Pytanie o zasady |
Autor |
Wiadomość |
inri [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Gru, 2011 Pytanie o zasady
|
|
|
Witam
Dostałem właśnie GoT 2ed i po pierwszej rozgrywce chcę wyjaśnić pewne niejasności. Jeżeli jest tu jakiś gracz z doświadczeniem to proszę o pomoc.
1. Czy używając specjalnego rozkazu umocnienia władzy (z gwiazdką) na jednostce stojącej na obszarze z zamkiem lub twierdzą mogę mobilizować tam wojsko niezależnie od tego czy w danej rundzie wylosowano z kart Westeros kartę mobilizacji?
2. Czy ruch z portu na sąsiadujący obszar morski wymaga rozkazu marsz?
3. Czy twierdze i zamki oprócz możliwości mobilizacji posiadają jakieś specjalne bonusy np do obrony (zdaje się że gdzieś o tym w necie czytałem a w instrukcji nic o tym nie ma) |
|
|
|
 |
casio [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Gru, 2011
|
|
|
CZeść
Ja też mam małe pytanie, mianowicie chodzi mi o kartę Aerona Mokrej Czupryny,
"Możesz natychmiast odrzucić dwa ze swoich żetonów Władzy, aby odrzucić Aerona Mokrą Czuprynę i wybrać z ręki inną kartę Rodu (jeśli jakąś posiadasz)."
Czy to jest po prostu taki zapychacz ręki, którego można się szybciej pozbyć ? Co jeśli nie mam nic na ręce, czy można użyć zużyte karty Rodu a ta odłożyć ? |
|
|
|
 |
mienszewik [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Gru, 2011
|
|
|
inri napisał/a: | Witam
Dostałem właśnie GoT 2ed i po pierwszej rozgrywce chcę wyjaśnić pewne niejasności. Jeżeli jest tu jakiś gracz z doświadczeniem to proszę o pomoc.
1. Czy używając specjalnego rozkazu umocnienia władzy (z gwiazdką) na jednostce stojącej na obszarze z zamkiem lub twierdzą mogę mobilizować tam wojsko niezależnie od tego czy w danej rundzie wylosowano z kart Westeros kartę mobilizacji?
2. Czy ruch z portu na sąsiadujący obszar morski wymaga rozkazu marsz?
3. Czy twierdze i zamki oprócz możliwości mobilizacji posiadają jakieś specjalne bonusy np do obrony (zdaje się że gdzieś o tym w necie czytałem a w instrukcji nic o tym nie ma) |
1. Tak, mobilizacja jednostki za pomocą tego żetonu to dodatkowa metoda rekrutacji jednostek.
2. Tak, porty traktuje się jak normalne obszary.
3. Nie dają żadnej premii. |
Ostatnio zmieniony przez mienszewik Nie 25 Gru, 2011, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
mienszewik [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Gru, 2011
|
|
|
casio napisał/a: | CZeść
Ja też mam małe pytanie, mianowicie chodzi mi o kartę Aerona Mokrej Czupryny,
"Możesz natychmiast odrzucić dwa ze swoich żetonów Władzy, aby odrzucić Aerona Mokrą Czuprynę i wybrać z ręki inną kartę Rodu (jeśli jakąś posiadasz)."
Czy to jest po prostu taki zapychacz ręki, którego można się szybciej pozbyć ? Co jeśli nie mam nic na ręce, czy można użyć zużyte karty Rodu a ta odłożyć ? |
Karta jest pomocna bo dzięki niej wiesz jaką kartę rodu wybrał przeciwnik. Po jej odrzuceniu możesz np. wybrać lepszą kartę niż oponent. Karta Aeron Mokra Czupryna wyraźnie stwierdza, że " jeżeli jakąś posiadasz". Więc jeśli to ostatnia karta, nie możesz już użyć następnej ( chociaż w takim przypadku normalnie bierzesz "na rękę" wszystkie odrzucone). |
|
|
|
 |
inri [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Gru, 2011
|
|
|
Wielkie dzięki za odpowiedź.
Żebym miał ostateczną pewność:
Jeżeli w ciągu rundy nie wypadnie karta Mobilizacji a tylko ja użyje specjalnego rozkazu umacniania władzy na piechocie stacjonującej na obszarze z twierdzą to jako JEDYNY gracz mogę dobrać sobie w tej rundzie jednostkę piechoty tak? |
|
|
|
 |
mienszewik [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Gru, 2011
|
|
|
inri napisał/a: | Wielkie dzięki za odpowiedź.
