galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
imperium: kometa z podwójnym warkoczem
Autor Wiadomość
dashi
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Lut, 2011   imperium: kometa z podwójnym warkoczem

taki mały problem taktyczny:

imperium vs ciemne elfy

gracz grający ciemnymi elfami zagrywa swoją taktykę -epickie zaklęcie (nie pamiętam nazwy ale jest jedna karta za 10 więc raczej nie będzie kłopotów ze skojarzeniem o którą kartę chodzi:))

jednostki z wybranej przez elfa strefy trafiają do nowego "kontrolera" i gracz imperium zagrywa teraz taktykę "kometa z podwójnym warkoczem" kopiując efekt taktyki -wybiera tą samą strefę. ma teraz z powrotem swoje jednostki plus jednostki elfa?

czy jeśli zagra "kometę" w odpowiedzi na epickie zaklęcie to najpierw wykonuje się "przesunięcie jednostek" z komety a potem z taktyki elfickiej? (ma to ciekawe implikacje przy grze w multiplayera)

i wreszcie pytanie do wszystkich kart odnoszących się jak ta -do karty właśnie zagranej -kiedy dokładnie można ją zagrać -czy tylko w odpowiedzi na daną akcję czy można "poczekać" aż się rozstrzygnie i wtedy ją skopiować?

co dzieje się jeśli po zagranej taktyce (np wspomnianym epickim zaklęciu) zostanie zagrana inna taktyka? -tzn przy pomocy komety nie można już skopiować tej pierwszej?

p.s. sorki za brak precyzji w nawach kart -polskie nazwy jakoś nie chcą zapadać w pamięć:)
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Lut, 2011   

kometą możesz skopiować taktykę która właśnie wylądowała na stosie akcji, lecz robisz to w odpowiedzi.

przypadek 1.

EpicSpell DE za 10 ląduje na stosie, Ty w odpowiedzi grasz kometę.
Stos jest rozpatrywany z zasadą "pierwsza zagrana ostatnia rozpatrzona" czyli najpierw zadziała kometa która zabierze jednostki, a potem orginalna taktyka która weźmie je spowrotem.

Kometą możesz skopiować dowolną taktykę na stosie, tzn. że jeśli w odpowiedzi na EpicSpell DE, zostanie już coś zagrane, to Ty i tak dalej możesz grać kometę i kopiować efekt EpicSpella.

Niestety nie możesz poczekać aż EpicSpell się rozstrzygnie i dopiero go kopiować, bo po rozstrzygnięciu Epic Spell spadnie na stos kart odrzuconych i nic Ci po nim.
 
     
dashi
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Lut, 2011   

thx. to sporo wyjaśnia
 
     
morciba
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Kwi, 2011   

Czy można zgrać kometę na kometę i czy ma to jakikolwiek sens? Czy może gra się zawiesza? :-)
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Kwi, 2011   

zagrać można, w takim wypadku kopiujesz tekst na tej drugiej komecie, czyli w efekcie dalej możesz wskazać kartę którą kopiujesz.
 
     
JohnMarkII
[Usunięty]

Wysłany: Czw 23 Lut, 2012   

Witam,

też mam pytanie odnośnie karty komety. Wczoraj rozegrałem swoją pierwszą grę z przyjacielem, który rozegrał kilka partii.

Mój przeciwnik wybrał w fazie Pola Bitwy jednostki, którymi zechciał mnie zaatakować. Po podliczeniu "młotków" wyszło ich 8 bodajże. Po podliczeniu użył karty ŁOOMOT co zwiększyło liczbę "młotków" do 15 aczkolwiek mogę się mylić.
Teraz pytanie, czy kiedy przy użyciu z mojej strony karty komety również mam do rozdysponowania 15 żetonów obrażeń i jeśli tak to rozumiem, że najpierw zadawane są moje obrażenia, i gdyby to spowodowało spalanie dwóch stolic to jest koniec gry? Mam nadzieję, że nic nie przekręciłem...
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Czw 23 Lut, 2012   

JohnMarkII napisał/a:
Witam,

też mam pytanie odnośnie karty komety. Wczoraj rozegrałem swoją pierwszą grę z przyjacielem, który rozegrał kilka partii.

