galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
W OTCHŁAŃ
Autor Wiadomość
barteks 


Wiek: 44
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 121
Skąd: Opole L.
Wysłany: Wto 05 Mar, 2013   W OTCHŁAŃ

Witam,
Karta goblina ma zapis:
Po odkryciu: Nieustępliwy Goblin wchodzi w zwarcie z ostatnim graczem.
Mam pytanie.
Jeśli Nieustępliwy Goblin posiada zagrożenie 33 a ja jeszcze nie osiągnąłem tego poziomu to wchodzi on ze mną w zwarcie czy nie?
 
     
schen 
Vampire Hunter


Wiek: 31
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 222
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 05 Mar, 2013   

Wchodzi.
 
 
     
barteks 


Wiek: 44
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 121
Skąd: Opole L.
Wysłany: Wto 05 Mar, 2013   

a jak ma się do tego "złota zasada"?
Nie mamy tu typowego konfliktu bo brakuje na karcie zapisu: nie brać pod uwagę poziomu zagrożenia.
w erracie przykład Legolasa;
mimo, że ma napisane, że może kłaść żetony postępu na karcie misji to i tak instrukcja nakazuje najpierw je położyć na aktywnym obszarze. I tak należy grać wg erraty ( chociaż ja uważam, że powinno się zignorować ten obszar !).

Z goblinem zatem powinno być podobnie.
Nie mam zagrożenia 33 to mimo, że karta goblina każe mi wejść w zwarcie to tego nie robię ( chociaż się z Tobą schen zgadzam).
Ostatnio zmieniony przez barteks Wto 05 Mar, 2013, w całości zmieniany 4 razy  
 
     
barteks 


Wiek: 44
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 121
Skąd: Opole L.
Wysłany: Wto 05 Mar, 2013   

...i jeszcze np. leży karta Wschodniej Bramy która nie pozwala na testy zwarcia i wchodzenie w zwarcie z wrogami.
 
     
schen 
Vampire Hunter


Wiek: 31
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 222
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 05 Mar, 2013   

Po prostu w tym wypadku poziom zagrożenia nie jest istotny. Na niego się patrzy jedynie w momencie wykonywania testów zwarcia w fazie spotkań. Jeśli karta mówi, że coś w zwarcie z graczem wchodzi to po prostu wchodzi ;)

Musiałbym dokładnie znać tekst Wschodniej Bramy, ale jeśli jest on skierowany do graczy to chodzi w nim o to, że gracz nie może dobrowolnie w zwarcie wchodzić z wrogiem, więc sądzę, że efekt goblina zadziała. Przy czym mogę się tu mylić coś, bo karty przed sobą nie widzę ;)
 
 
     
barteks 


Wiek: 44
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 121
Skąd: Opole L.
Wysłany: Wto 05 Mar, 2013   

Dzięki za odpowiedź.
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Czw 04 Lip, 2013   

No właśnie - zajrzałem do tego tematu bo mnie też nurtowała kwestia Nieustępliwy Goblin vs. Wchodnia Brama.
Brama powoduje ze zarowno gracze nie mogą dobrowolnie wchodzić w zwarcie z potworami, jak i nie wykonuje się żadnych testów zwarcia - obie sytuacje odnoszą się do standardowych procedur Fazy Zwarcia.
Jednak Nieustępliwy Goblin posiada efekt Po Odkryciu - dlatego uważam ze pomimo dzialania Wchodniej Bramy wejdzie w zwarcie z ostatnim graczem. Oczywiście rownież ignorując ewentualny poziom zagrożenia wszam nie jest t test zwarcia, jest to efelt karty - efekt Po Odkryciu.
Dobrze kombinuje Waszym zdaniem?
_________________
 
     
EstEst
Frakkin' EstEst

Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 0
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 06 Lip, 2013   

Moim zdaniem, tak.
 
     
Berestaszek

Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 557
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 06 Lip, 2013   

ja bym gral tak jak piszesz bo to nie jest test zwarcia tylko zupelnie inny efekt
_________________
Jeśli ktoś się pisze na wspólne granie w karcianego LOTRa to proszę o pm :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.19 sekundy. Zapytań do SQL: 12