  | 
               
                  galakta.pl
                   
                  Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
  
                  
                | 
                            
          
         		            
 
	
			| 
		Pytania odnośnie zasad. | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 alex_anderson [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Sro 31 Paź, 2012   Pytania odnośnie zasad.
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | W księdze przygód, napisane jest iż wszystkie w niej informacje są jawne dla wszystkich graczy. Czy to znaczy, że w kampanii drużyna bohaterów, ma prawo przeglądać przygody, zanim wybierze się w jedno z miejsc? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Ch3rry [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Sro 31 Paź, 2012   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tak.
 
 
Niemniej jednak w swoich pierwszych rozgrywkach podchodziłem do kolejnych przygód bez wczytywania się w ich treść PRZED wyborem przygody.
 
 
Polecam wszystkim takie rozwiązanie. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 ronczi [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Czw 01 Lis, 2012   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mam 3 pytania
 
 
1. Gdy w niektórych przygodach trzeba umieścić unikatowe przedmioty to tylko mieszamy i rozkładamy w miejscach z gwiazdką czy także na miejscach 3 i 4. Czy w tych miejscach mogą być takie przedmioty czy tylko zwykłe przeszukiwanie
 
 
2. Czy w jednej drużynie mogą być dwa te same archetypy (np. dwaj wojownicy) czy postacie biorące udział w grze muszą być każdy z innego archetypu.
 
 
3. I ostatnie ogólne: jakie przygody na początek w kampanii czy jakieś są szczególnie preferowane. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Ch3rry [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Czw 01 Lis, 2012   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ad 1) Jeżeli się nie mylę, jest tylko jeden żeton z unikalnym przedmiotem i musi on znajdować się na jednym z miejsc oznaczonych gwiazdką. Na polach 3 i 4 układamy normalne żetony przeszukiwanie jeżeli w rozgrywce bierze udział 3 i 4 graczy.
 
 
Ad 2) Mogą być te same archetypy, nie mogą być te same klasy. Np. możesz mieć w drużynie Rycerza i Berserkera, ale nie możesz mieć np. 2 Władców Run
 
 
Ad 3) Ja gram po kolei to czego jeszcze nie grałem, jak skończę ~3 kampanie wtedy się wypowiem. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 ronczi [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pią 02 Lis, 2012   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wielkie dzięki
 
 
 chyba nie bardzo gracze mogą podglądać scenariusze bo w niektórych są informacje np ten o portalach gdzie są poszczególne klucze | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Ch3rry [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pią 02 Lis, 2012   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | ronczi napisał/a: | 	 		  
 
 chyba nie bardzo gracze mogą podglądać scenariusze bo w niektórych są informacje np ten o portalach gdzie są poszczególne klucze | 	  
 
 
Możesz napisać, o którą przygodę Tobie chodzi? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 ronczi [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pią 02 Lis, 2012   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Oblicze mrocznego władcy | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Ch3rry [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pią 02 Lis, 2012   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W Obliczu Mrocznego Władcy gracze wiedzą tylko, które runiczne zamki otwiera się za pomocą testu Siły, Mocy i Sprytu. To jaki kolor portalu przypisany jest do danego zamku jest losowe (należy pomieszać i rozłożyć żetony tak, żeby nawet Mroczny Władca nie wiedział, gdzie znajduje się jaki klucz).
 
 
Wiedza, o tym gdzie testuje się jaki atrybut jest dostępna dla wszystkich graczy. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 rep02 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Sob 03 Lis, 2012   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jest napisane w Księdze przygód, że każdy gracz powinien mieć dostęp do wszelkich informacji w niej zawartych, chyba, że jest zaznaczone inaczej. Także nie dajmy kolejnej przewagi mrocznemu (bo i tak ma ją dość dużą) i po prostu mówmy bohaterom o warunkach zwycięstwa w danych scenariuszach. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 ronczi [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Sob 03 Lis, 2012   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To że ujawniamy cele i dokładnie opisujemy co i jak bohaterom to jasne (inaczej dostaliby bęcki w każdej przygodzie latając w kółko i nie wiedząc co robić)
 
 
Dzięki za wytłumaczenie portali, oglądam przygody w najbliższy czwartek zaczynam kampanie i tak sobie ubzdurałem kolory do testów - siła czerwony    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Libero [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Czw 15 Lis, 2012   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Moje pytanie:
 
