galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: admin
Sro 08 Wrz, 2010
Karta Tygodnia #4 - Ropiejące nurglingi i Grobowcowe Ghule
Autor Wiadomość
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Nie 20 Cze, 2010   Karta Tygodnia #4 - Ropiejące nurglingi i Grobowcowe Ghule

Witajcie!

Mamy już za sobą pierwsze nowinki dotyczące najnowszego rozszerzenia do Warhammera: Inwazji. Tym razem tytułuje się on jako Marsz Potępionych. Z poprzedniej wieści możemy się dowiedzieć, że zawierać będzie po trzy kopie każdej z pięćdziesięciu pięciu kart. Większość z tych neutralnych kart wspierać będzie albo Porządek (Jaszczuroludzie), albo Zniszczenie (Nieumarli). Dlatego też, bazując na dobrym nawyku z poprzedniego artykułu, który dotyczył Mistrzowskiej Runy Zwątpienia i Kowala Run, dzisiaj także będę chciał przedstawić dwie karty. Jedną z nich już znacie, to Grobowcowe Ghule.

Kolejna z nich, to Ropiejące nurglingi. Okazało się jednak, że miałem rację. Mój randomizer jest stronniczy. Gdy się zabierałem za pisanie tej krótkiej notki, wylosowałem sobie kolejną kartę, którą chciałem, aby była jej gwiazdą. I wylosowałem kolejnego Krasnoluda. Po cichu postanowiłem lekko oszukać Was i uruchomiłem randomizer raz jeszcze. Tym razem otrzymałem kartę Orków. Po kolejnym uruchomieniu otrzymałem kolejną kartę Orków. I potem raz jeszcze kartę Orków. W sumie więc, mój randomizer wylosował mi jedną kartę Krasnoludów i trzy karty Orków. Zgodnie więc z maksymą: Jeśli chcesz coś zrobić dobrze, zrób to sam, postanowiłem samemu wybrać sobie kartę do recenzji. I wybrałem.



Ropiejące nurglingi wybrałem. Miało być coś z Chaosu. Frakcja ta rządzona jest przez niezliczoną rzeszę Bogów Chaosu. Do głównych przedstawicieli tychże Bogów można zaliczyć Khorna - Boga Krwi, Slaanesha - boga wyuzdanych dewiacji seksualnych, Tzeentcha - pana zmian i mutacji, Rogatego Szczura - boga Skavenów i w końcu Nurgla - boga zaraz i rozkładu. Nurglingi są pomniejszymi demonami tego ostatniego z Bogów Chaosu. W pewnym sensie, to one roznoszą tę zarazę i permanentny rozkład. To one plugawią wszystko dookoła sprawiając, że nie ma już pożytku z niczego ani nikogo. Podobny efekt ma także i nasza karta. Zanim jednak o jej efekcie, to króciutko o niej samej. Kosztuje 2+C, ma 2 punkty Wytrzymałości oraz 1 symbol Siły. Czyli typowe mięso armatnie, aby dało co miało, a potem zdechło. W tej karcie jednak ważny jest jej efekt, o którym wspomniałem wyżej.

Gdy wchodzi do gry mamy możliwość spaczenia jednej jednostki przeciwnika. Spaczona jednostka jest obracana o 90° i nie może atakować ani bronić się. W tym konkretnym przypadku nie może się bronić, bowiem nie możemy zagrać tej jednostki w turze przeciwnika. Jakie więc daje nam to możliwości? Ogromne. Przynajmniej z taktycznego punktu widzenia. To nie jest jednostka, którą powinnyśmy wystawić jak najszybciej. Jej pierwszym zadaniem jest gnić nam na ręce, a drugim być wystawionym w odpowiednim momencie. Nie wystawiamy jej w turze, gdy przeciwnik wystawił sobie jakiegoś kolosa. Nie, to marnotrawstwo karty. Zagrywamy ją wtedy, gdy planujemy atak, który definitywnie zniszczy sekcję Stolicy przeciwnika. Zablokujemy przeciwnikowi jego najbardziej strategiczne jednostki, po czym atakujemy i nawet nie ma co zbierać ze sekcji z jego Stolicy. Dzięki temu otrzymujemy również swoisty element zaskoczenia, bowiem nasz przeciwnik zbyt późno się zorientuje, że już nie ma dla niego szansy.

