KOŚCI RUCHU |
Autor |
Wiadomość |
ttrotyl [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Sie, 2011 KOŚCI RUCHU
|
|
|
Mam krótkie pytanie: co w końcu wpływa na zmniejszenie ilości kości ruchu: ilość ran czy ilość żetonów zmęczenia? |
|
|
|
 |
Shuwar [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Sie, 2011
|
|
|
W idealnych warunkach (bez żadnych żetonów) rzucasz 5 kośćmi.
Jeśli masz na sobie lub sprzymierzeńcu jakiekolwiek żetony ran / zmęczenia (bez względu na ich ilość) rzucasz tylko 4 kośćmi. |
|
|
|
 |
ttrotyl [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Sie, 2011
|
|
|
I to wszystko? A ja myślałem, że ten system jest bardziej skomplikowany. |
|
|
|
 |
Corypheaus [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 24 Sie, 2011
|
|
|
Dziwne, a ja myślałem że tylko znaczniki zmęczenia wpływają na ilość kostem. Wielkie dzięki! |
|
|
|
 |
gwizdzius [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 24 Sie, 2011
|
|
|
Jest jeszcze jedna rzecz. Jeżeli masz zmęczenie, możesz je odrzucić, jeśli będziesz rzucał jeszcze mniejszą ilością kości.
Czyli:
5 kości - jeśli bez ran i zmęczenia
4 kości - jeśli jest chociaż jedna rana lub zmęczenie
3 kości - jeśli jest zmęczenie (obojętnie w jakiej ilości), a chcesz odrzucić jeden punkt zmęczenia
2 kości - jeśli jest zmęczenie (j.w.), a chcesz odrzucić 2 punkty zmęczenia
1 kość - jeśli jest zmęczenie (j.w.), a chcesz odrzucić 3 punkty zmęczenia
0 kości - jeśli jest zmęczenie, a chcesz odrzucić 4 punkty zmęczenia
Odrzucać można tylko z jednej postaci w trakcie rundy |
|
|
|
 |
Mariusz [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 24 Sie, 2011
|
|
|
Jeśli chcesz odpoczywać (pozbywac sie żetonów zmęczenia), musisz odłożyć przynajmniej 2 kości ruchu. wtedy za każdą odłożoną kość ruchu odrzucasz 1 zmęcza. czyli jak masz 1 zmęcza na bohaterze to i tak musisz odłożyć min 2 kośći. jak masz 2 zmęcze tez 2 kości, jak masz 3 to 3 kośći itd
pozdrawiam
Mariusz |
|
|
|
 |
Shuwar [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 24 Sie, 2011
|
|
|
Hmm hmm...
Nie widzę nic na temat tego, że można odrzucać żetony tylko z jednej postaci (zawsze gram inaczej i wydaję mi się to logiczne; odpoczywamy drużyną, a nie ja leżę, wy biegacie ).
I skąd ten pomysł, że muszę wykorzystać min. 2 kości na odpoczynek (chyba, że uwzględniać stratę 1 kości z racji zmęczenia) ?
Możecie napisać skąd macie te informacje ? Bo w instrukcji nic takiego nie widzę... |
|
|
|
 |
gwizdzius [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 25 Sie, 2011
|
|
|
str. 4 instrukcji - prawy róg, druga kropka:
"... Każda niewykorzystana koość pozwala usunąć z karty Bohatera lub jego Sprzymierzeńca jeden żeton Zmęczenia ...", więc pewnie masz rację. Można zabrać żetony zmęczenia z dowolnej postaci. |
|
|
|
 |
Mariusz [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 25 Sie, 2011
|
|
|
Mariusz napisał/a: | Jeśli chcesz odpoczywać (pozbywac sie żetonów zmęczenia), musisz odłożyć przynajmniej 2 kości ruchu. wtedy za każdą odłożoną kość ruchu odrzucasz 1 zmęcza. czyli jak masz 1 zmęcza na bohaterze to i tak musisz odłożyć min 2 kośći. jak masz 2 zmęcze tez 2 kości, jak masz 3 to 3 kośći itd
pozdrawiam
Mariusz |
czołem!
ja nie sugerowałem że nie mogą odpoczywać sprzymierzeńcy tylko podawałem przykład odpoczynku. wcześ niej natomiast podałem zasady odpoczynku i co to wogóle jest ponieważ pojawiały się rany w niektórych postach.
...Przed rzutem kośćmi ruchu, gracz może zdecydować siê na
odpoczynek. Aby odpoczywać, gracz rzuca po prostu mniej niż
czteroma kośćmi ruchu. Każda niewykorzystana kość pozwala
usunąć z karty Bohatera lub jego Sprzymierzeñca jeden żeton"
to cyatat z instrukcji. a teraz matematyka
mamy pięć kości ruchu, każą rzucać mniej niż czterema, czyli muszę odłożyć conajmniej 2.
chyba że jest błąd w instrukcji. ja w każdym razie gram tak |
|
|
|
 |
kam [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 25 Sie, 2011
|
|
|
jak widac punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia |
|
|
|
 |
Mariusz [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 25 Sie, 2011
|
|
|
kam napisał/a: | jak widac punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia |
tzn że można to jakoś inaczej policzyć? :p
instrukcja jasno określa zasady i nie ma tu miejsca na interpretację |
|
|
|
 |
kam [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 25 Sie, 2011
|
|
|
chodzilo mi tylko o to, ze mnie (oraz pewnie kolege pare postow wyzej) zmylily te "dwie kosci". z mojego punktu widzenia, jak masz pretekst do odpoczynku, to znaczy, ze nie ma juz mowy o pieciu kosciach |
|
|
|
 |
Shuwar [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 25 Sie, 2011
|
|
|
Dokładnie o to mi chodziło.
Jeśli masz powód do odpoczynku, to już z góry rzucasz max. 4 kośćmi.
Mówienie w tym momencie, że musisz zrezygnować z 2 (czyli odejmowanie od 5) może wprowadzić w błąd
P.S. To o odpoczynku sprzymierzeńców odnosiło się do wcześniejszego postu. Po prostu nie chce mi się adresować każdego zdania |
|
|
|
 |
Maddas [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 25 Sie, 2011
|
|
|
Żeby rzucić 4 kostkami ruchu musimy być albo zmęczeni, albo ranni, albo zmęczeni i do tego ranni.
Z kolei żeby odpocząć musimy rzucić 4 kostkami bo jesteśmy zmęczeni minus tyle kostek ruchu o ile żetonów zmęczenia chcemy się pozbyć.
Czyli:
Nasz bohater ma dwa żetony zmęczenia, chcemy zdjąć z niego jeden żeton to rzucamy trzema kostkami (4 kostki to kara za zmęczenie minus jedna kostka bo jeden żeton chcemy z
niego zdjąć, razem daje to 3 kostki ruchu)
Pozdrawiam Maddas |
|
|
|
 |
Shuwar [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 25 Sie, 2011
|
|
|
W każdym razie dyskusja wre i co, że temat mógł się zamknąć już po drugim poście
Miło widzieć, że Runebound ma wierne grono swoich fanów.
Gdyby to jeszcze przełożyło się na zainteresowanie ze strony wydawcy i więcej (szybciej) dodatków... |
|
|
|
 |
|