 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
zasady |
Autor |
Wiadomość |
gwizdzius [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 19 Maj, 2013
|
|
|
ad.1. str. 7 instrukcji Cytat: | Każdy z kafelków Zaginionych Miast rozpoczyna grę obok
jednego ze stosów kart Handlu o odpowiadającym mu herbie.
Gracz, który wyrzuci na kości opowieści symbol kanionów
(„Pojawia się Zaginione Miasto”), może zabrać ze swojego
miejsca dowolny z kafelków Zaginionych Miast i umieścić
go na polu obecnie zajmowanym przez swojego Bohatera. |
ad.2. str. 7 instrukcji Cytat: | Jeśli na mapie znajdują się wszystkie trzy Zaginione Miasta,
a któryś z graczy wyrzuci na kości opowieści symbol
kanionów („Pojawia się Zaginione Miasto”), wszystkie
kafelki Zaginionych Miast wracają na swoje miejsce na
herbach przy odpowiednich stosach kart Handlu. Podczas tej
tury na mapę nie trafi żadne Zaginione Miasto. |
|
|
|
|
 |
firefly [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 19 Maj, 2013
|
|
|
Dzięki, ten kawałek przeoczyłem
To czekam jeszcze na odp. dotyczącą hydry |
|
|
|
 |
gwizdzius [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 21 Maj, 2013
|
|
|
Przeanalizowałem tą kartę i też je nie rozumiem do końca. Jak do tej pory na nią nie trafiłem w trakcie rozgrywki.
Sprawdziłem jednak FAQ na stronie FFG. Jest odpowiedź.
Sprzymierzeńcy muszą atakować w każdej rundzie walki, a Bohater jak zawsze tylko w jednej rundzie może atakować, a w pozostałych broni się (oczywiście nieudane ataki/obrony powodują obrażenia). Kolejność jest dowolna i w każdej rundzie może być inna. |
|
|
|
 |
firefly [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Cze, 2013
|
|
|
Pytanie o wyspę strachu:
Na kilku kartach jest napisane, że gracz na lewo przesuwa twojego bohatera na x. Na jednej jest nawet zaznaczone, ze robi to zamiast ciebie. Pytanie - jakie to ma znaczenie? Nie widze sensu w rozroznianiu kto ma przesunac pionek, skoro miejsce docelowe jest juz wskazane |
|
|
|
 |
gwizdzius [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Cze, 2013
|
|
|
Niestety tego dodatku jeszcze nie nabyłem, ale instrukcja jest dość krótka, więc można szybko przeanalizować. Generalnie nie ma znaczenia kto przesunie pionek danego gracza. Chyba chodzi tylko o to, żeby ten pionek na pewno powędrował tam gdzie jest wskazane (bo gracz może swojego postawić gdzieś indziej aby uniknąć jakiegoś spotkania - brak wiary w graczy), a co niektórzy mogą mieć z tego satysfakcję, że mogą komuś zmienić pozycję, mieszając tym samym w zamiarach.
Skoro pole jest wskazane to nie ma znaczenia kto takiego pionka przesunie, ale są pewne sytuacje opisane w instrukcji (rozbitek, ogłuszenie), w których gracz z lewej powinien pionka przestawić, bo może dokonać wyboru gdzie go ustawi. Myślę, że właśnie tymi zapisami sugerowali się autorzy pisząc tekst na kartach. |
|
|
|
 |
firefly [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Cze, 2013
|
|
|
Ok dzięki
Jak chcesz kupić ten dodatek to się pośpiesz, bo właśnie znikają ze sklepów ostatnie sztuki Sam zamówiłem w trzech zanim mi faktycznie wysłali, a nie powiedzieli "a jednak nie ma, przepraszamy" |
|
|
|
 |
Krzysiek1991 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 14 Sty, 2014
|
|
|
Witajcie mam pytanie o smocze runy.
Wersja podstawowa beż żadnych dodatków.