Żebym miał ostateczną pewność:
Jeżeli w ciągu rundy nie wypadnie karta Mobilizacji a tylko ja użyje specjalnego rozkazu umacniania władzy na piechocie stacjonującej na obszarze z twierdzą to jako JEDYNY gracz mogę dobrać sobie w tej rundzie jednostkę piechoty tak? |
Tak jeżeli robiąc to nie przekroczysz limitu swojej armii ( 2 jednostki to już armia). |
|
|
|
 |
casio [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 26 Gru, 2011
|
|
|
ja również dziękuję za odpowiedź |
|
|
|
 |
zolec [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 26 Gru, 2011
|
|
|
Witam
Mam kilka pytań do 2 edycji
1. W opcji gry z kartami "losy bitwy" nie jest napisane co robi się po zakończonej bitwie. Czy te kart lądują poza talia ( i juz nie uczestniczą w grze do ich wykończenia - podobnie jak karty rodów). Czy może po prostu się je tasuję do tali z powrotem?
2. W tej samej opcji gry - Czy miecz z Valyriańskiej Stali zyskuje 2 dodatkowa moc tz. oprócz dotychczasowej możliwości użycia (+1 do siły) dostaje jeszcze OPCJONALNIE dodatkowy wybór kary losu bitwy. Czy może w tej wersji to (+1) nie działa i miecz stosuje się tylko do wyboru drugiej karty
Oprócz tego zastanawiam się czy jest możliwe przeniesienie dodatków do GoT do nowej edycji. Chodzi mi głównie o bohaterów oraz karty taktyki (razem z kumplami jakoś nie wyobrażamy sobie gry bez tego)
Licze na cene uwagi i pomoc:) |
|
|
|
 |
mienszewik [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 27 Gru, 2011
|
|
|
zolec napisał/a: | Witam
Mam kilka pytań do 2 edycji
1. W opcji gry z kartami "losy bitwy" nie jest napisane co robi się po zakończonej bitwie. Czy te kart lądują poza talia ( i juz nie uczestniczą w grze do ich wykończenia - podobnie jak karty rodów). Czy może po prostu się je tasuję do tali z powrotem?
2. W tej samej opcji gry - Czy miecz z Valyriańskiej Stali zyskuje 2 dodatkowa moc tz. oprócz dotychczasowej możliwości użycia (+1 do siły) dostaje jeszcze OPCJONALNIE dodatkowy wybór kary losu bitwy. Czy może w tej wersji to (+1) nie działa i miecz stosuje się tylko do wyboru drugiej karty
Oprócz tego zastanawiam się czy jest możliwe przeniesienie dodatków do GoT do nowej edycji. Chodzi mi głównie o bohaterów oraz karty taktyki (razem z kumplami jakoś nie wyobrażamy sobie gry bez tego)
Licze na cene uwagi i pomoc:) |
1. Ja po prostu odkładam karty na spód stosu grafikami do góry i gdy na stosiku zostają już tylko odkryte karty to je tasuje.
2. Tutaj zdaje się, że ostrza z Valyriańskiej Stali można użyć tylko do jeden z tej czynności po czym trzeba go dezaktywować.
Niestety nie posiadam dodatków z pierwszej edycji ale wprowadzenie bohaterów brzmi bardzo ciekawie ( myślę, że pojawią się oni w jakimś dodatku do GoT 2 edycji). A jaką funkcję pełnią karty taktyki? |
|
|
|
 |
zolec [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 27 Gru, 2011
|
|
|
Ok wczoraj zagraliśmy pierwszą partię z nową edycją gry
Uznaliśmy że nie wprowadzamy żadnych dodatkowych rzeczy z poprzednich dodatków
Zagraliśmy też na "karty losu"
Zrobiliśmy tak:
1. Karty losów odkłada się na stos zużytych kart a potem (jak się już skończą) tasuje jeszcze raz. Baliśmy się że bardzo zmienia grę jednak nie zaburzyły znacznie rozgrywki (chodzi o element losowości)
2. Jeśli chodzi o zasadę stosowania mieczyka z Vali... stali po godzinie interpretacji instrukcji i kłótni doszliśmy do wniosku że stosuje się go w tym wariancie gry tak:
- po wyrzuceniu kart Rodów ale przed ciągnięciem kart losów bitwy osoba która ma miecz decyduje czy go używa w systemie (+1) do siły czy czeka na kary losu
- jeśli poczeka to może po pociągnięciu kart losów użyć mieczyka jako drugiej opcji (wymiany karty losów) ale już za późno na dodanie (+1)
Wszystko wyszło OK i dało dużo radochy z gry
Co do kart taktyki (to z dodatku nawałnica mieczy) czyli tego z bohaterami.
