galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak prawidłowo rozegrać sytuację
Autor Wiadomość
picek

Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 32
Wysłany: Wto 02 Kwi, 2013   Jak prawidłowo rozegrać sytuację

Sytuacja jest taka: atakuje jednostka Skarsnik and Gobbla z dodatkiem 2 młotki, w obronie są łącznie 3 młotki + wypełniona misja Defend the Border. Po przydzieleniu obrażeń obrońcom jedno obrażenie zostaje na stolicę.
1. Czy atakująca jednostka orków będzie miała okazję wykonać swoja akcję czy misja zadziała wcześniej i ork dostanie od razu 4 obrażenia (3 od jednostek i jedno z przekierowania ze stolicy)?
2. Czy atakujący może nie przydzielić jednego obrażenia w stolicę i tym samym przeżyć walkę i wykonać swoją akcję?
 
     
Dziobak 

Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 199
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 02 Kwi, 2013   

2. Możesz nie przydzielać obrażenia stolicy, tylko nadmiarowo jednej z jednostek - wtedy przeżyje atakujący.
1. Co się tyczy akcji skarsnika - dopiero po otrzymaniu obrażeń możesz użyć tej akcji, czyli w ostatnim możliwym oknie pola bitwy, kiedy już nie jest atakującym.
 
     
alanbdg 

Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 74
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto 02 Kwi, 2013   

1. Skarsnik może wykonać swoją akcję dopiero gdy otrzyma obrażenia tak więc efekt trwały z misji wejdzie zanim zdąży - zginie

 Obrażenia są zliczane i przydzielane, ale nie
zadawane. skarsnikowi przydzielono 3 dmg
 Każdy z graczy może wykonywać akcje.
 Obrażenia są zadawane, a ich efekty rozstrzygane.
Jednostki opuszczają grę, jeśli skończą się im
punkty Wytrzymałości. Jeśli to konieczne, na
Stolicy należy umieścić żetony pożarów. W tym
momencie następuje koniec walki. Jednostki nie
są już uznawane za atakujące, broniące się ani za
uczestniczące skarsnik dostaje 3 dmg + odpala się misja, zadaje mu czwrte obrażenie i go zabija
w bitwie.
 Każdy z graczy może wykonywać akcje.
skarsnik nie zdążył:)


2. Jeśli chodzi o przydzielanie obrażeń

Innymi słowy, aby przydzielić obrażenia Stolicy
broniącego się gracza, atakujący gracz musi najpierw
przydzielić dostateczną ilość obrażeń, aby zniszczyć
każdą broniącą się jednostkę. Należy zwrócić uwagę,
że wedle woli atakujący gracz może przydzielić
wybranej jednostce więcej obrażeń, spodziewając się
efektów anulowania obrażeń.


Wychodzi z tego, że jeżeli nie chcesz zadać obrażeń stolicy, możesz powiedzieć, że przydzielasz obrońcy więcej obrażeń i tym samym żadne nie wejdzie w stolicę. Warunek: musi być obrońca
 
     
picek

Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 32
Wysłany: Sro 03 Kwi, 2013   

Ok, jeszcze tylko jedna wątpliwość dotycząca nie tylko tej sytuacji ale ogólnie walki. Czy mając możliwość przydzielenie w walce x obrażeń mogę przydzielić mniej np. x-1 a nieprzydzielone przepadną?
Np. w wyżej opisanej sytuacji gdyby nie było wypełnionej misji i wiedząc, że mogę przydzielić 3 obrażenia Skarsnikowi, ale ten dostając 3 obrażenia wykona swoją akcję, przydzielam mu tylko dwa.
 
     
Dziobak 

Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 199
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 03 Kwi, 2013   

Musisz przydzielić to, co masz. Jeżeli skarsnik będzie atakował samotnie, tylko jemu możesz zadać obrażenia.
 
     
picek

Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 32
Wysłany: Nie 07 Kwi, 2013   

Czy ma ktoś jakis fragment z instrukcji lub FAQ potwierdzający, że muszę przydzielać obrażenia za wszystkie posidane punkty siły ponieważ mam co do tego wątpliwości. Tym bardziej, że jeżeli mam możliwość przydzielić więcej niż wynika z wytrzymałości jednostki to dlaczego nie mogę np. nie przydzielić wcale?
Przykład. Jednostka broniąca przed atakiem Ugroka Palibrody jednocześnie zadając mu obrażenia wzmacnia jego siłę. Czyli co? Nie chcąc go wzmocnić nie mogę bronić?
 
     
Dziobak 

Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 199
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 07 Kwi, 2013   

Przydzielanie obrażeń, zadawanie obrażeń - strona 12-13.
Zliczanie młotków jednostek biorących udział w walce, zadawanie wszystkich obrażeń i tak dalej...
Jeśli nie jest to wystarczające, bo w sumie sceptycznym okiem patrząc można się czepiać, poszukaj na forum, bo pamiętam, że ktoś się pytał, czy musi zadawać obrażenia swojej jednostce, którą przeciwnik przejął i wystawił na jedynego obrońcę.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.22 sekundy. Zapytań do SQL: 12