galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o zasady
Autor Wiadomość
bobocaster

Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 1
Wysłany: Czw 18 Lut, 2010   koniec gry

Witam wszystkich,
mam następujące pytania:
Czy jeśli wybudowałem 8 dzielnic i mam jeszcze jedną postać do wykorzystania, to czy mogę z niej skorzystać?
Czy jeśli wybudowałem 8 dzielnic to czy ktoś posiadając Generała może mi zniszczyć moją jedną z ośmiu dzielnic??
Czy jest tak że jeśli wybuduje osiem dzielnic po prostu z automatu kończe grę - tzn. ja jako gracz, po swojej turze i nic nie mogę robić i pozostali gracze mi nie mogą nic zrobić??
 
 
Sir Joker

Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 18 Lut, 2010   

1. Gra sie konczy dopiero po wykonaniu akcji przez wszystkie postacie.
2. Gdy ktos ma 8 dzielnic nie mozna mu juz zadnej zburzyc.
3. Tak jak w punkcie pierwszym.
 
 
 
khriss

Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 1
Wysłany: Pon 27 Gru, 2010   

Mnie nurtuje - jaki jest sens nieujawniania zabitej postaci przez zabójcę.

Ja nie widzę żadnych przeciwwskazań żeby ujawniać od razu kogo zabito, przecież to nie ma żadnego wpływu na rozgrywkę chyba?

Nie można okraść osoby zabitej, więc jedyny skutek i dla gracza zabitego to utrata tury i tyle. Więc dla mnie ta reguła jest bez sensu.. Czy jednak czegoś nie zauważyliśmy?
 
     
Matio.K 


Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 25
Wysłany: Pon 27 Gru, 2010   

khriss napisał/a:
Mnie nurtuje - jaki jest sens nieujawniania zabitej postaci przez zabójcę.

Ja nie widzę żadnych przeciwwskazań żeby ujawniać od razu kogo zabito, przecież to nie ma żadnego wpływu na rozgrywkę chyba?

Nie można okraść osoby zabitej, więc jedyny skutek i dla gracza zabitego to utrata tury i tyle. Więc dla mnie ta reguła jest bez sensu.. Czy jednak czegoś nie zauważyliśmy?


Prawdopodobnie dla utrzymania niepewności do samego końca :twisted:
_________________
www.boardtime.pl - ogólnopolski serwis o grach planszowych.
 
     
Etamin


Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 23
Wysłany: Pią 17 Cze, 2011   

1) Czy mogę zbudować więcej niż 8 dzielnic (chodzi mi tu głównie o grę, gdy dysponuje się dwiema postaciami, bądź ma się architekta)? Jeśli tak, to jak wtedy liczy się punkty?
2) Co się dzieje gdy mam żeton Króla i "Salę balową" (wywoływane postacie muszą mówić mi "Dziękuję, Ekscelencjo"), wywołam Króla, a on zapomni mi podziękować. Traci turę czy nie? Teoretycznie w momencie wywoływania żeton wędruje do niego.
 
     
Etamin


Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 23
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

3) Co działa pierwsze - zdolność Opata, czy Złodzieja. Co się dzieje, gdy Złodziej okradnie Opata. Najpierw Opat kradnie złoto od najbogatszej postaci, a potem Złodziej od niego (razem z ukradzioną sztuką złota), czy najpierw Złodziej kradnie złoto Opata, a potem on sprawdza stan złota u graczy i okrada najbogatszego (którym najczęściej jest właśnie wzbogacony Złodziej)

Fajnie by było gdyby ktoś opowiedział na powyższe pytania (już dawno zapomniałem o tym, że je tutaj zadałem)
 
     
Kieves

Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 9
Wysłany: Pią 11 Sty, 2013   

Etamin napisał/a:
1) Czy mogę zbudować więcej niż 8 dzielnic (chodzi mi tu głównie o grę, gdy dysponuje się dwiema postaciami, bądź ma się architekta)? Jeśli tak, to jak wtedy liczy się punkty?


Gra tego nie precyzuje. Wprowadziliśmy house rule, że nie można.

Cytat:
2) Co się dzieje gdy mam żeton Króla i "Salę balową" (wywoływane postacie muszą mówić mi "Dziękuję, Ekscelencjo"), wywołam Króla, a on zapomni mi podziękować. Traci turę czy nie? Teoretycznie w momencie wywoływania żeton wędruje do niego.


Na zdrowy chłopski rozum - jeśli oddajesz żeton króla, nie jesteś królem, nie trzeba mówić "Dziękuję, Ekscelencjo", bo już nie jesteś królem. Byłeś królem w poprzedniej turze.

Cytat:
3) Co działa pierwsze - zdolność Opata, czy Złodzieja. Co się dzieje, gdy Złodziej okradnie Opata. Najpierw Opat kradnie złoto od najbogatszej postaci, a potem Złodziej od niego (razem z ukradzioną sztuką złota), czy najpierw Złodziej kradnie złoto Opata, a potem on sprawdza stan złota u graczy i okrada najbogatszego (którym najczęściej jest właśnie wzbogacony Złodziej)


Złodziej okrada Opata (zagrał swoją umiejętność specjalną wcześniej), a potem sprawdzamy kto jest najbogatszy i okradamy najbogatszego. Z tego co pamiętam, Opat zabiera jedną sztukę złota? Rzadko gramy z Opatem.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 13