Czwarty dodatek: Atak na Osgiliath |
Autor |
Wiadomość |
Berestaszek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Lut, 2013 Czwarty dodatek: Atak na Osgiliath
|
|
|
Dawno nie było żadnych informacji a tu myk!
Dodatek skupiajacy się na walce (można spodziewać się oblężeń!) Co ciekawe trzeba kontrolować każdy z obszarów "Osgiliath" także może być całkiem ciekawe (przypomnijmy, że podobny mechanizm ma być w 3 scenariuszu z 2 cześci sagi hobbita). Co więcej raz zdobyty obszar będzie mógł wrócić do strefy przeciwności( dla mnie bomba!)
Ot jeden z przykładów jak można stracić kontrolę nad obszarem
Natomiast gracze też dostają pewnego boosta. Całkiem fajna sprawa moim zdaniem bardzo grywalna:
No cóż wyciągamy karty z przepatrywaniem talii spotkań
Co więcej dostajemy info że ta paczka będzie zawierać Ranger Hero (Zwiadowca? nie wiem jak to ładnie przetłumaczyć na polski ) Może Faramir? |
Ostatnio zmieniony przez Berestaszek Sro 15 Maj, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Szuli [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 05 Lut, 2013
|
|
|
Zapowiada się ciekawie, szczegulnie kręcą mnie oblężenia . Mam nadzieję że w ostatnim dodatku będziemy bronić Minas Tiris . Grafika super ( no może poza tym urukiem, wygląda jak jakiś ork z Gór Mglistych co trochę urusł i się wyprostował). |
|
|
|
 |
balint [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 05 Lut, 2013
|
|
|
Ranger Hero = Strażnik |
|
|
|
 |
Szuli [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 08 Lut, 2013
|
|
|
Ciekawe, który strażnik. Mablung,Faramir a możę Halbarad .No nic nima co spekulować zobaczymy. |
|
|
|
 |
Dziobak15 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 15 Lut, 2013
|
|
|
Cytat: |
Ranger Hero = Strażnik |
Strażnik = Sentinel |
|
|
|
 |
TomB [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 15 Lut, 2013
|
|
|
Po prawdzie Sentinel to w tej grze Wartownik. |
|
|
|
 |
Kulgan [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 15 Lut, 2013
|
|
|
balint napisał/a: | Ranger Hero = Strażnik |
Dokładnie tak jest.
Ranger - Strażnik
Warrior - Wojownik
Craftsman - Rzemieślnik
Noble - Szlachcic
Sentinel - Wartownik
Scout - Zwiadowca
Healer - Uzdrowiciel
Archer - Łucznik
Minstrel - Minstrel
Ranged - Dystans
Nie kojarzę innych cech Postaci. |
|
|
|
 |
Gość
|
|
|
|
 |
Gość
|
Wysłany: Sro 15 Maj, 2013
|
|
|
Oczywiście *Żołnierz |
|
|
|
 |
Mitrel [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 15 Maj, 2013
|
|
|
Nie mogą tak zrobić, bo po myślniku to nie była by o tyle nazwa co rodzaj czegoś.
A takowe są zamieszczane niżej w opisie karty w tym przypadku ork, uruk, mordor.
Dziwnie się to czyta przez ciężkie do odmiany "Uruk" ale wydaje mi się że nazwa jest poprawna. |
|
|
|
 |
Berestaszek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Lip, 2013
|
|
|
w planach wydawniczych galakty pojawilo sie info ze dodatek bedzid miec swoja premiere juz 1 sierpnia. natomiast na stronie ffg jeszcze takiego info nie ma. |
|
|
|
 |
Gość
|
Wysłany: Czw 01 Sie, 2013
|
|
|
a wiec doczekalismy sie w koncu Faramira jako Bohatera!
Zagrożenie: 11
Slia Woli: 2
Atak: 2
Obrona: 2
Wytrzymałość: 5
Dystans.
Gondor. Szlachcic. Strażnik.