Czy zakryte (zużyte) karty poszukiwania są kiedykolwiek odkrywane? Np "Eliksir życia" ma w opisie:  	  | Cytat: | 	 		  | Zakryj tę kartę i wybierz swojego bohatera lub sąsiadującego z nim bohatera. Wybrany bohater leczy wszystkie rany. | 	  
 
Wypijając eliksir zakrywamy kartę i do końca przygody pozostaje ona zakryta. Czy po zakończeniu przygody jest ona wrzucana z powrotem do talii, czy zostaje u bohatera?
 
 
Ja mam swoją odpowiedź, ale potrzebuję poparcia ze strony zasad, by pokazać to moim graczom. Eh, ciężkie jest życie Mrocznego Władcy    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 ulusiek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Czw 15 Lis, 2012   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Instrukcja, str. 20, Faza kampanii:
 
 
"Otrzymanie złota za karty przeszukiwania: Na arkuszu kampanii należy zapisać całkowitą wartość złota wszystkich zdobytych podczas ostatniej przygody kart przeszukiwania (nawet z kart, które zostały podczas przygody wykorzystane). Następnie należy odłożyć wszystkie karty przeszukiwania z powrotem do talii(nawet, jeśli gracze nie wykorzystali ich zdolności). Zakłada się, że bohaterowie sprzedają odnalezione skarby w Arhynnie."
 
 
Myślę, że ten fragment wystarczy    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 alex_anderson [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pią 16 Lis, 2012   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To ja też skorzystam z tego działu:
 
 
- Przygoda zamek Daerion, Pierwsze spotkanie:
 
 
W księdze przygód jest napisane, że cywile/mieszkańcy w żaden sposób nie mogą leczyć obrażeń. Czy to znaczy tylko, że nie moga kogoś leczyć, czy oni też sami nie mogą być leczeni przez umiejętności bohaterów (przesz np Avrika).
 
 
- Czy mieszkańcy mogą wykonywać 2 akcje w skład których wchodzi: ruch, otwarcie lub zamknięcie drzwi, Czy noga wykonać tylko 1 akcję ruchu + ewentualnie zamknięcie lub otwarcie drzwi. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Libero [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pią 16 Lis, 2012   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | alex_anderson napisał/a: | 	 		  Przygoda zamek Daerion, Pierwsze spotkanie:
 
 
W księdze przygód jest napisane, że cywile/mieszkańcy w żaden sposób nie mogą leczyć obrażeń. Czy to znaczy tylko, że nie moga kogoś leczyć, czy oni też sami nie mogą być leczeni przez umiejętności bohaterów (przesz np Avrika). | 	  
 
Zasad nie zacytuję, ale kilka dni temu grałem w tę przygodę i mieszkańcy nie mogą leczyć obrażeń w sensie: "żadna zasada/umiejętność nie może doprowadzić do tego, że obrażenia im znikną". Po prostu raz położonego żetonu obrażeń nie można już zdjąć. Wynika to z faktu, że oni nie potrafią leczyć ani siebie, ani innych, więc sformułowanie "nie mogą leczyć" musi dotyczyć jakiegokolwiek leczenia ich obrażeń.
 
 
 	  | alex_anderson napisał/a: | 	 		  | Czy mieszkańcy mogą wykonywać 2 akcje w skład których wchodzi: ruch, otwarcie lub zamknięcie drzwi, Czy noga wykonać tylko 1 akcję ruchu + ewentualnie zamknięcie lub otwarcie drzwi. | 	  
 
Mieszkańcy mają tylko 1 akcję ruchu, a jeśli są przy drzwiach, to mogą wykonać dodatkowo akcję zamknij/otwórz drzwi. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 klawisz [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Sob 17 Lis, 2012   Karty Mrocznego Włądcy
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mam pytanie; gdy w trybie kampanii wydaje punkty doświadczenia to za 1 punkt dostaje jedną kartę (oczywiście o koszcie 1) , czy obie karty tego samego typu?
 
 
Instrukcja raczej mówi o jednej karcie ale wydaje mi sie to bardzo słabym awansem w porównaniu z bohaterami stąd pytanie
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |