Mam nadzieję, że nie zamotałem za bardzo i ktoś zrozumie o co mi chodzi i wyjaśni mi DLACZEGO w instrukcji jest to zdanie odnośnie spotęgowania potworów ;)
_________________
Moje planszówki
 
     
ragi 

Wiek: 45
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 31 Lip, 2011   

Szukałem wczoraj na anglojezycznych forach i padalo to samo pytanie. Zdanie o podwajaniu potworow z punktu widzenia logiki nie ma sensu, bo nie powinno przy obecnych zasadach nigdzie wystapic.
Co do tlumaczenia to takie wpadki sie beda zdarzac. Przy tlumaczeniu kilkuset tekstów po prostu wydaje sie ze sens jest zachowany, a pozniej wychodzi, ze to jednak nie to samo... Problem polega na tym, ze takie rzeczy wychodza dopiero jak sie gra przetlumaczonymi kartami, a dopoki sie ich nie wypuści na rynek to tlumacz nie wychwyci takich subtelnosci bo dla niego to wszystko jest zrozumiale.

Z tego samego powodu testowaniem gier (i chyba wszystkiego innego) nie powinni zajmowac sie autorzy.
Ostatnio zmieniony przez ragi Nie 31 Lip, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Sigismond
Dyr. Gab. Prezydenta


Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 31 Lip, 2011   

W instrukcjach do dodatków występują podobne zapisy, z tym że zaznaczone jest, że "Przerwanie pieczęci nie powoduje także spotęgowania potworów".
Poprzednie zdanie mówi o tym, że przy przerwaniu pieczęci brama jest otwierana jak zawsze, ale nie kladziemy żetonu zagłady na karcie przedwiecznego. Wydaje mi się, że autor instrukcji chciał od razu rozwiać wątpliwości graczy, którzy mogliby pomyśleć, że "skoro nie kładziemy żetonu zagłady, to może jest spotęgowanie potworów"?
Takie dmuchanie na zimne i tyle. Faktycznie jest to zapis niepotrzebny.
 
     
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 679
Skąd: Sopot
Wysłany: Nie 31 Lip, 2011   

Doskonale zdaję sobie sprawę jak jest przy tłumaczeniach, lecz w przypadku tego dodatkowego zdania problem powstał w oryginale, więc tłumaczenie nie jest tu niczemu winne ;) Teraz już wszystko jasne, dzięki. Dziś ruszamy walczyć z Koszmarem.
_________________
Moje planszówki
 
     
Ogionejro 
Ojciec Inkwizytor


Wiek: 33
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 34
Skąd: 3City
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011   

Witam, właśnie gram sobie spokojnie samemu (choć jest przewalone :P ) i zastałem taką sytuację:
W Arkham (mieście) limit potworów został już osiągnięty (4 potworki hasały sobie po mieście), na Peryferiach był tylko jeden Potwór. Kiedy doszło do fazy Mitów wyciągnąłem kartę, która kazała otworzyć bramę na Posiadłości Gardnerów. Mieści się ona w Dunwich. Czy w takim razie spotęgowanie potworów oznacza, że 6 potworów (bo tyle akurat było otwartych bram) wychodzi z bramy na Posiadłości Gardnerów, czy wszystkie lecą na Peryferia???
 
     
Sargodar


Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 53
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011   

Potworki w Dunwitch nie są liczone do limitu potworów chyba że będzie to latający wtedy przemieści się w przestworza a jeśli jest już limit w Arkham to przejdzie dopiero na peryferia.
Jest to rozpisane w Pytaniach i Odpowiedziach na końcu instrukcji do Dunwitch.
 
     
Sigismond
Dyr. Gab. Prezydenta


Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011   

Zasadą jest, żeby umieszczać potwory na bramach po równo jak tylko to jest możliwe pamiętając, że nie może być na innej bramie więcej niż na tej, którą się wyciągnęło w mitach. Dopiero potem możesz stwierdzić, które pójdą na peryferia, a które zostaną w Dunwich.
 
     
Ogionejro 
Ojciec Inkwizytor


Wiek: 33
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 34
Skąd: 3City
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011   

Chłopaki, obie rzeczy które powiedzieliście nie są odpowiedzią na mój problem :( . Zdaję sobie sprawę z faktów, które podaliscie. Tej sytuacji, która mi się przytrafiła nie ma w FAQ dunwichowskim.
Wiem, że potworów z Dunwich nie liczy się do limitu. Ale podałem konkretną sytuację:
- limit potworów w Arkham jest już osiągnięty (nie można postawić potwora na żadnej z bram znajdujących się w Arkham)
- jest tylko jedna bram otwarta w Dunwich i to na nią karta Mitów pokazała spotęgowanie potworów
Czy to oznacza, że wszystkie potwory idą na spotęgowaną bramę w Dunwich (w tym przypadku Posiadłość Gardnerów)? Czy jednego kładę na bramie w Dunwich a resztę na Peryferia? A może jeszcze inaczej?
 
     
Sigismond
Dyr. Gab. Prezydenta


Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011   

Rozumiem, że 5 bram jest otwartych w Arkham i 1 w Dunwich, mity wskazują na otwartą bramę w Dunwich. Potrzebna jest jeszcze jedna dana, czy na bramach w Arkham są jakieś potwory.
Jeśli nie ma, to 1 potwór idzie na bramę w Dunwich, reszta na peryferie. (czyli do każdej bramy idzie jeden potwór, tylko że te w Arkham wędrują na peryferie)
Jeśli jest lub są potwory na bramach w Arkham, to trzeba stosować się do zasady, że nie może być gdzie indziej więcej niż na bramie, którą się wylosowało, czyli wtedy więcej stworów wyjdzie w Dunwich, ale żeby dokładniej określić, trzeba by wiedzieć, jak stoją potwory w Arkham.
 
     
Ogionejro 
Ojciec Inkwizytor


Wiek: 33
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 34
Skąd: 3City
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011   

Sigismond napisał/a:
Rozumiem, że 5 bram jest otwartych w Arkham i 1 w Dunwich, mity wskazują na otwartą bramę w Dunwich
Dokładnie tak jak napisałeś :) . W Arkham było po jednym potworku na dwóch bramach, pozostałe były puste :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.18 sekundy. Zapytań do SQL: 13