galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Uwagi do "FAQ Talisman Magia i Miecz"
Autor Wiadomość
8janek8
Grupa Wsparcia


Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 594
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 16 Gru, 2008   Uwagi do "FAQ Talisman Magia i Miecz"

Tutaj proszę zamieszczać uwagi dotyczące zasadności i nieprawidłowości propozycji do "FAQ Talisman Magia i Miecz".
Proszę dołączać odpowiedni cytat, której pozycji z FAQ dotyczy wraz z przemyślanym uzasadnieniem.
 
 
8janek8
Grupa Wsparcia


Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 594
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 20 Gru, 2008   

Nemomon napisał/a:
Kod:
Q: Czy Złodziej musi odwiedzać kogoś w Wiosce, by ukraść Przedmiot?
A: Nie, wystarczy, że stanie na tym obszarze i nie zdecyduje się spotkać znajdujących się na Wiosce Poszukiwaczy.


Za Galakta.


Wnoszę o zmianę powyższej pozycji, która uwzględnia obowiązek spotkania w Mieście i Wiosce.

Uzasadnienie: po wielu dysputach na temat obowiązku spotkanie na obszarze Miasta i Wioski w temacie "Interpretacja zasad" Galakta skorygowała swoje stanowisko.
 
 
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Sob 20 Gru, 2008   

Dzisiaj jestem zmęczony, ale jutro przeczytam jeszcze raz wiadomy topic i poprawię.
 
 
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Nie 21 Gru, 2008   

Zmieniłem keyworda dotyczącego Miasta oraz Wioski. Teraz już nie ma problemu, czy złodziej musi kogoś odwiedzać czy nie by ukraść, ponieważ musi.
 
 
Kufir


Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 314
Skąd: Korona Władzy
Wysłany: Nie 21 Gru, 2008   

Cytat:
Q: Czy stając na obszarze Wioski albo Miasta, Poszukiwacz musi coś zrobić na tych obszarach?
A: Tak, za każdym razem, gdy Poszukiwacz trafi na któreś z tych pól, musi odwiedzić przynajmniej jedną możliwą osobę. Jeżeli Poszukiwacz nie posiada złota lub nie chce odwiedzić wszelkiego rodzaju sprzedawców, to musi odwiedzić Mistyka (w Wiosce) lub Czarodziejkę (w Mieście).


Bzdura panowie.
_________________
Moje dodatki do gry Talisman Magia i Miecz:
FORUM AUTORA: KUFIR (kliknij aby wejść)

Zapraszam, życząc miłego grania! :)
 
 
Pajhi


Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 195
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 21 Gru, 2008   

no ale się to wszystko rozkręciło..........jak dla Mnie to jest chore,Jak pisze że MOŻESZ to możesz a nie musisz!Zresztą ja nie mam zamiaru grać tak że jestem zmuszony tam wejść jak nie chce!!
_________________
........mierzy grubo ponad dwa metry wzrostu.Ochrania go pancerz wykuty z zestalonych ludzkich dusz.Na brzegach zbroi wycięte są runy,sławiące okrucieństwa,jakich się dopuścił,aby zdobyć tak potężną ochronę.
 
 
Kufir


Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 314
Skąd: Korona Władzy
Wysłany: Nie 21 Gru, 2008   

Dokładnie tak jest, jeśli już słowo MOŻESZ zamieniają na MUSISZ to coś jest z tymi panami nie tak.
_________________
Moje dodatki do gry Talisman Magia i Miecz:
FORUM AUTORA: KUFIR (kliknij aby wejść)

Zapraszam, życząc miłego grania! :)
 
 
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Nie 21 Gru, 2008   

Jaka bzdura?

Cytat:
CITY

Visit the Doctor, Alchemist, or Enchantress

VILLAGE

Visit the Blacksmith, Healer, or Mystic

TAVERN

Roll 1 die

This text is taken directly from the revised 4th edition board. The wording is perfectly clear. A character must do something in these spaces. This change was brought in to prevent a character from specifically doing nothing in the City space.
Quote
Reply

Ell

Talisman Consultant & Playtester


Tawernę pomijam, bo z samej natury rzeczy musisz tam rzucić kostką. Co do Wioski oraz Miasta, bold mówi prawdę.
 