Wybiera się je podczas umieszczania rozkazów na mapie i daja dodatkowe możliwości i bonusy podczas nadchodzącej tury
tak np:
- karta która daje +2 do ataku na twierdze i zamki i jeszcze +1 do każdej licytacji w tej turze
- karta która pozwala dać dodatkowy rozkaz z gwiazdką i daje na dzień dobry 2 punkty władzy lub pozwala zapłacić 2 punkty władzy i wymienić kartę taktyki gdy już każdy je pokaże
- albo karta która daje możliwość dania wsparcia (o sile 1) w każdej - bitwie na mapie (ale nie w swojej) + jeśli ktoś spali twoje wsparcie to za 2 punkty władzy możesz je ponowić o sile -1
Jest ich wiele i niektóre stosuje sie na mapie dla 4 graczy a niektóre na mapie na 6 graczy |
|
|
|
 |
alex_anderson [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 28 Gru, 2011
|
|
|
Zasada w instrukcji mówi iż jednym żetonem marszu możemy wywołać 1 bitwę. Czy ta zasada tyczy się również walk z wojskami neutralnymi? |
|
|
|
 |
mienszewik [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 28 Gru, 2011
|
|
|
alex_anderson napisał/a: | Zasada w instrukcji mówi iż jednym żetonem marszu możemy wywołać 1 bitwę. Czy ta zasada tyczy się również walk z wojskami neutralnymi? |
Tak. |
|
|
|
 |
Padre [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Gru, 2011
|
|
|
Witam, ja też mam dwa pytania odnośnie zasad, bo jakoś nie umiem się doczytać tego w instrukcji:
1. Czy można zaatakować statkiem (żeton marszu) z obszaru morskiego obszar lądowy?
2. Czy można zaatakować z obszaru portu (żeton marszu) sąsiadujący obszar morski?
Skoro można z obszaru morskiego wspierać lądowe jednostki oraz robić najazdy na ląd wydaje mi się że tak ale nie mam pewności.
Jeśli chodzi o wykorzystanie Ostrza w rozgrywce z kartami losów bitwy, wydaje mi się, że dopiero po wylosowaniu karty losów bitwy (jeszcze jej nie ujawniając) gracz decyduje o tym. Czyli tak jak mówi instrukcja:
1. wybieramy kartę rodów, ujawniamy ją.
2. losujemy kartę losów bitwy (i teraz decydujemy czy wykorzystać ostrze).
3. Jeśli nie wykorzystaliśmy ostrza, ujawniamy kartę losów bitwy.
4. Decydujemy czy dodać +1 z ostrza (jeśli nie wykorzystaliśmy go wcześniej. |
|
|
|
 |
Radziol88 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 31 Gru, 2011
|
|
|
Padre napisał/a: | Witam, ja też mam dwa pytania odnośnie zasad, bo jakoś nie umiem się doczytać tego w instrukcji:
1. Czy można zaatakować statkiem (żeton marszu) z obszaru morskiego obszar lądowy?
2. Czy można zaatakować z obszaru portu (żeton marszu) sąsiadujący obszar morski?
Skoro można z obszaru morskiego wspierać lądowe jednostki oraz robić najazdy na ląd wydaje mi się że tak ale nie mam pewności. |
1. Nie można. Zauważ, że atak zawsze wiąże się z przeniesieniem atakujących jednostek na podbijany obszar, a statki na ląd trafić nie mogą.
2. Oczywiście. To podstawowy cel istnienia portów.
Losów bitwy jeszcze nie używałem, więc musiałbym doczytać. |
|
|
|
 |
mienszewik [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 31 Gru, 2011
|
|
|
Jeżeli chodzi o karty losów bitwy i ewentualną możliwość zamiany wylosowanej karty na inną za pomocą ostrza to jest dokładnie tak jak pisze Padre.
Ja losy bitwy wykorzystuje również w atakach na neutralne jednostki. Po prostu wydając im bitwę ciągnę dla neutrali jedną kartę losów bitwy i ją rozpatruję ( jak czaszka to tracę jednostkę, dodaję odpowiednie siły, mieczyków i wież nie biorę pod uwagę) Wtedy podbicie danego neutralnego terenu nie jest już tak banalne. Polecam ten wariant! |
|
|
|
 |
|