Zdolność: Faramir dostaje +1 do ataku za każdego wroga w strefie przeciwności.
juz widze mono-deck Wiedzy - Faramir, Elrond, Mirlonde na pułapkach |
|
|
|
 |
Berestaszek [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 01 Sie, 2013
|
|
|
chce juz dostac w lapki ten dodarek to juz zloze sensowna talie monowiedzy |
|
|
|
 |
Berestaszek [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Sie, 2013
|
|
|
Dodatek zakupiony i sprawdzony Scenariusz poziom 8. Cały scenariusz polega na tym by odbić osgiliath (kontrolować obszary z cechą osgiliath). Jedyny problem w tym scenariuszu polega na tym że są naprawdę denerwujące podstępy (zwłaszcza gdy się nie ma mono talii) i naprawdę mocni przeciwnicy. Troszeczkę zmienioną talią hirluin + aragorn z przywództwa podszedłem dwukrotnie do scenariusza i dwukrotnie wygrałem. Za pierwszym razem nie liczyłem punktów lecz byłoby koło 100-110, natomiast za drugim razem 81. Scenariusz posiada tylko 1 kartę scenariusza i to taką na której nie trzeba kłaść żetonów postępu. Wygrywa się wtedy kiedy wszystkie obszary osgiliath są pod naszą kontrolą. Niby proste, ale każdy z tych obszarów ma swoje zdolności, że jeżeli coś się stanie to wraca do SP.
Co do kart graczy to naprawdę fajne są zielony Faramir sprawdzi się w monotalii na pułapkach. Karty z przywództwa współgrają z prowincjami - wydarzerzenie o koszcie X by wyciągnąć X sprzymierzeńców prowincji z discarda oraz Morthondyjski miecz który zamienia sprzymierzeńca z cechą gondor w sprzymierzeńca z cechą prowincje. Fajne, ale nieużyteczne przy monotalii bo nie ma jakiego gondorskiego sprzymierzeńca z przywództwa który by się nadawał. Faramir służy do czego innego .
Z kart taktyki otrzymujemy super sprzymierzeńca który może i jest drogi (koszt 3) ale jak go wykupimy i mamy mono talie czerwoną to od razu wchodzimy w zwarcie z wrogiem z SP i od razu atakujemy go naszym rycerzem. Wróg nas w takim przypadku nie atakuje. Do tego otrzymujemy dodatek Gondorski ogień(koszt 0) który dołączamy do bohatera gondoru lub dunedaina. Następnie wydajemy żeton zasobu a następnie nasz bohater otrzymuje +x młotków gdzie X to tyle żetonów zasobów ile na nim zostało.
Karty ducha gondorski rzemieślnik który dostaje +1 słoneczka za każdego bohatera ducha którego kontrolujemy. Fajna karta ale jednak droga. Oraz Mapa Earnila. Powtóra tego co było w poprzednim dodatku tylko tym razem dla ducha kompletnie durna karta, która ew. w monotalii by się sprawdziła ale jednak nie
Z wiedzy dostajemy łuk strażnika dzięki któremy wyczerpujemy postać do której dołączono tę kartę oraz sam łuk i zadajemy 1 obrażenie wrogowi w SP. Dodam że to może być dodane tylko do postaci z cechą strażnik kosztuje 1 i nie jest unikatowe. Także użyteczne Drugą kartą jest wydarzenie które możemy zagrać tylko jak kontrolujemy przynajmniej jedną postać z cechą strażnik. Dzięki czemu zadajemy 3 obrażenia wrogowi do któego dołączono pułapkę. Koszt 1? Mega.
No i z neutrali Palantir. Ujdzie ale jednak zbyt dużo niewiadomych nie lubie takich kart.
Dodatek jest naprawdę dobry od tego momentu talia monowiedzy nie będzie się wiązała tylko z leczeniem i dobieraniem kart. Strażnicy FTW! |
|
|
|
 |
Kulgan [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 08 Sie, 2013
|
|
|
Masakryczna przygoda. Jak widać z relacji Berestaszka, im więcej graczy, tym trudniej. Więcej graczy = więcej wyskakujących kart z TS = więcej obszarów, a wszystkie obszary w SP są odporne na Asfalotha i inne sposoby dokładania żetonów. Tak więc generalnie w 1 rundzie da się przejść 1 obszar. Oczywiście jest Legolas ze swoim mieczykiem, Ścieżka Obieżyświata itp., ale i tak jest masakrycznie trudno. I trzeba mieć mega szczęście.
Zagraliśmy z kumplem: on - Aragorn P, Hirluin i Theodred + talia na Prowincjach, ja - Legolas, Faramir i Beravora + sporo wydarzeń reagujacych na to, co jest w SP. Wygraliśmy tylko 1 raz - gdy ominęła nas dwukrotnie Zjadliwość Pana (zadająca 3 obrażenia w postacie spoza 1 sfery = śmierć postaciom prowincjonalnym nie należącym do przywództwa = nie ma kto iść na Wyprawę). Jak szczęście było po naszej stronie, to wówczas pomogliśmy mu, inaczej nie byłoby co zbierać... |
|
|
|
 |
|