galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowe FAQ v1.4
Autor Wiadomość
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Pon 25 Mar, 2013   

No ok. To ja sielepiej nie będę na ten temat wypowiadal. Wy rozwiążecie problem, a jak sie doczekam tego scenariusza to juz do tego czasu będę miał odpowiedź gotową :P .
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Pon 25 Mar, 2013   

zvish napisał/a:
No ok. To ja sielepiej nie będę na ten temat wypowiadal. Wy rozwiążecie problem, a jak sie doczekam tego scenariusza to juz do tego czasu będę miał odpowiedź gotową :P .
My nie jesteśmy od rozwiązywania tego problemu bo nie o to chodzi. W FAQ zawarto odpowiednią treść i dyskusji nie ma, bo FAQ jest wiążący. Wyraziłem tylko swoje prywatne zdanie na ten temat, bo tak jak piszemy o wrażeniach z rozgrywki, tak możemy komentować zasady gry - od tego jest forum.
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Pon 25 Mar, 2013   

Więc jak będę miał dodatek to malo ze w FAQ jest rozwiązanie problemu to jeszcze poparte tą dyskusją. Fajnie :D
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Pon 25 Mar, 2013   

Cieszę się, że właśnie tak to rozwiązali, bo zastanawialiśmy się z kumplem, czy atakowana postać z największą liczbą trucizn nie staje się automatycznym obrońcą (nawet jeśli jest wyczerpana). Okazuje się, że nie i że na szczęście może ją obronić inna postać, bo ten scenariusz byłby mocno hardkorowy. Nie dość, że biegają tam karty cienia typu odrzuć nieprzytomną postać, to jeszcze takie ataki, najczęściej zabijające lub pozbawiające postać przytomności, byłyby ogromnym utrudnieniem - nawet tak jak gramy w dwie osoby. Dlatego taka a nie inna interpretacja szalenie mi odpowiada :grin:
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Mar, 2013   

Kulgan napisał/a:
Cieszę się, że właśnie tak to rozwiązali, bo zastanawialiśmy się z kumplem, czy atakowana postać z największą liczbą trucizn nie staje się automatycznym obrońcą (nawet jeśli jest wyczerpana). Okazuje się, że nie i że na szczęście może ją obronić inna postać, bo ten scenariusz byłby mocno hardkorowy.

Jest to trudny scenariusz ale czy aż tak? Zresztą czy wadą jest wysoki poziom trudności? Gra kooperacyjna musi być wymagająca bo inaczej się znudzi.

Kulgan napisał/a:
Dlatego taka a nie inna interpretacja szalenie mi odpowiada :grin:
A nam takie ułatwienia nie odpowiadają. Najpierw wykastrowano Blokadę Wargów (być może po to żeby nie doszło do zakleszczenia mechaniki, choć nam się to ani razu nie zdarzyło w 60 próbach), a teraz osłabia się efekt Podłej Kluchy. Nie tędy droga moim zdaniem.
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Mar, 2013   

Nie osłabili efektu. Wyjaśnili po prostu działanie tej karty, gdyby nie to może zastanawiałbym się, ale teraz doskonale rozumiem intencje twórców.
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Mar, 2013   

JollyRoger1916 napisał/a:
Nie osłabili efektu. Wyjaśnili po prostu działanie tej karty, gdyby nie to może zastanawiałbym się, ale teraz doskonale rozumiem intencje twórców.
Oczywiście że osłabili skoro postać-cel może być ochroniona przez kogoś innego. Wg pierwotnej treści powinna zostać bezwzględnie zaatakowana, nawet jeśli jest wyczerpana.
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Mar, 2013   