Mój przeciwnik wybrał w fazie Pola Bitwy jednostki, którymi zechciał mnie zaatakować. Po podliczeniu "młotków" wyszło ich 8 bodajże. Po podliczeniu użył karty ŁOOMOT co zwiększyło liczbę "młotków" do 15 aczkolwiek mogę się mylić.
Teraz pytanie, czy kiedy przy użyciu z mojej strony karty komety również mam do rozdysponowania 15 żetonów obrażeń i jeśli tak to rozumiem, że najpierw zadawane są moje obrażenia, i gdyby to spowodowało spalanie dwóch stolic to jest koniec gry? Mam nadzieję, że nic nie przekręciłem...


Zobacz co jest napisane na karcie Łomot, atakujące jednostki dostają +2 młotki. Czy Twoje jednostki w tym momencie atakują ? Nie, jeśli skopiujesz tę kartę to dodasz przeciwnikowi jeszcze więcej młotków.

Nie rozumiem natomiast dalszej cześci pytania. Bronią się nie możesz zadawać obrażeń stolicy przeciwnika. Co więcej bez specjalnych kart nie możesz rozdzielać ataku na 2 strefy.
 
     
Sztyrlic
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Lut, 2012   

Moje pytanie tyczy się Komety z Podwójnym Warkoczem (symbolu nadejścia Soteka), a Wyzwolenia Zaklęcia.

Background:
Gracz 1 zagrywa UTS, a w odpowiedzi Gracz 2 zagrywa Kometę.

Pytanie:
Jak wygląda w tym momencie kolejność akcji? Wiem, że poświęcenie jest kosztem i powinno być rozpatrywane na początku, więc proszę o wskazanie właściwego przebiegu zdarzenia

sytuacja A.
- Gracz 1 zagrywa UTS
- Gracz 1 poświęca x rozwinięć
- Gracz 2 zagrywa w odpowiedzi Kometę
- Gracz 2 poświęca swoje rozwinięcia
- Gracz 2 strzela
- Gracz 1 strzela

sytuacja B.
- Gracz 1 zagrywa UTS
- Gracz 2 zagrywa w odpowiedzi Kometę
- Gracz 2 poświęca swoje rozwinięcia
- Gracz 2 strzela
- Gracz 1 poświęca rozwinięcia
- Gracz 1 strzela
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Lut, 2012   

No w tym wypadku poświęcenie nie jest kosztem ponieważ jest tam "then" albo jak kto woli "Następnie"

Czyli dopiero przy rozpatrywaniu dokłada się rozwinięcie, a następnie poświęca wybraną ilość rozwinięć.

Zatem wygląda to tak:

UTS
w odpowiedzi kometa.

Rozpatrujemy

Kometa kopiuje UTS, dokłada rozwinięcie i można poświęcić rozwinięcia by zadać obrażenia.

Jeśli zagrywający UTSa przeżyje, to może zrobić to samo.
 
     
Sztyrlic
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Lut, 2012   

Okej, przyjąłem to do wiadomości, a teraz moja kolej na opis dlaczego się z nim nie zgadzam :razz:

Przykład 1 - Żelazna Dyscyplina i Sorcerer of Tzeentch:
Action: When you play a development from your hand, put a resource token on this unit. Then, deal X damage to target unit. X is the number of resource tokens on this unit.

- Gracz 1 zagrywa development, kładzie token na ptaku.
- Gracz 2 zagrywa Dyscyplinę i anuluje cały efekt (włącznie z tokenem)

Przykład 2 - UTS i Kometa:
Action: Put the top card of your deck into play facedown as a development. Then, sacrifice X developments to deal X damage to target unit or capital.

- Gracz 1 zagrywa UTS (nie poświęcając devek ze względu na słówko "then"
- Gracz 2 zagrywa Kometę kopiując efekt
- Gracz 2 rozdziela poświęca developki i strzela
- Gracz 1 poświęca developki i strzela

Pytanie: Co tutaj się nie zgadza?
Ano to, że w Przykładzie 1, to co następuje po słówku "then" traktujemy jako składniową akcji, a w Przykładzie 2 rozbijamy to na dwie części.

