 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Dyskusja - Moja talia |
Autor |
Wiadomość |
Merkavoth [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Wrz, 2013 Dyskusja - Moja talia
|
|
|
Witam.
Jestem tu nowy, ale w Inwazję gram już z kumplami jakiś czas.
Stworzyłem ostatnio talię krasnoludów. Póki co sprawuje się nad wyraz ładnie, ale zdaję sobie sprawę, że są w tym kraju mózgi lepsze od mojego, ergo chciałem tu zamieścić ową talię i spytać Was o to, co o niej myślicie. Czy jest kompletna? Czy są jakieś karty, które do niej byscie wstawili? Jakie?
Runesmith napisał/a: |
Jednostki:
Żelaźni bracia z Ankhor x3
Zhufbarscy Inżynierowie x3
Kazador x3
Czeladnik kowala run x3
Zabójca demonów x3
Kusznik Weteran x3
Otoczony Zwiadowca x3
Wsparcia:
Górskie Koszary x1 (więcej nie mam)
Zbroja z Gromrilu x3
Beczka Bugmana x3
Wielka Księga Uraz x3
Kuźnia x3
Kuźnia Węgielna x3
Kuźnia Karak Azul x3
Kuźnia Serca x3
Runa Rozpłatania x3
Runa Odporności x3
Runa Zdławienia Magii x3
Taktyki:
Błogosławieństwo Valayi x3
Przynęta x2
Wykuwanie Runy x3
Zażarty opór x3
Mistrzowska Runa Złośliwości x3
Misje:
Wojenna Gospodarka x3
|
Talia ma w zamierzeniu uskuteczniać taniość run i dodatków, hurtem ładowanych na stół, jednocześnie pozwalając jednostkom stać na stole długo długo.
Dodam, że jestem w tył z dodatkami i nie ma sensu proponować mi kart, które pojawiły sie w ciągu ostatniego pół roku (Cataclysm itp.). |
|
|
|
 |
syd3r [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Wrz, 2013
|
|
|
Masz tu swoją talię, najlepiej załóż konto i skopiuj: http://deckbox.org/sets/467505 Mam nadzieję, że nic nie pomyliłem.
Jak klikniesz na Tools > Statistics to zobaczysz przykładową startową rękę.
Nie jestem specjalistą, ale:
- talia jest za duża, warto by było sporo kart powyrzucać
- jest za mało jednostek za 1 (bo nie ma żadnej)
- ogólnie jest drogo
- starty wygladaja nieciekawie. Często marnuje się zasób, czasami nie ma z czego wyjść
- nie ma nic z restrykcji (Tunele Górnicze, Warta poległych, Krasnoludzki zwiadowca, Innowacja, cokolwiek...)
Ja bym to przebudował całkowicie, ale w tej chwili nie mam czasu |
|
|
|
 |
Germanus [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Wrz, 2013
|
|
|
wszystko zależy od tego jakie masz dodatki i jakie dodatki mają Twoi przeciwnicy |
|
|
|
 |
Merkavoth [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 02 Wrz, 2013
|
|
|
No więc własnie na tym to polega, że mam w talii ok 15 dodatków. Jednocześnie, w ten czy inny sposób, mam 18 run. Kuźnia, do wtóru z Kuźnią Serca, czynią ich wystawianie tanią reakcją łańcuchową, która musi tylko znaleźć uziemienie w postaci jednostki. W tym w sumie problem, że, jak zauważył syd3r, mam ich dość mało, i raczej drogich. Spowodowane jest to niestety koniecznością, ponieważ gram raczej w gronie przyjaciół i na stole niezmiennie gości zawsze jedna talia mroczniaków. A z mroczniakami wiadomo - jednostki z 1 wytrzymałości w ogóle nie istnieją, z 2 wytrzymałości pożyć mogą ze 2 tury.