Pokonałem dwa smoki i zdobyłem z nich dwie smocze runy.
Atakuję trzeciego (wybaczcie nie pamiętam już nazwy), najpierw muszę zdać test. Nie udaje mi się zdać testu więc muszę odrzucić jeden losowy przedmiot. Czy smocze runy zaliczają się do tych przedmiotów?
Czy gracze walcząc między sobą mogą sobie odbierać runy? I np. wygrać nie pokonując żadnego smoka? ( Podejrzewam że tak ale wolę się upewnić)
Pozdrawiam Krzysiek |
|
|
|
 |
krzychu1123 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Kwi, 2015
|
|
|
Witam mam dwa pytania dotyczące walki i używania przedmiotów:
1. Czy podczas walki np. w fazie walki wręcz, mogę się nie bronić tzn. nie rzucać kośćmi i przyjąć obrażenia?
2. Czy mogę użyć Świetlistej tarczy (anuluje maksymalnie dwie rany i zadaje jedną ranę przeciwnikowi), nawet jeżeli nie otrzymuję obrażeń, aby zadać jedną ranę, np. w fazie walki wręcz, gdy się bronię, a przeciwnik ma zero obrażeń?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Pajhi [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 18 Lut, 2016
|
|
|
krzysiek1123:
1-Musisz się bronić(wykonać rzut kostkami)
2-Nie możesz....Na karcie pisze wyrażnie"AKTYWUJ TĘ KARTĘ,ABY ANULOWAĆ DO 2rany ZADANYCH TWOJEMU BOHATEROWI I ZADAĆ 1ranę PRZECIWNIKOWI"
krzysiek1991:
-Tak smocze runy wlicza się do limitu przedmiotów,traktujesz go jak RUN(a dokładnie możesz mieć runów ile chcesz....bo to są przedmioty na które nie ma ograniczeń)
-Tak,jako przedmiot można sobie je odbierać
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Marcus [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Lut, 2016
|
|
|
Myślę, że już znalazł odpowiedź =] |
|
|
|
 |
c08mk [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Lut, 2016
|
|
|
Pajhi napisał/a: |
krzysiek1991:
-Tak smocze runy wlicza się do limitu przedmiotów,traktujesz go jak RUN(a dokładnie możesz mieć runów ile chcesz....bo to są przedmioty na które nie ma ograniczeń)
-Tak,jako przedmiot można sobie je odbierać |
Hmmm. Z pierwszym się nie zgodzę, z drugim już tak.
W pierwszym przypadku podanym przez Krzysiek1991 traci się kartę losową.
instrukcja s.7 kolumna 3 na górze napisał/a: | z jednym ważnym wyjątkiem:
Kart tych nie można sprzedać, ani odrzucić lub stracić w wyniku
losowania lub ogłuszenia. |
Drugie jest prawdziwe. Zabierając kartę innemu graczowi nie zabieramy jej w wyniku losowania (ogłuszania czy sprzedaży). |
|
|
|
 |
TERF [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 27 Lut, 2018
|
|
|
Witam
Pytanie do trzeciej edycji.
Podczas walki możemy przerzucić niewykorzystany żeton przeciwnika.
Jeden z nowych bohaterów z dodatku ma zdolność "przeżuć swój wykorzystany żeton" jest to błąd w tłumaczeniu zasad w podstawowej wersji czy to jest wyjatek w zasadach.
Zawsze graliśmy że przerzucamy tylko niewykorzystane żetony.
Chyba że przerzucenie powoduje teraz powód żetonu do gry (zostaje znowu niewykorzystany). |
|
|
|
 |
Berni77 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Mar, 2018
|
|
|
No właśnie to jest jego super zdolność.
Wykorzystany żeton po przerzuceniu wraca do puli niewykorzystanych - taki "gratisowy" żeton dostajesz aby zrobić większą krzywdę przeciwnikowi |
|
|
|
 |
|
|