galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gra o Tron PBF #11 - Pole gry
Autor Wiadomość
toszt
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Lis, 2012   

I jeszcze jedno, już ostatnie, obiecuję,
tekst na karcie to

Winter is Coming Natychmiast przetasujcie tę talię. Następnie wylosujcie i rozpatrzcie nową kartę.

Jeśli byśmy to natychmiast rozgrywali przed dzikimi, to też przed dzikimi by trzeba rozliczyć całą kartę, czyli wylosować i rozpatrzyć nową, a to już absurd po całości..
 
     
Shutt
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Lis, 2012   

Wybieram - c)
 
     
Adam Badura
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Lis, 2012   

Zatem czekamy na rozkazy.

A Shutt'owi polecamy ponowną lekturę zasad, bo to już druga wątpliwość w tej grze. ;)
 
     
toszt
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Lis, 2012   

Adam Badura napisał/a:
Zatem czekamy na rozkazy.

A Shutt'owi polecamy ponowną lekturę zasad, bo to już druga wątpliwość w tej grze. ;)
On zawsze wydawał mi się 'słabym ogniwem'... :twisted:
 
     
Gog
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Lis, 2012   

to moja wina wybaczcie :d Po ponad 50 grach lekko zmodyfikowalismy pare rzeczy w grze stad biedny Shutt mial te rozterki :P
 
     
Shutt
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Lis, 2012   

Zasady czasami są dziurawe. Z argumentacji toszta nie wynika, że tą kartę liczy się od razu.
Komenda natychmiast każe przetasować talię i wyłonić kolejną kartę.
Zapytam się BGG.
 
     
toszt
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Lis, 2012   

Shutt napisał/a:
Zasady czasami są dziurawe. Z argumentacji toszta nie wynika, że tą kartę liczy się od razu.
Komenda natychmiast każe przetasować talię i wyłonić kolejną kartę.
Zapytam się BGG.
Komenda natychmiast każe przetasować talię i wyłonić kolejną kartę i ją rozpatrzyć, czyli rozumiem, że rozpatrujemy tą kartę przed liczeniem dzikich i przed kartą z 1. talii?
 
     
Adam Badura
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Lis, 2012   

toszt napisał/a:
Shutt napisał/a:
Zasady czasami są dziurawe. Z argumentacji toszta nie wynika, że tą kartę liczy się od razu.
Komenda natychmiast każe przetasować talię i wyłonić kolejną kartę.
Zapytam się BGG.
Komenda natychmiast każe przetasować talię i wyłonić kolejną kartę i ją rozpatrzyć, czyli rozumiem, że rozpatrujemy tą kartę przed liczeniem dzikich i przed kartą z 1. talii?


Dokładnie. Gdyby nie to, to może bym miał jeszcze wątpliwości. Ale to dla mnie wystarczające, żeby uznać interpretację Shutt'a za błędną.

Ale zaczekajmy na BGG, skoro pyta...
 
     
Shutt
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Lis, 2012   

Dobra, nvm.
Po prostu jak się gra luźno to potem zostają złe nawyki :P
 
     
Adam Badura
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Lis, 2012   

Muszę przyznać, że zaczynam mieć wątpliwości. Zapytałem na BGG.

O FFG można powiedzieć wiele dobrego, ale niestety nie mają dobrych zasad. Zawsze jest pełno wątpliwości a FAQ jest często potrzebne nawet po samej lekturze zasad, a nie nietypowej sytuacji raz na 100.
 
     
Shutt
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Lis, 2012   

Ja niestety nie ogarniam tego forum :(
 
     
reszka
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Lis, 2012   

Shutt napisał/a:
Ja niestety nie ogarniam tego forum :(


nie Ty jeden, to chyba inna cywilizacja tworzyła.
 
     
Adam Badura
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Lis, 2012   

W moim pytaniu na BGG pojawiła się odpowiedź.

Wygląda na to, że wszyscy mieliśmy rację. Interpretacja toszt'a i moja jest poprawna w tym sensie, że "Winter is Coming" jest rozwiązywana tak jak wszystkie inne karty, w swojej kolejce. I w takiej interpretacji oczywiście ikon nie powinno się liczyć.

Ale FFG w "Westeros Card Reference" załączonej do gry (nie wiem czy to jest dostępne gdzieś online) dało w opisie "Resolve that card, including possible wildling icons". Oczywiście jest to sprzeczne z zasadami głównymi i opisem sekwencji tury, ale FFG nie przywiązuje uwagi do takich detali...

Zmieniam siłę dzikich na 6 (z następną mapą).
 
     
toszt
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Lis, 2012   

Powiem tak, oryginalna rozpiska kart westeros zeskanowana i wrzucona po poście Adama TU rozwiązuje nam ten problem z interpretacją.

Nasze logiczne rozumowanie okazało się dobre, zawiódł leniwy tłumacz, który pominął jedno zdanie...

Dziwne jest też to, że o ile u nas ta strona jest w instrukcji, to w oryginalnej wersji jest dodatkowa strona, której nie ma w pdf'ie na stronie FFG (wydawcy).
 
     
Shutt
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Lis, 2012   

Czyli jednak dobrze znam zasady :D yay!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.21 sekundy. Zapytań do SQL: 12