galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czysty spaczeń
Autor Wiadomość
zargall 

Wiek: 40
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 6
Skąd: Białystok
Wysłany: Czw 25 Kwi, 2013   Czysty spaczeń

Witam,

Mam następujące pytanie dotyczące interpretacji karty CZYSTY SPACZEŃ:
Spaczeń.
Spaczone jednostki w tej strefie zyskują [młotek].

1. Czy treść karty jest efektem trwałym?
1a. Jeżeli treść karty nie jest efektem trwałym to jak interpretować treść tej karty?
 
     
Mitrel 

Wiek: 27
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 55
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: Czw 25 Kwi, 2013   

Jeśli są spaczone mają siekierę, jeśli nie to nie.
Dobra karta pod talie chaosu z możliwością walki z dowolnej strefy gdy są spaczone.
 
 
     
zargall 

Wiek: 40
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 6
Skąd: Białystok
Wysłany: Czw 25 Kwi, 2013   

Cytat:
Jeśli są spaczone mają siekierę, jeśli nie to nie.

No tak, ale mi bardziej chodzi o odpowiedz czy to jest efekt trwały, a jeżeli nie to czym jest treść karty.
Cytat:
Dobra karta pod talie chaosu z możliwością walki z dowolnej strefy gdy są spaczone.

Zgadzam się :)
 
     
Mitrel 

Wiek: 27
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 55
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: Czw 25 Kwi, 2013   

Wydaje mi się że efekt trwały to taki który utrzymuje się na jednostce aż nie zejdzie ze stołu.
W tym przypadku nie, ponieważ po odpaczeniu jednostki tracimy siekierę.

Głowy jednak nie dam urwać, poczekajmy aż się ktoś wypowie z "OT - Inwazja"
 
 
     
Berestaszek

Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 557
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 25 Kwi, 2013   

to jest efekt trwały, nie ma żadnego słówka kluczowego "akcja" lub "odpowiedź". Zdolność tej karty trwa dopóki ona nie zostanie zdjęta.
_________________
Jeśli ktoś się pisze na wspólne granie w karcianego LOTRa to proszę o pm :)
 
     
zargall 

Wiek: 40
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 6
Skąd: Białystok
Wysłany: Czw 25 Kwi, 2013   

Aby zinterpretować treść karty CZYSTY SPACZEŃ chciałbym się dowiedzieć, czy to jest efekt karty i czy (lub nie) efekt trwały.

Na pewno nie jest to żaden z efektów karty typu akcja, efekt wymuszony oraz słowo kluczowe ponieważ nie ma wytłuszczonego słowa aktywacyjnego akcja, wymuszony czy też słowa kluczowego kontratak, ograniczenie, zwiad itp.

Jednak muszę się odnieść co do treści karty, w kontekście karty POSŁAŃCY NOCY (oddzielny wątek umieściłem TU).

Mam swoją interpretację tych dwóch kart, ale szukam pomocy na forum, aby nie mieć wątpliwości, gdy znowu z kolegą zagram, a on będzie mówił, że oszukuję :D
 
     
Berestaszek

Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 557
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 25 Kwi, 2013   

toć post wyżej napisałem że działa dopóki tego wsparcia nie zniszczysz(efekt trwały), niby combuje się z tą kartą, ale nie jest to jakieś pakierne :P
_________________
Jeśli ktoś się pisze na wspólne granie w karcianego LOTRa to proszę o pm :)
 
     
alanbdg 

Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 74
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 25 Kwi, 2013   

Czysty spaczeń - efekt trwały.
Zasada jest taka: to co nie jest poprzedzone słowem Akcja i/lub Wymuszony jest efektem trwałym.

Posłańcy nocy:
efekt trwały: destruction only
Akcja: Corrupt this unit to deal indirect damage equal to its power to target opponent (players allocate their own indirect damage).

