galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zapytanie odnośnie dodatków.
Autor Wiadomość
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Sro 06 Lut, 2013   

Ja tam czekam, aż zejdzie cały cykl z reguły i dopiero gram kampanię, bo wtedy mam możliwość robienia skutecznych talii pod klimat. Też kupuję po kolei, ale niekoniecznie tak gram. Poziom trudności to mógł wzrastać komuś, kto zbierał od początku, teraz jak ktoś chce sobie najpierw zrobić talię pod kraśki, to jego sprawa, albo jak ktoś ma kasę to kupi od razu cały cykl, albo nawet wszystko co wyszło, więc argument o dopasowaniu poziomu trudności przy tej ilości dodatków jest z czapy. Zresztą nie każdemu zależy, żeby przechodzić wszystko po kolei. Ja sam kupiłem wszystko po kolei, ale w takim momencie gry, gdzie na rynku był już prawie cały Dwarrowdelf, więc po katowaniu podstawki różnymi zestawami bohaterów i taliami zamiast za CMP wziąlem się za KD, później znowu katowanie podstawki, Trochę Hobbita, katowanie podstawki, później dopiero CMP (wcześniej pograłem sobie tylko kilka razy w polowanie na Goluma), pewnie zaraz pomęczę znowu Khazad-Dum i wezmę się za Dwarrowdelf czekając, aż uzbieram nowy cykl, żeby armia Gondoru mogła wyruszyć na wojnę. Na tym etapie rozwoju gry fajne jest to, ze każdy może grać sobie w scenariusze na jakie akurat ma ochotę, w dodatku taliami w miarę trzymającymi się wizji Tolkiena. Jak ktoś ma ciśnienie na talie krasnowodzkie, albo wierne przechodzenie Hobbita to po kiego mu CMP (oprócz Powrotu do MP, bo Dain)?
 
     
chelcho
[Usunięty]

Wysłany: Sro 06 Lut, 2013   

Kiedyś się wypowiadałem na temat cyklu MP i jest on wg mnie dość mocno niezbalansowany. Są bardzo trudne, a wręcz frustrujące przygody (dla jednego gracza): Podróż do Rhosgobel, Powrót do Mrocznej Puszczy. Starcie u Stóp Samotnej Skały jest bardzo trudna dla talii złożonych z podstawki + 2 dodatki i raczej trzeba się przygotować na przebudowę talii, aby skończyć te scenariusze. Reszta przygód jest dość łatwa i nie nastręcza większych kłopotów.
Cykl Dwarrowdelf rozkręca się bardziej sensownie jeśli chodzi o stopień trudności i bardziej odpowiada przy chęci grania krasnoludami.
Co do chronologii przygód to Podróż do Rhosgobel lub Starcie u Stóp Samotnej Skały mogą być rozegrane kiedykolwiek (no może poza Morią) i chyba lepiej aby ich na samym początku nie rozgrywać.
 
     
gregvip
[Usunięty]

Wysłany: Sro 06 Lut, 2013   

A ja miałem i jak na razie mam taki pomysł, żeby grać po kolei i karty dodawać też po kolei. Tzn. najpierw podstawka, talie predefiniowane scenariusze potem mieszanie talii a potem polowanie na Golluma scenariusz plus karty talii gracza potem kolejny dodatek itd.
Ale nie jestem pewien czy w tym postanowieniu wytrwam (mam 4 dodatki z cyklu MP i dodatek KD) bo wczoraj po pierwszej rozgrywce przywództwem w scenariusz Przeprawa przez Mroczną Puszczę (który jest ponoć bardzo łatwy) dostałem takie bęcki, że hej. Pomiot Ungolianty wyszedł w pierwszej rundzie zaraz potem dwa dodatkowe leśne pająki (tak, że w sumie 3 były) i wciągnęły mnie nosem. 2 żetony postępu na kartę wyprawy dałem radę wrzucić. Masakra.
 
     
wojo
[Usunięty]

Wysłany: Sro 06 Lut, 2013   

Ja tam jednak polecam pograć wszystkimi podstawowymi taliami pierwszy scenariusz po kilka razy. Poznasz prawdziwą wartość kart i łatwiej będzie później składać własne talie.

Ja gram wszystkie scenariusz po kolei i nie otwieram nowego dodatku zanim poprzedniego nie potłukę przynajmniej 10 razy i mam masę przyjemności z tego. Na razie nie trafiłem na scenariusz nie do przejścia (z wyjątkiem Ucieczki) i w każdym scenariuszu odniosłem ponad 50% zwycięstw - także da się. Naprawdę dobrze mi się tą grę poznaje w ten sposób.