Generalnie na razie nie narzekam na tok rozgrywek, bo koszt jednostek jest balansowany małym kosztem dodatków i run. |
|
|
|
 |
Germanus [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 02 Wrz, 2013
|
|
|
nie masz tuneli więc podam Ci odpowiedź skąd brać pieniądze;)
Weź Innowacje
Wywal 2 księgi (unikalne są) i przynęty. Wywaliłbym jeszcze jakiś support. Spróbuj pograć tym pare razy i od razu zobaczysz że lepiej śmiga:) |
|
|
|
 |
Germanus [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 02 Wrz, 2013
|
|
|
ps. a gdzie moje życie za twierdzę?
napisz jakie masz dodatki. Talia jest spoko (jak na granie ze znajmomi) tylko trzeba by ją trochę doszlifować |
|
|
|
 |
Merkavoth [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 02 Wrz, 2013
|
|
|
Zasadniczo karty są kumpla i kupował wszystkie dodatki aż do pół roku temu, kiedy zaczęło być cienko z kasą
Talia, którą tu podałem, to kompromis pomiędzy mną i nim, ponieważ on swoją talię krasi ma również. I właśnie u niego są tunele (myślałem o nich), Innowacje faktycznie mogę sobie wrzucić. Moje życie za twierdzę też jest u niego i chyba powinno, bo jego talia czerpie korzyści ze spadania krasi ze stołu, moja stara się je tam zmienić w półbogów.
Supportów faktycznie jest dużo i to jest powód dla którego ta talia się troszkę rozpasła, ale jest ku temu przyczyna - dużo rozkładam w trakcie gry na rozwinięcia, bo zwiększam tym odporność połowy jednostek.
To działa tak:
Mam na Misji Zabójcę Demonów, stoi na Wojennej Gospodarce. Na Królestwie Czeladnika Kowala Run z Runą Rozpłatania, Kuźnię Serca i Kuźnię oraz 3 rozwinięcia (dzięki nim kuźnia obniża kosz dodatków o 1, a Zabójca ma 3 odporności). Kładę rozwinięcie z ręki na Polu Bitwy (+1 odporności Zabójcy), Kuźnie Karak Azul na Królestwie (1 zasób mi wraca przez misję), potem kłade na Polu Bitwy Żelaznych Braci, a na nich Zbroję z Gromrilu ORAZ Beczkę Bugmana, za 0 zasobów. W tym momencie Żelaźni bracia mają 1 odporności za rozwinięcie, 1 za zbroję i jeden za Kuźnię Karak Azul, bo mają na sobie dodatek. Czyli wystawiłem za 5 zasobów ludka 2młotki na 4 wytrzymałości (+1 za beczke Bugmana... na razie) oraz 3 odporności (i rośnie). W tym czasie Zabójca zyskał mimochodem 1 Odporności z tytułu rozwinięcia, Czeladnik Kowala Run również, z tytułu posiadania dodatku.
Innowacje to naprawdę doskonała rzecz do tej talii i postaram się je wstawić, dzięki ;]
A czemu powinienem wywalić Księgi? |
|
|
|
 |
Germanus [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 02 Wrz, 2013
|
|
|
są unikalne, a sam nie masz jak wysadzać swoich krasnoludków. Poza tym musisz odchudzić talię ale 1 księgę zostaw |
|
|
|
 |
syd3r [Usunięty]
|
|
|
|
 |
Germanus [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 03 Wrz, 2013
|
|
|
syd3r napisał to co sam chciałem Ci polecieć. Te wsparcia, które nie są kluczowe zmniejsz do 2 sztuk
Dla krasnoludów optymalna talia to ok 55 kart i postaraj się tyle mieć (sam grywam na turnieju internetowym 60 kartami, ale to inny bulid, gdzie mam dużo dociągu/dokładania rozwinięć) |
|
|
|
 |
Merkavoth [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 03 Wrz, 2013
|
|
|
syd3r napisał/a: |
Wystawiasz za 5, a przeciwnik go zmiata za 4 Osądem Vereny, Rzygiem albo Osądem Loeca za 1. |
Vereną nie, bo rozwinięcia. Rzygiem tak, ale czyszcząc cały stół z powodu... 1 jednostki? Osądem Loeca owszem, ale po pierwsze nie spadła i może być przywrócona (Wykuwanie Runy), po drugie na Pole Bitwy i tak w następnej turze wskoczy jakis przechuj.