Zdecydujmy się, albo na Ptaku token zostaje, albo grając UTS najpierw poświęcamy developmenty, a później gramy odpowiedź.
Ostatnio zmieniony przez Sztyrlic Pon 27 Lut, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Lut, 2012   

ale kto powiedział że dyscyplina nie blokuje żetonika ?:>

Dyscyplina anuluje całą akcję, zatem nie będzie żetonika. Co innego jeśli zniknie cel ptaka, wtedy akcja wykonuje tyle ile się da czyli, nie strzeli, ale położy żeton.

Tutaj masz odpowiedź z FFG w tej sprawie, jakbyś mi dalej nie ufał :)
http://www.whinvasion.pl/....php?f=4&t=1424
 
     
Sztyrlic
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Lut, 2012   

Trochę zmodyfikowałem poprzedni post na bardziej przejrzysty :)
Właśnie chodzi o to, że z jednej strony dyscyplina blokuje żeton (czyli jakby nie patrzeć całą akcję), a z drugiej UTS rozpatrujemy w dwóch fazach.

Przemo podał odpowiedź od Lucasa na swoim blogu (odnośnie Ptaka):

Pytanie:
2. Iron Discipline (very, very strong card...) cancels whole Action if the 4 resources are not paid, does that reverse some part of an Action that is canceled? Example: Sorcerer of Tzeenth, I play development, use his Action, so;
a) I need to first put a token, THEN choose a target. After that my opponent can response with Discipline, and if I don’t have resources, damage is not done
b) I need to choose a target for my Action, then opponent response with Discipline (or not), and after that I put token (or not if Discipline applies) and deal damage (or not if Discipline applies)
I'm concerned about b) version, because choosing a target for Sorceror's Action i after word "then", what means, that you need to first put a token and if you does, you can resolve the rest of Action.

Odpowiedź od Lucasa:
2. This is a good question, and one I am not ready to officially answer. As of right now, you should play as if it was b and the Iron Discipline cancels the entire action. I am not sure I am entirely satisfied with this, however. This interaction really needs an FAQ update to make it clear whether or not you choose targets/pay costs in a "then" statement when activating an ability.

No chyba, że to co podałeś wyszło gdzieś w nowym FAQ, albo jest jakąś nowsza odpowiedzią od Lucasa w sprawie działania tych kart :)
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Lut, 2012   

Przemo na blogu zamontował coś bardzo starego w FAQ 1.6 jest opisane wszystko:

Q: If I trigger the Action on Sorcerer of Tzeentch (MC 53), can my opponent respond with Iron Discipline (CC 45), and can I still get a resource token on the Sorcerer if I do not pay 4 resources?
A: The placing of the resource token on the Sorcerer is not considered to be a cost, and so will not occur when you activate the Action. Whenever you trigger an action you must declare all potential targets of the action, or you cannot trigger it. This means that even though the “Then” clause of the Sorcerer has not activated, you must still declare its target. So if a player responds with an Iron Discipline, you must cancel the entire Action if you do not pay four resources, including the placement of the resource token on the Sorcerer.
 
     
Sztyrlic
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Lut, 2012   

Spoko, w każdym bądź razie ID canceluje tokenik.
Czyli rozpatrując to w ten sposób, tak na przyszłość. Jeżeli w danej karcie użyte jest słowo then, to dalszy ciąg (niezależnie od tekstu) nie jest kosztem?

Jeśli tak, to wszystko zostanie wyjaśnione.
Czasem odnoszę wrażenie, że panowie z FFG sami nie wiedzą co piszą. To na 10 kartach napiszą to samo tylko innymi słowami i ludzie zastanawiają się o co chodzi, a to znowu najpierw coś wymyślą, a potem zastanawiają się jak to działa. Jako dawny beta tester, muszę stwierdzić, że testerzy WH:I mają albo ciężką robotę, bo wszystko wychodzi od FFG, albo nie przykładają się do swojej roboty.
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Lut, 2012   

problem w tym, że nie oddzielili kosztu od efektu na karcie i teraz są z tym problemy, bo samemu trzeba to rozstrzygnąć.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 12