Jedyna sugestia, którą powtarzam do znudzenia - jak grasz tylko podstawką buduj talie 30-35 kartowe. Takimi da się nawet drugi scenariusz przejść z sensowną regularnością.
Ostatnio zmieniony przez wojo Sro 06 Lut, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Sro 06 Lut, 2013   

gregvip napisał/a:

wczoraj po pierwszej rozgrywce przywództwem w scenariusz Przeprawa przez Mroczną Puszczę (który jest ponoć bardzo łatwy) dostałem takie bęcki, że hej. Pomiot Ungolianty wyszedł w pierwszej rundzie zaraz potem dwa dodatkowe leśne pająki (tak, że w sumie 3 były) i wciągnęły mnie nosem. 2 żetony postępu na kartę wyprawy dałem radę wrzucić. Masakra.
Bo teoretycznie tego scenariusza nie można przegrać, ale przy pechowym układzie kart jest to całkiem prawdopodobne - mi się to nawet zdarzyło w grze 2-osobowej! Leżeliśmy ze śmiechu, ale dzięki temu nabraliśmy pokory do gry.
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Sro 06 Lut, 2013   

crabtree napisał/a:
gregvip napisał/a:

wczoraj po pierwszej rozgrywce przywództwem w scenariusz Przeprawa przez Mroczną Puszczę (który jest ponoć bardzo łatwy) dostałem takie bęcki, że hej. Pomiot Ungolianty wyszedł w pierwszej rundzie zaraz potem dwa dodatkowe leśne pająki (tak, że w sumie 3 były) i wciągnęły mnie nosem. 2 żetony postępu na kartę wyprawy dałem radę wrzucić. Masakra.
Bo teoretycznie tego scenariusza nie można przegrać, ale przy pechowym układzie kart jest to całkiem prawdopodobne - mi się to nawet zdarzyło w grze 2-osobowej! Leżeliśmy ze śmiechu, ale dzięki temu nabraliśmy pokory do gry.


Tja. Znam to skądś.
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Czw 07 Lut, 2013   

JollyRoger1916 napisał/a:
Poziom trudności to mógł wzrastać komuś, kto zbierał od początku, teraz jak ktoś chce sobie najpierw zrobić talię pod kraśki, to jego sprawa, albo jak ktoś ma kasę to kupi od razu cały cykl, albo nawet wszystko co wyszło, więc argument o dopasowaniu poziomu trudności przy tej ilości dodatków jest z czapy.

Ten argument o czapie w Twoich ustach jest wyjątkowo niepasujący. To w końcu Ty chyba najbardziej dbasz o klimat gry itp. Ja grałem we wszystkie dodatki w kolejności wychodzenia, więc przechodziłem dodatki na ich poziomie trudności, bo kartami, które wyszły do czasu wydania tego Scenariusza. Jeśli ktoś inny zrobi podobnie jak ja, wówczas będzie miał taką samą możliwość. Jest to zupełnie niezły pomysł, żeby łapać klimat gry i dorastać wraz z jej rozwojem.

Można oczywiście pójść na skróty i najpierw złożyć porzadną talię, żeby przechodzić przygody, ale coś się przy okazji traci.

Pyta się ktoś po co cykl CMP? Przede wszystkim ze względu na Pieśni + zestaw Dunedainów. Zdecydowanie zwiększają możliwość kombinowania przy składaniu talii, szczególnie na początku. Kiedyś wydawało mi się nawet, że Pieśni na trwałe zmienią grę, ale mocno się pomyliłem. Pięknie działająca talia Taktyki czy szykujące się talie mono w obecnym Cyklu, zrewidowały mój stosunek do Pieśni. Jednak dalej się one przydają. A gdy pomyślę o taliach 4-osferowych, którymi kiedyś graliśmy z kumplem, to uśmiech gości na mojej twarzy :grin:
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Czw 07 Lut, 2013   

Kulgan napisał/a:

Można oczywiście pójść na skróty i najpierw złożyć porzadną talię, żeby przechodzić przygody, ale coś się przy okazji traci.
Coś to mało powiedziane. Gra idealnie wprowadza po kolei różne mechanizmy i zasady, z czasem można nauczyć się nowych trików. Obecnie starsze przygody są łatwiejsze niż wtedy gdy się je rozgrywało na bieżąco, ale nadal mają swój urok. Nie można napisać że ich rozgrywanie nie ma sensu, czy przynosi mniej zabawy. Każda partia jest inna, niepowtarzalna, często pojawiają się przedziwne sytuacje i to jest ogromny atut WP.
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Lut, 2013   

Kulgan napisał/a:
JollyRoger1916 napisał/a:
Poziom trudności to mógł wzrastać komuś, kto zbierał od początku, teraz jak ktoś chce sobie najpierw zrobić talię pod kraśki, to jego sprawa, albo jak ktoś ma kasę to kupi od razu cały cykl, albo nawet wszystko co wyszło, więc argument o dopasowaniu poziomu trudności przy tej ilości dodatków jest z czapy.

Ten argument o czapie w Twoich ustach jest wyjątkowo niepasujący.