Czy więc warto zastanawiać się nad wolnymi slotami pod tę kartę? Moim zdaniem jest to jedna z obowiązkowych kart w talii Chaosu. Za relatywnie bardzo niski koszt możemy zablokować jednostki przeciwnika i go skutecznie zaatakować. A jeżeli spaczymy mu więcej niźli jedną jednostkę, to będziemy mogli go nękać przez kilka tur pod rząd, bowiem zgodnie z zasadami można przywrócić tylko jedną spaczoną jednostkę na turę. Więc chyba warto...

Zajmę się teraz drugą kartą, czyli Grobowcowymi Ghulami. Jak wspomniałem wcześniej, jej korzenie sięgają najnowszego dodatku - Marszu Potępionych. Dodatek ten prezentuje nam starcie dwóch ras, które zdecydowały się wspomóc Porządek (Jaszczuroludzie) oraz Zniszczenie (Nieumarli). Każda z tych ras posiada nową zdolność, słowo-klucz, która pomoże im przetrwać w tych trudnych warunkach. Jaszczuroludzie swą wrodzoną Dzikością mogą wyrządzić jeszcze więcej szkód swym przeciwnikom, niźli i tak normalnie są w stanie wyrządzić. Nieumarli z kolei, którzy sami z siebie są już pod wpływem Nekromancji, mogą ponawiać swoje ataki i ciągle walczyć, bez względu na to, ile czasu im to zajmie. Dla kogoś, kto i tak już nie żyje, czas nie ma żadnego znaczenia. Jest tylko wyrazem, który dla żywych oznacza przemijalność, a tak naprawdę jest jedynie synonimem odległości. Odległości od Północnych Pustkowi Chaosu do Południowych.

Ale nasz dzisiejszy faworyt nie posiada Nekromancji, więc o niej innym razem. Kosztuje 2 żetony zasobów, posiada jeden symbol Siły i tyleż samo punktów Wytrzymałości. Ma także pewną zdolność, która wygląda na swego rodzaju depozyt - płacę koszt, w zamian otrzymuję jakąś kartę jako gwarancję zapłaty, a jak stracę tę kartę, to otrzymuję moje pieniądze z powrotem. Więc otrzymuję z powrotem dokładnie to samo, co wcześniej dałem. W teorii. W praktyce jest całkowicie inaczej. Dzięki tej karcie otrzymuję 1 symbol Siły, który to, zważywszy na ilość punktów Wytrzymałości Ghuli, użyję i stracę. Więc z tej perspektywy wygląda to tak, że za zamrożone 2 żetony zasobów otrzymuję 1 symbol Siły podczas atakowania lub 1 punkt Wytrzymałości podczas bronienia się. Zwróćmy jednak uwagę na coś innego, mianowicie na momenty, kiedy musimy zapłacić za tę jednostkę oraz kiedy otrzymujemy nasze pieniądze z powrotem. Płacimy podczas fazy Stolicy, kiedy to potrzebujemy żetonów zasobów, aby opłacać nasze karty jednostek, czy wsparcia. Czyli faza, w której duża liczba żetonów zasobów jest nam potrzebna. Niewykorzystane żetony zatrzymujemy, aby móc zagrać karty taktyk w turze naszego przeciwnika. Gdy Ghul schodzi z gry, nasze pieniądze otrzymujemy w następnej Fazie - Fazie Pola Bitwy. W pewnym sensie więc straciliśmy nasze pieniądze. Nie możemy liczyć na cud, że nasz przeciwnik akurat zdecyduje się nam zabić Ghuli, a więc otrzymamy, potrzebne do zagrania karty taktyki, brakujące nam 2 żetony zasobów. A na początku naszej Fazy Królestwa i tak musimy odrzucić te dwa żetony, więc tak naprawdę, czy otrzymaliśmy je z powrotem, czy nie, to ma to marginalne znaczenie. A ta karta, to tak naprawdę brzmi: Wydaj 2 żetony zasobów, aby otrzymać zamrożony 1 symbol Siły.

Czy jest więc ona nam potrzebna w naszej talii? Wydaje mi się, że nie jest. Pieniądz lubi być w ruchu, nie lubi czekać, bo jak czeka, to traci na wartości. Zamiast więc wsadzać tę kartę, która nie zwróci się przed Y3K, lepiej jest zainwestować w jednostkę bez zdolności, która przynajmniej ma odpowiednie parametry na przedzie.

Pozdrawiam!