Jeżeli Posłaniec Nocy będzie spaczony w strefie z Czystym Spaczeniem, będzie miał dodatkowy młotek. Warunek: musi być w tej samej strefie i musi być spaczony
 
     
zargall 

Wiek: 40
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 6
Skąd: Białystok
Wysłany: Czw 25 Kwi, 2013   

Dzięki wszystkim za odpowiedz. Moja interpretacja jest zgodna z tym co tu zostało napisane., więc podwójnie się cieszę.
Temat chyba można uznać za zamknięty.

Pozdrawiam wszystkich.

P.S.
Dokładnie o potwierdzenie tej interpretacji mi chodziło.
Cytat:
(...) działa dopóki tego wsparcia nie zniszczysz(efekt trwały), niby combuje się z tą kartą, ale nie jest to jakieś pakierne :P
 
     
zargall 

Wiek: 40
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 6
Skąd: Białystok
Wysłany: Czw 25 Kwi, 2013   

Jednak nie udało nam się z kolegą rozegrać partii bez "dyskusji". Sprawa wygląda w ten sposób, że są dwie interpretację. Oto one:

1 interpretacja brzmi: Karta CZYSTY SPACZEŃ jako efekt trwały dodaje młotek podczas wykonywania akcji POSŁAŃCY NOCY, i dzięki temu w przeciwnika wchodzą 2 niebezpośrednie obrażenia.

2 interpretacja brzmi: Karta POSŁAŃCY NOCY aktywują akcję zadają 1 niebezpośrednie obrażenia przeciwnikowi. Dopiero po wykonaniu akcji efekt trwały karty CZYSTY SPACZEŃ dodaje młotek, ale nie ma wpływy na wcześniej wykonaną akcję.

Prosiłbym o wypowiedz kogoś kompetentnego i jakieś pomoc, gdzie szukać interpretacji tej sytuacji. Jeżeli by to było możliwe, prosiłbym o rozstrzygająco opinie moderatora, w innym wypadku dojdzie do "rozlewu krwi" w naszych rozgrywkach :D

W skrócie widzę to tak, że tu jest problem akcja a potem efekt trwały, lub to czy efekt trwały wpływa na to co dzieje się w akcji. Może też gdzie indziej tkwi problem (?).
 
     
syd3r 


Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 167
Skąd: Nidzica
Wysłany: Czw 25 Kwi, 2013   

Na tym forum nie masz co liczyć na moderatora. Ale dostałem odpowiedź gdzie indziej od Virgo.

Virgo napisał/a:
Spaczenie jest kosztem i wykonuje się od razu, gdy dochodzi do rozpatrywania reszty akcji Posłańcy są już spaczeni i mają 2 młotki.
 
     
Dziobak 

Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 199
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 25 Kwi, 2013   

Moderatorem nie jestem, ale spaczenie runnera jest dodatkowym kosztem, a dopiero po 'opłaceniu' akcji możesz ją wykonać - twoja interpretacja z dwoma indirectami jest według mnie słuszna.
Przejrzyjcie FAQa, zwłaszcza terminy w stylu: koszt, akcje, akcje, efekty trwałe.
Mam nadzieję, że to pomoże i będziesz miał jakąś podkładkę dla kumpla od razu :wink:
 
     
syd3r 


Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 167
Skąd: Nidzica
Wysłany: Czw 25 Kwi, 2013   

Na podstawie FAQ (Szczegółowy opis kolejności wykonywania czynności) to wygląda tak:

Cytat:
2. Gracze mają możliwość zagrania akcji (...).
- Należy wybrać cele, następnie zapłacić wszystkie koszty. Jeżeli aktywuje to efekty wymuszone lub trwałe, [przejdź do A]
Cytat:
A. Po warunku aktywacji
1. Należy rozpatrzyć aktywowane efekty trwałe (...)
2. Należy rozpatrzyć efekty wymuszone (...)

3. Należy rozstrzygnąć łańcuch akcji

Podkreślenie moje.
A więc najpierw zagranie akcji Posłańców, które aktywuje efekt trwały. Efekt rozpatrujemy natychmiast (dodajemy dodatkowy młotek). Na koniec rozpatrujemy akcję Posłańców.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.27 sekundy. Zapytań do SQL: 12