galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gra o Tron PBF #7 - Powrót Smoków - Nabór
Autor Wiadomość
Medyk
[Usunięty]

Wysłany: Sro 29 Sie, 2012   

Vickon ja kiedyś to dokładnie wyszukiwałem, bo miałem podobne problemy i gdzieś na BGG znalazłem info z FAQ'a do CoK'a, że najpierw rozważa się zdolności NIWELACJI karty przeciwnika, potem jego zdolności postaci wynikające z tekstu, a na sam koniec dopiero ikony. Jeśli obie karty mają niwelację lub zdolność to wtedy decyduje tor tronu lub miecza, bo to już zależało od modyfikacji.

To tak od siebie dorzuciłem co oczywiście potwierdza to co napisał Game Master:)
 
     
Mortyr
[Usunięty]

Wysłany: Pią 31 Sie, 2012   

UWAGA: Chciałbym wyjaśnić sposób użycia zdolności specjalnych.

- użycie zdolności Starka i Lannistera należy zadeklarować ZAMIAST wykonywania rozkazu Marszu podczas swojej kolejki w fazie Akcji.

- użycie zdolności Tully'ego należy zadeklarować natychmiast po zakończeniu Fazy Westeros, ale przed Fazą Planowania.

- użycie zdolności Greyjoya należy zadeklarować PODCZAS wykonywania rozkazu Marszu podczas swojej kolejki w fazie Akcji.

- użycie zdolności Targaryena i Baratheona należy zadeklarować razem z kartą Rodu do danej bitwy (czyli do mnie na PW). W przypadku, gdy obie zdolności użyte zostaną w tej samej bitwie, zdolność Targaryena nie zadziała. Warto zauważyć, że żaden z graczy nie będzie wiedział, czy drugi użył zdolności przed odkryciem kart Rodów.

- użycie zdolności Arryna i Martella należy zadeklarować jawnie w dowolnym momencie, kiedy nie jest toczona żadna bitwa.

- użycie zdolności Tyrella można jawnie zadeklarować w dowolnym momencie gry.
 
     
Vickon
[Usunięty]

Wysłany: Pią 31 Sie, 2012   

Mortyr napisał/a:

- użycie zdolności Starka i Lannistera należy zadeklarować ZAMIAST wykonywania rozkazu Marszu podczas swojej kolejki w fazie Akcji.


Czy to oznacza zdjęcie wybranego żetonu marszu?
 
     
Mortyr
[Usunięty]

Wysłany: Pią 31 Sie, 2012   

Vickon napisał/a:
Mortyr napisał/a:

- użycie zdolności Starka i Lannistera należy zadeklarować ZAMIAST wykonywania rozkazu Marszu podczas swojej kolejki w fazie Akcji.


Czy to oznacza zdjęcie wybranego żetonu marszu?


Nie, ale na normalne wykonanie Marszu trzeba zaczekać do następnej kolejki.
 
     
Georgie
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Wrz, 2012   Re: Gra o Tron PBF #7 - Powrót Smoków - Nabór

Mortyr napisał/a:



Wszelkie dziwaczne "drzewkowe" wasalizacje rozstrzygamy według starej, średniowiecznej zasady: "Wasal mojego wasala, nie jest moim wasalem." :wink:


żeby to miało sens to jednak ktos kto jest czyims suwerenem moze być też czyims wasalem wiec wychodzii na to ze WŁASNEJ stolicy wcale nie trzeba posiadac :) bo inaczej zwalnialo by to automatycznie wszystkich twoich wasali gdy trzeci gracz podbil by twoja stolice.
 
     
Medyk
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Wrz, 2012   

No trochę się teraz zrobiła kicha i nie było to chyba do końca ustalone, czy Suweren musi mieć własną stolicę, aczkolwiek to byłoby bardziej logiczne, bo powinien sobą coś reprezentować.
 
     
Georgie
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Wrz, 2012   

a ja własnie wykluczyl bym taki warunek, inaczej nie bedzie ktos czyims wasalem i nie bedize mogl miec w tym czasie wasali, taka sytuacja jest dla mnie logiczna, pytanie mis ie nasuwa tylko co jesli wasal ( będąc juz pare tur wasalem) nagle placi żetony i wypowiada wasalstwo, i w tym momencie suweren i tak powinien posiadac stolice i polowe zamkow wasala, wiec wyglada mi to troche tak jak by wasal mial jedna ture na odbicie wlasnej stolicy, inaczej znowu zostanie wasalem i bedzie musial placic
a mortyr pisal cos ze bedac wasalem niemozna działać na szkode suwerena
 
     
Vickon
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

Zobaczycie, z wasalizacją będzie się jeszcze działo. Niby jest dużo określone, ale w grze wyjdzie jeszcze wiele smaczków. Wkońcu jest 9 róznych mózgów i rózne koncepcje w głowie siedzą. :twisted:
 
     
Medyk
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

Tak jak mówisz... Już jest kolejny smaczek :grin: Dobrze by było Mortyr jakbyś to jakoś w miarę na bierząco aktualizował, co by się wyjaśniało i do tego byłoby dobre FAQu na przyszłość:)
 
     
Sardo
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

Mi ta cała wasalizacja jakoś się średnio podoba.
To jak już o tym wszystkim gadamy, to czy może zaistnieć sytuacja że jedna osoba jest wasalem 2 różnych osób?
Edit: I jak rozpatrujemy kolejność wasalizacji? Najpierw przymusowe potem dobrowolne? Czy według tronu? Jeśli według tronu to patrzymy na pozycje Wasala czy Suzerena?
 