Nie do końca. Żeby zagrać klimatycznie, muszę mieć sprzymierzeńców, bohaterów i dodatki, które pasują nie dość że do założeń geograficznych i historycznych, to jeszcze do siebie pod kątem słów kluczowych, więc złożenie takiej talii mając nawet wszystkie zestawy wcale nie ułatwia gry, bo krasnoludy nie biegają z ostrzami gondolinu, ani nie sa namiestnikami Gondoru, a w Morii towarzyszą im tylko inne krasnoludy i Gandalf, którego można na szczęście wszędzie wcisnąć. Dodatkowo mówisz o poziomie wzrastającym poziomie trudności, korzystając z więcej niż jednego CS, dlatego napisałem o tej czapie, to co napisałem :) Nie chciałem wcale Cię urazić. Kolejna sprawa, spróbuj sobie przejść po kolei samą taktyką, mając do dyspozycji tylko karty, które wychodziły w danym dodatku. Niestety taktyka dopiero teraz nabiera możliwości do bycia monotalią, którą można spróbować solo przechodzić scenariusze, a nie tylko supportem do walki dla drugiego gracza. Zresztą nie sądzę, żeby sobie poradziła z takimi wzgórzami EM, jednak w nowym cyklu będą karty, które i tu powinny pomóc. Zresztą wiedza miała podobny problem, może bardziej nadawała się do gry jednosferowej, ale sporo brakowało jej do Ducha, czy Przywództwa. Dodatki fajnie niwelują te różnice.
Ostatnio zmieniony przez JollyRoger1916 Sob 09 Lut, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Lut, 2013   

Obawiam się, JR, że chyba nieco inaczej rozumiemy "dopasowanie poziomu trudności", więc każdy nas ma rację patrząc ze swojego punktu widzenia, dlatego nie będziemy kontynuować tego wątku :wink:

A talie mono dopiero teraz zaczynają mieć szansę powodzenia i "Twoja" Taktyka jest tu zdecydowanym liderem :grin:
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Lut, 2013   

Kulgan napisał/a:
Obawiam się, JR, że chyba nieco inaczej rozumiemy "dopasowanie poziomu trudności", więc każdy nas ma rację patrząc ze swojego punktu widzenia, dlatego nie będziemy kontynuować tego wątku :wink:


Jasne. Nie ma sensu tutaj się spierać. Każdy z nas preferuje nieco inny styl gry i elegancko. ja nie mówię, że Twój, czy mój jest lepszy, po prostu inny. Rozumiem doskonale Twój punkt widzenia, po prostu sam gram nieco inaczej. Myślę, ze główną przyczyna takiego stanu rzeczy jest to, że Ty siedzisz w grze od początku, a dopiero od mniej więcej połowy Dwarrowdelf. W ten sposób praktycznie od razu kupiłem wszystko co było i już miałem zupełnie inną bazę kart. Zresztą pisałem chyba gdzieś, że jakbym zbierał od momentu wydania CS, to nie wykluczam, że też dokupiłbym jednego, czy 2 CS`y (do tej pory chodzi mi po bani drugi CS, ale twardo opieram się pokusie :) ).

Kulgan napisał/a:
A talie mono dopiero teraz zaczynają mieć szansę powodzenia i "Twoja" Taktyka jest tu zdecydowanym liderem :grin:


No ba :D
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Lut, 2013   

O przy tym tamecie jaki się wywiązał powyzej. Powiedzta no mi koledzy kiedy moja taktyka będzie sama mogla pociągnąc przygodę? Bo barazie muszę kożystać z pomocy ducha itd. Pytanie kiedy czyli od jakiego dodatku, a raczej jakie będę musiał mieć żeby się doczekać takiego stanu rzeczy? Oczywiście itak zamierzam kupować po kolei - następny Khazad-Dum, ale ciekawość mnie napełlnia w tej kwestyi :D
 
     
Szuli
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Lut, 2013   

W Spatkobiercach Numenoru i zapowiedzianym cyklu są scenariusze (w cyklu pojawią się też karty gracza podpakowywujące taktykę), w których można sobie poszaleć :twisted: .
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Lut, 2013   

zvish napisał/a:
Powiedzta no mi koledzy kiedy moja taktyka będzie sama mogla pociągnąc przygodę? Bo barazie muszę kożystać z pomocy ducha itd. Pytanie kiedy czyli od jakiego dodatku, a raczej jakie będę musiał mieć żeby się doczekać takiego stanu rzeczy? Oczywiście itak zamierzam kupować po kolei - następny Khazad-Dum, ale ciekawość mnie napełlnia w tej kwestyi :D

Musisz być trochę cierpliwy, to się pewnie doczekasz ;) bo na razie Taktyka nie bardzo może się popisać w Wyprawie na Siłę Woli. Co innego przy Bitwie czy Oblężeniu ;)
 
     
Szuli
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Lut, 2013   

Oblężenia to raczej nie, taktyka wybitnej obrony nie ma nielicząc Beregonda (ale ten znowu nie jest taki super o, taka Eowina do obrony twierdz) :wink: .
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 12