Atak nie jest tym samym co zadanie obrażeń z niego. Po prostu jeśli nie ma możliwości obrony tego ataku przez żadną postać wróg wybierze postać z największą ilością trucizn. Normalnie gracz wybiera kto zgarnia niebroniony atak i może tak wybrać, żeby było dla niego jak najlepiej, w tym przypadku jest tej możliwości pozbawiony. Sądzę, że od początku taki był cel tej karty. Ja rozumiem to tak, jeśli możesz przydzielić najbardziej podtrutego bohatera do obrony to musisz to zrobić, ale jak jest już wyczerpany to możesz zadeklarować innego obrońcę, przecież karta tego nie zabrania, mówi tylko gdzie jest skierowany atak, a nie o sposobie przeciwdziałania przeciwko temu atakowi. Twórcy jako, że nie chcieli, żeby na karcie było naciupane za dużo tekstu użyli skrótu myślowego i wyjaśnili sytuację w FAQ.
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Mar, 2013   

crabtree napisał/a:
A nam takie ułatwienia nie odpowiadają.

I jasne, macie do tego prawo :grin:

Nie wiem, czy scenariusz jest trudny, czy też nie, bo grałem ledwie klika razy, ale Twoja interpretacja za każdym razem zabiłaby nam Bohatera, więc moim zdaniem klaryfikacja zasad idzie w dobrym kierunku.
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Mar, 2013   

Kulgan napisał/a:

Twoja interpretacja za każdym razem zabiłaby nam Bohatera, więc moim zdaniem klaryfikacja zasad idzie w dobrym kierunku.
Podła Klucha atakuje postać, czyli niekoniecznie bohatera. Po drugie, atakuje zasadniczo za 3, więc jest szansa że taka postać przeżyje. Po trzecie, tak jak wcześniej napisałem, wystarczyło ewentualnie poprawić efekt odkrycia Podłej Kluchy, a nie klarować w ten sposób zasady. Bo to nie jest klarowanie tylko rozciąganie zasad. Im prościej tym lepiej.
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Mar, 2013   

crabtree napisał/a:
Kulgan napisał/a:

Twoja interpretacja za każdym razem zabiłaby nam Bohatera, więc moim zdaniem klaryfikacja zasad idzie w dobrym kierunku.
Podła Klucha atakuje postać, czyli niekoniecznie bohatera. Po drugie, atakuje zasadniczo za 3, więc jest szansa że taka postać przeżyje. Po trzecie, tak jak wcześniej napisałem, wystarczyło ewentualnie poprawić efekt odkrycia Podłej Kluchy, a nie klarować w ten sposób zasady. Bo to nie jest klarowanie tylko rozciąganie zasad. Im prościej tym lepiej.

Wiem, Crabtree, jak działa Klucha :razz: Napisałem, że za każdym razem zabiłaby nam Bohatera, bo za każdym razem on byłby legalnym celem, a nie inne Postacie, i to mając kilka już ran na sobie.
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Mar, 2013   

Kulgan napisał/a:
Napisałem, że za każdym razem zabiłaby nam Bohatera, bo za każdym razem on byłby legalnym celem, a nie inne Postacie, i to mając kilka już ran na sobie.
No to pech! Od dziś grasz we Władka?? :D Takie sytuacje są przecież solą tej gry! Zresztą nie jest powiedziane że to bohater musi mieć najwięcej tych trucizn na sobie, więc proszę Cię Kulgan nie wkraczajmy w demagogię :D
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Mar, 2013   

crabtree napisał/a:
No to pech! Od dziś grasz we Władka?? :D Takie sytuacje są przecież solą tej gry! Zresztą nie jest powiedziane że to bohater musi mieć najwięcej tych trucizn na sobie, więc proszę Cię Kulgan nie wkraczajmy w demagogię :D

Crabtree, wyluzuj. Od jakiegoś czasu zamiast kontynuować serię opowieści o swojej grze, kłócisz się z tymi, którzy mają inne zdanie, robisz się złośliwy i ogólnie wszelkie uwagi do Twoich wypowiedzi odbierasz jako osobisty atak. Jeśli nie umiesz reagować spokojnie w dyskusji na forum, to zrób sobie trochę przerwy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 13