     
Vickon
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

To ja jeszcze dodam odrazu, żeby to teraz wyjaśnić.

Przykład fikcyjny:
Greyjoy jest wasalem Lannistera.
W kolejnej turze Tyrell zajmuje Pyke i spełnia kryteria potrzebne, aby jego wasalem został Greyjoy.

Pod koniec tej tury Greyjoy jest wassalem zarówno Tyrell, jak i Lannistera i tu rodzą się pytania:
- Tyrell walczy z Lannisteram, a Greyjoy może tą walke wesprzeć - co wtedy się dzieje? W zasadach jest, że musi on wspierać swojego suzerana w walce.
- Przekazuje połowe władzy zaokrąglonej w dół. Jaka jest procedura? np. zbiea 5 władzy. Oddaje 2 powiedzmy Lannisterowi (bo jest wyżej na żelaznym tronie) i 1 Tyrellowi. Zostają Greyjoyowi 2 żetony LUB zbiera 5 władzy. Oddaje w sumie 2 i dzieli je między suzerenów.
 
     
Vickon
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

A jeszcze żeby uatrakcyjnić przykład dodam, coś jeszcze.

Widząc co się dzieje Arryn dobrowolnie zostaje wassalem Greyjoya.

Jaki jest wtedy przepływ władzy? Bo jak zostało ustalone, tylko władza z handlu nie jest obięta obowiązkiem, przekazywania połowy suzerenowi. Więc w jakiej kolejności, w wyżej wymienionym przypadku, będzie rozpatrywane przekazywanie władzy?

podsumownaie przykładu:

Greyjoy jest wasalem Lannistera i Tyrella, ale także jest suzerenem dla Arryn.
 
     
Medyk
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

Ciekawy wątek poruszyłeś Vickon.

Mi się wydaje, że nie można być wasalem 2 graczy. Zatem w takim przypadku zwiększyłbym znaczenie stolicy. Niech będzie tak, że aby ktoś był Twoim wasalem to musisz posiadać jego stolicę. Wtedy sprawa się rozwiąże.

Co do drzewek to wydaje mi się, że jak ktoś ma suwerena i wasala to skubie wasala zgodnie z zasadami, ale jego suweren skubie tylko to co otrzymuje on sam jako wasal, a nie to co od swojego wasala otrzymał-czyli wasal mojego wasala nie płaci mi>nie róbmy podwójnych podatków.

Co do Sardo to też należałoby to jakoś uściślić. Czy przymusowe, czy dobrowolne i jaka kolejność. Wydaje mi się, że najpierw należałoby określać przymusowe, żeby nie było sytuacji, że ktoś się dobrowolnie podłoży, bo i tak ma mu to ktoś narzucić. Np: teraz Baratheon mówi, że chce być dobrowolnie wasalem Arryna, to wtedy ja mogę tylko pogratulować? Albo dodać zasadę, że dobrowolna wasalizacja jest możliwa tylko wtedy, kiedy gracz kontroluje własną stolicę-wtedy ten problem by się rozwiązał i wydaje mi się tez w miarę logiczny.

Aha i wydaje mi się, że Georgie też poruszył ciekawy wątek. 1 tura na odbicie się to słabo. Z jednej strony jak ktoś jest wasalem to właściwie z założenia ma mieć ciężko. Co prawda pozwala to w jakimś stopniu zmienić kierunek ekspansji i próbować atakować innego gracza, żeby podbić liczbę zamków. Ale fakt, że to jest troszkę dziwne, że tylko 1 tura. Dałbym wtedy opcję, że jak się na koniec tury zrzuca jarzmo suwerena to ma się 2 rundy, w których ten sam gracz nie może nas zmusić do wasalizacji. Jak się po tych 2 rundach sytuacja nie zmieniła to zasada powraca.

PS: Mortyr jak wróci będzie miał nad czym myśleć :cool:
 
     
Mortyr
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

Panowie, pewne rzeczy uznałem za jasne, a widzę, że nie powinienem. Rozszerzę listę zasad, aby wszystko było wyjaśnione.
W poruszonym przykładzie:

a)
Greyjoy jest wasalem Lannistera.
Tyrell przejmuje Pyke i posiada odpowiednią liczbę miast.
Greyjoy zostaje wasalem Tyrella. Nie jest już wasalem Lannistera.

b)
Arryn jest wasalem Greyjoya. Greyjoy jest wasalem Tyrella.
Arryn NIE jest wasalem Tyrella.
Władza pochodząca od innych graczy (więc także od wasali) nie jest "opodatkowana".
 
     
Sardo
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

Mówiłem żeby zaczekać na mnie z tą wasalizacją... dzięki
Mam też jeszcze jedno pytanie. Czyli gracz posiadający moją stolice ma pierwszeństwo nad suzereowaniem mi przed innym? Wasalizacja przymusowa ma pierwszeństwo przed dobrowolną?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 8