P.S. Polecam się zapoznać z paroma nowymi informacjami dotyczącymi Warhammera: Inwazji. Odpowiedni temat znajduje się tutaj.
_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
 
Ajgor


Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 371
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 21 Cze, 2010   

Bardzo przyjemnie się Ciebie czyta. W sierpniu mam urlop, więc wiadomo co będę robić... :)
_________________
Black Ajgor - Vae Victis
 
 
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Pon 21 Cze, 2010   

Posłuchałem się Ciebie Ajgorze, co ostatnim razem mi radziłeś odstawić randomizera i przynajmniej tymczasowo postanowiłem to zrobić ;)
_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
 
Ajgor


Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 371
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 21 Cze, 2010   

Zawsze chciałem mieć taką grę karcianą w naszym języku. :D

LCG to system na który chętnie wydam pieniądze, wiem co dostanę w zamian, nawet jeżeli okaże się że muszę kupić 2-3 komplety jakiegoś dodatku.

Bardzo lubię Veto II, ale zmęczyłem się tym kolekcjonowaniem.

Ghule Grobowcowe wydają się być dość słabe w tej wersji.
A występują może Ghule Grobowe? :)
_________________
Black Ajgor - Vae Victis
 
 
Wallenstein


Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 175
Wysłany: Wto 22 Cze, 2010   

A nie lepiej by było: Grobowcowe Ghule?
 
 
Wagnard

Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 17
Wysłany: Wto 22 Cze, 2010   

Grobowcowe... co to za słowo?
Ciekawie rozbijasz możliwości użycia kart. Trochę stronniczo ale nie szkodzi. Postaraj się też prezentować je w odniesieniu do innych kart, a więc jakie kombosy można na tym zbudować.
Dobrze, że ktoś prowadzi polski odpowiednik Karty Tygodnia ze strony FFG.
 
 
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Wto 22 Cze, 2010   

Comba może się pojawią, gdy podstawka będzie dostępna w sklepach, a więc gdy każdy z graczy będzie miał pełny dostęp do kart. Teraz nie ma co o nich pisać, gdyż raptem parę kart jest znanych. Aczkolwiek dziękuję za sugestię, na pewno wezmę ją pod uwagę.
_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
 
Bryndzollo


Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 22 Cze, 2010   

Pytanie z czystej ciekawości. Gdy Inwazja będzie dostępna to są planowane jakieś listy kart jakie znajdują się w poszczególnych dodatkach?
_________________
"Groza, prawdziwa groza, która paraliżuje umysł i sprowadza koszmarne sny, nigdy nie znika do końca" - HPL
 
 
Wagnard

Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 17
Wysłany: Wto 22 Cze, 2010   

To już pewnie pozostanie w gestii graczy, tak jak w przypadku angielskiej edycji :)
 
 
Bryndzollo


Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 22 Cze, 2010   

Niby tak... Ale fajnie byłoby wiedzieć co jest w pudełku, zanim się je zakupi. Tym bardziej, że to LCG więc tajemnic i niespodzianek nie ma
_________________
"Groza, prawdziwa groza, która paraliżuje umysł i sprowadza koszmarne sny, nigdy nie znika do końca" - HPL
 
 
Sxk


Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 412
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 22 Cze, 2010   

Ano bardzo by się przydały jakieś listy, a jeszcze bardziej jakieś wskazania co do dodatków. Ja już z góry zakładam, ze gram tylko krasnoludami. Toteż fajnie by było by pisać ten dodatek spoko dla imperium a tamten fajny dla krasnali itp.
 
 
Bryndzollo


Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 22 Cze, 2010   

Ale to zawsze zależy od koncepcji talii... Jedna karta dla kogoś jest rewelacją, bo ma dla niej odpowiedni pomysł, inne karty i nie wyobraża sobie talli bez niej, a dla drugiego będzie niepotrzebnie zajmowała slota. Z drugiej strony lista kart też nie wystarczy, bo same nazwy nie za wiele powiedzą. Zapewne trzeba będzie liczyć na pomoc innych graczy :)
_________________
"Groza, prawdziwa groza, która paraliżuje umysł i sprowadza koszmarne sny, nigdy nie znika do końca" - HPL
 
 
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Wto 22 Cze, 2010   

Spis kart znajduje się tutaj: http://deckbox.org/games/whi/cards Wybierając: More Filters, a dalej Edition możemy filtrować karty względem dodatków. Oczywiście te karty są i będą jedynie po angielsku.
_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
 
Sxk


Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 412
Skąd: Katowice
Wysłany: Sro 23 Cze, 2010   

Te niezła strona :D
 
 
Bryndzollo


Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 23 Cze, 2010   

Zaiste strona świetna. O coś takiego chodziło, są nawet ilustracje kart. I to już z kilku dodatków, więc rewelacja :D
_________________
"Groza, prawdziwa groza, która paraliżuje umysł i sprowadza koszmarne sny, nigdy nie znika do końca" - HPL
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 14