Cytat: |
Na początek zmniejsz talię do 50 - 55 kart w ramach obowiązkowych ćwiczeń Naprawdę nie potrzebujesz tych wszystkich kart, zwłaszcza w trzech sztukach. |
Zmniejszenie ilości poprzez zmniejszenie liczebności każdej karty... da się zrobić.
Cytat: |
Ksiażkę możesz w trzech sztukach zostawić pod warunkiem, że będziesz miał przynajmniej 3 - 6 jednostek za 1, albo coś z samopoświęceniem. Jednostka nosząca Książkę powinna ginąć (najlepiej w wyniku bohaterskiego ataku) |
Książkę kładę zazwyczaj na Inżynierach, dzięki czemu mogę ich śmiało domłotkowywać, nikt nie będzie chętny do ich zrzucenia. Jaką proponowałbyś alternatywę?
Runa Zwątpienia jest u kumpla - brak dostępu.
Załoga Krasnoludzkiego Działa jest do wzięcia. Nie wziąłem jej tylko ze względu na fakt, że wsparć i tak zawsze mam w chus na ręku, a i tak pozwala wziąć tylko jedno. Zamiast nich wszedł Czeladnik.
Wioski Niczyje sa do wzięcia, wolałem Kuźnie wstawić.
Wyburzenia chyba są wolne, ale pewności nie mam. Ile sztuk jest w Core Secie? Kumpel kupił dwa.
Żelazna Dyscyplina jest w jeszcze innej talii, ale niewykluczone, że będę miał dostęp.
ps. Też planuję mieć ~60 kart w talii, tu musze mieć co wrzucać na rozwinięcia. |
|
|
|
 |
Germanus [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 03 Wrz, 2013
|
|
|
Jak Załoga jest wolna to bierz bez zastanowienia!!!!!!!! w I turze przy tylu wsparciach nie ma bata aby coś nie wskoczyło A od drugiej tury jedziesz z 5 kasy i wystawiasz kolejne cacka
Wyburzenie - jak jest wolne to bierz!!!!!! Wrzuć za przynętę
i na koniec INNOWACJA !!!!!! Must have
księgę zmniej zatem do 2 sztuk, bo 3 zapycha na ogół łapkę |
|
|
|
 |
Merkavoth [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 03 Wrz, 2013
|
|
|
No fakt, regułą w moich grach było, że 1 Księga lezała na rozwinięciu.
No dobra, modyfikujemy:
Kusznik Weteran (-3) => Załoga Działa (+3)
Przynęta (-2) => Wyburzenie (+2)
Ryna Zdławienia Magii (-3) => Innowacja (+3)
Wlk Księga Uraz (-1)
Kuźnia Serca (-1)
Runa Odporności (-1)
Kuźnia Węgielna (-1)
Beczka Bugmana (-1)
Zhufbarscy Inżynierowie (-1)
Kazik (-1)
Po modyfikacji:
Jednostki (18):
Żelaźni Bracia z Ankhor x3
Zhufbarscy Inżynierowie x2
Kazador x2
Czeladnik Kowala Run x3
Zabójca Demonów x3
Otoczony Zwiadowca x3
Załoga Krasnoludzkiego Działa x3
Wsparcia (23):
Górskie Koszary x1
Zbroja z Gromrilu x3
Beczka Bugmana x2
Wielka Księga Uraz x2
Kuźnia x3
Kuźnia Węgielna x2
Kuźnia Karak Azul x3
Kuźnia Serca x2
Runa Rozpłatania x3
Runa Odporności x2
Taktyki (17):
Błogosławieństwo Valayi x3
Zarzarty Opór x3
Wyburzenie x2
Innowacja x3
Wykuwanie Runy x3
Mistrzowska Runa Złosliwości x3
Misje (3):
Wojenna Gospodarka x3
RAZEM
61 kart |
|
|
|
 |
Germanus [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 03 Wrz, 2013
|
|
|
teraz testuj i zobacz z czego korzystasz najmniej. Zredukuj jeszcze ze 3-4 karty z 3 do 2 sztuk i masz ładną talię |
|
|
|
 |
|
|