 
Kufir


Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 314
Skąd: Korona Władzy
Wysłany: Nie 21 Gru, 2008   

Nie znam aż tak dobrze anielskiego aby coś się lepiej wypowiedzieć na temat tego tekstu.
Jednak faktem jest że ja swoich licznych graczy nie przekonam do tego iż muszą w Mieście bądź Wiosce kogoś odwiedzić. I podejrzewam że zdecydowana większość graczy będzie grała w ten sam stary sposób bo możesz nie znaczy musisz i nic tego nie zmieni. Po prostu nie mam złota na medyka, kowala itp, a nie chce iść do Mistyka czy czarodziejki nie idę , tura się kończy dziękuje. Nie ma siły aby zmusiła gracza do wizyty u jakiegoś nieznajomego w mieście gdyż ma wybór gdzie chce iść. W ostateczności można powiedzieć "idę do kowala", ale nie mam złota i nic nie kupuję.
_________________
Moje dodatki do gry Talisman Magia i Miecz:
FORUM AUTORA: KUFIR (kliknij aby wejść)

Zapraszam, życząc miłego grania! :)
 
 
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Nie 21 Gru, 2008   

Rozumiem Ciebie bardzo dobrze, myślę że Janek także. Jeszcze od drugiej edycji zawsze ja grałem, a i pewnie wszyscy inni także, że jak wejdziesz do któregoś z w/w, to możesz coś zrobić, ale nie musisz. Nawet wczoraj jak grałem, to w Wiosce rzucaliśmy, jak mieliśmy ochotę odwiedzić Mistyka.

Rozumiem też, że mentalności oraz przyzwyczajeń starych graczy nie da się tak łatwo zmienić, nawet moi gracze się śmieją i cieszą, że przyszły nowe grafiki &c, więc będę potrzebował więcej czasu niźli półtorej sekundy, by wiedzieć, co dana karta robi.

Aczkolwiek faktem jest, że robimy dwie rzeczy - FAQ oraz Erratę do polskiej edycji Talisman Revised Edition, więc niezależnie od tego, jak bardzo byśmy nie chcieli co niektórych zasad nie zmieniać, to niejako są nam narzucone. Chyba, że je zignorujemy. Ale to niesie ze sobą pewne ryzyko, mianowicie takie, że w w przyszłych update-ach będzie selekcja, która zasada / zmiana zasad się nam podoba, a która nie, więc takowe umieszczamy w FAQu czy to Erracie.
 
 
Kufir


Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 314
Skąd: Korona Władzy
Wysłany: Nie 21 Gru, 2008   

Fajny post i w sumie się z nim zgadza ale... ( :wink: ) Dla mnie słowo MUSI znaczy co innego niż MOŻESZ a na planszy napisane jest właśnie to drugie słowo i nic tego nie zmieni.

Użytkownicy forum fanów Magii i Miecz też są co do tego zgodni. Proszę o korektę FAQ bo wprowadzacie niezgodne poprawki.
_________________
Moje dodatki do gry Talisman Magia i Miecz:
FORUM AUTORA: KUFIR (kliknij aby wejść)

Zapraszam, życząc miłego grania! :)
 
 
Katiusha


Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 35
Skąd: z Internetu :P
Wysłany: Nie 21 Gru, 2008   

Kufir napisał/a:
Fajny post i w sumie się z nim zgadza ale... ( :wink: ) Dla mnie słowo MUSI znaczy co innego niż MOŻESZ a na planszy napisane jest właśnie to drugie słowo i nic tego nie zmieni.

Użytkownicy forum fanów Magii i Miecz też są co do tego zgodni. Proszę o korektę FAQ bo wprowadzacie niezgodne poprawki.


Zgadzam się z wypowiedzą Kufira w 100%. Nic dodać, nic ując.

Mam wrażenie, że te poprawki wprowadzają gracze którzy pierwszy raz w życiu grali w MiMa (i pierwszy raz posiadaja jakies wydanie) i nawet nie sprawdzili jaki to ma wpływ na przebieg i mechanike gry. :P
_________________

 
 
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Nie 21 Gru, 2008   

Więc zostaje prosty wybór:

- albo stosujemy się do oficjalnych (wcześniej czy później na pewno będą oficjalne) errat.

- Robimy erratę pod polskiego tłumacza, innymi słowy nawet jeżeli w oryginale było "You must roll a dice" a tłumacz wymyślił, "Możesz rzucić kością", to priorytet ma polskie tłumaczenie i nic a nic nie będzie zmienione ani zerratowane.

Musimy sobie to w końcu wyjaśnić, gdyż inaczej nigdy, przenigdy nie zrobimy dobrej erraty. Część z nas popiera wariant oryginalny - czyli errata względem tego, co sami Brytyjczycy się pomylili (czyli ja czy Janek) - część z nas popiera wariant, że skoro tłumacz przetłumaczył, jak przetłumaczył, to musi być dobrze, więc niczego nie zmieniamy (wydaje się, że Kufir oraz Kati).

Zdecydujmy się więc.
 
 
Kufir


Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 314
Skąd: Korona Władzy
Wysłany: Nie 21 Gru, 2008   

Sprawa jest dla mnie dość prosta. Tak jak napisała Katiusha. Ludzie którzy zmieniają te zasady chyba nie mają zbyt dużego doświadczenia z edycjami MIMa.

O ile mnie pamięć nie myli w każdej polskiej edycji MIMa pisałą w Wiosce i Mieście "Możesz odwiedzić". Wychodzi MIM 4,5 gdzie też pisze "MOŻESZ Odwiedzić" i jest OK. Wszyscy gracze w Polsce zawsze grali na takich zasadach. Co ważniejsze sprawdzały się one znakomicie.
Teraz nagle chcecie zmieniać zasady bo w angielskiej instrukcji jest inaczej.
Pytanie co z tego??? Przecież nie mamy tutaj jakiegoś wielkiego problemu, gra się z tymi zasadami dobrze od 20 lat!!! Po co to zmieniać?
Powoływać można się na instrukcję angielską wtedy gdy podejrzewamy EWIDENTNY błąd w tłumaczeniu. Tutaj nie ma mowy o błędzie, a za poprawki do gry biorą się ludzie którzy z MIMem mają małe doświadczenie i powinni być od tego odsunięci.
_________________
Moje dodatki do gry Talisman Magia i Miecz:
FORUM AUTORA: KUFIR (kliknij aby wejść)

Zapraszam, życząc miłego grania! :)
 
 
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Nie 21 Gru, 2008   

Przepraszam Ciebie bardzo, ale jeszcze raz przypomnę, że cały ten bajzel rozpoczął się od interpretacji jednej z umiejętności Złodzieja. Ponieważ nasze polskie zasady nie są klarowne pod tym względem, więc trza było zobaczyć, co jest napisane w angielskiej instrukcji. Ona także nie wyjaśniała za wiele, zrobiła to dopiero osoba, która tworzyła Revised Edition. Oczywiście nie byłoby problemu, gdybyśmy mieli Złodzieja takiego, jakiego mieliśmy 20 lat temu. Ale MiM 20 lat temu oraz MiM współczesny, to jednak dwa różne MiMy, które jednakowoż są bardzo podobne do siebie. Widać o tym zapomniałeś, to tak w kwestii przypomnienia.

Co do ludzi, którzy mają małe doświadczenie z MiMem, także byłbym przeciwny. Nie wiesz jakie ja mam doświadczenie z nim, Twoje znam z Gamekeepera, niemniej nie możesz określać czyjegoś doświadczenia po tym, że swoje zdanie OPIERA NA ORYGINALNEJ WERSJI gry. Poza tem, jeżeli jeszcze nie zauważyłeś, to wszelka nowa zasada, która zostanie dodana do FAQA jest pierwej dyskutowana przez kilka dni, również przez osoby, które są jej święcie przeciwni. Nikt nie dodaje zasad wyssanych z palca. A nawet gdy tak się stanie, to jak sam zauważyłeś, zmieniłem ją do aktualnie obowiązującej wersji. Więc FAQ nie jest zbiorem idiotycznych poprawek, tylko wytyczną dysput.

Dobra, Kufir swoje zdanie powiedział na temat mojego pytania powyżej. Czekam na odpowiedzi innych.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 13