| 
            
				
			   |  | galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
 
 
 |  
 
	
			| kilka średnio skomplikowanych pytań :) |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | picek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie 22 Kwi, 2012   kilka średnio skomplikowanych pytań :) |   
 |  
               | 
 |  
               | 1. WARPSTONE METEOR Jeżeli posiadam tę kartę na stole w królestie i na początku swojej tury spaczam jednostkę to mogę ją od razu odpaczyć korzystając z prawa odpaczenia jednej jednostki czyli jeżeli nie mam innych spaczonych to tak jakby nic się nie dzieje? 
 2. CURSE OF THE LEPER Jeżeli jednostka z tym dodatkiem dosteje np. jedno obrażenie a ma trzy wytrzymałości to kładziemy na niej jeden żeton obrażeń czy dwa żetony?
 
 3. SORCERER OF TZEENTCH Co się dzieje jeżeli mam na stole tę kartę i kładę rozwinięcie a przeciwnik nie posiada w tym momencie żadnych jednostek?
 
 4. SWORD MASTERS OF HOETH Jeżeli przydzielam tej jednostce obrażenia w walce wystarczające do zabicia jej to i tak są anulowane czyli jednostka jest nietykalna w walce?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | DaRKeR [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie 22 Kwi, 2012   Re: kilka średnio skomplikowanych pytań :) |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | picek napisał/a: |  	  | 1. WARPSTONE METEOR Jeżeli posiadam tę kartę na stole w królestie i na początku swojej tury spaczam jednostkę to mogę ją od razu odpaczyć korzystając z prawa odpaczenia jednej jednostki czyli jeżeli nie mam innych spaczonych to tak jakby nic się nie dzieje? 
 2. CURSE OF THE LEPER Jeżeli jednostka z tym dodatkiem dosteje np. jedno obrażenie a ma trzy wytrzymałości to kładziemy na niej jeden żeton obrażeń czy dwa żetony?
 
 3. SORCERER OF TZEENTCH Co się dzieje jeżeli mam na stole tę kartę i kładę rozwinięcie a przeciwnik nie posiada w tym momencie żadnych jednostek?
 
 4. SWORD MASTERS OF HOETH Jeżeli przydzielam tej jednostce obrażenia w walce wystarczające do zabicia jej to i tak są anulowane czyli jednostka jest nietykalna w walce?
 | 
 
 1. tak oczywiście możesz.
 2. kładziemy 1 ale liczy się podwójnie.
 3. Możesz nie odpalać jego akcji, ale strzelić po swojej jednostce, by zbierać żetony.
 4. Jeśli atakujesz strefę z tą jednostką, to nic nie przydzielisz strefie, bo wszystkie obrażenia będziesz musiał jej przydzielić, przy przydzielaniu obrażeń "wystarczające do jej zabicia" znaczy również biorąc pod uwagę efekty anulujące obrażenia, jak odporność, lub np. taka zdolność.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Berestaszek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon 23 Kwi, 2012 |   
 |  
               | 
 |  
               | co do punktu czwartego to mam jednak wątpliwości... Bo to oznaczałoby, że pukasz 3 z nich do każdej ze stref i przeciwnik Ci nic nie może zrobic? Jak grałem z kolegami to było na zasadzie przydzielamy jej obrażenia potrzebne do jej zabicia a reszta przechodzi dalej na strefe(zakładając że był to jedyny obrońca) |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | DaRKeR [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon 23 Kwi, 2012 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Berestaszek napisał/a: |  	  | co do punktu czwartego to mam jednak wątpliwości... Bo to oznaczałoby, że pukasz 3 z nich do każdej ze stref i przeciwnik Ci nic nie może zrobic? Jak grałem z kolegami to było na zasadzie przydzielamy jej obrażenia potrzebne do jej zabicia a reszta przechodzi dalej na strefe(zakładając że był to jedyny obrońca) | 
 
 oni działają tylko w polu bitwy
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | picek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon 23 Kwi, 2012 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Berestaszek napisał/a: |  	  | co do punktu czwartego to mam jednak wątpliwości... Bo to oznaczałoby, że pukasz 3 z nich do każdej ze stref i przeciwnik Ci nic nie może zrobic? Jak grałem z kolegami to było na zasadzie przydzielamy jej obrażenia potrzebne do jej zabicia a reszta przechodzi dalej na strefe(zakładając że był to jedyny obrońca) | 
 ja też tak grałem ale DaRKeR chyba ma rację, że trzeba anulować wszystkie obrażenia nie tylko równe jej wytrzymałości, a co do zniszczenia tej jednostki to można to zrobić za pomocą efektów kart więc nie jest tak, że nic nie można zrobić
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez picek Pon 23 Kwi, 2012, w całości zmieniany 1 raz |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Berestaszek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon 23 Kwi, 2012 |   
 |  
               | 
 |  
               | no w sumie racja tylko pole bitwy. co nie zmienia że dasz tam takich dwóch umocnisz odpowiednio królestwo i tylko rzygi mogą coś Ci zrobic... |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | DaRKeR [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon 23 Kwi, 2012 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Berestaszek napisał/a: |  	  | no w sumie racja tylko pole bitwy. co nie zmienia że dasz tam takich dwóch umocnisz odpowiednio królestwo i tylko rzygi mogą coś Ci zrobic... | 
 
 Lobber Crew, Rzygi, Verena, Obrażenia poza fazą pola bitwy, Sacrafice to Khain, Wight lord, BDK ... itd. itp. na prawdę nie ma problemu z tą jednostką. BA, na turniejach nawet się nie pokazuje.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | picek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Sob 28 Kwi, 2012   jeszcze kilka nowych pytań |   
 |  
               | 
 |  
               | 1. LURE THEM OUT - Czy przy zagraniu tej karty odporność jednostek jest brana pod uwagę? 
 2. BLESSING OF VALAYA - Załóżmy, że jest taka sytuacja. Atakujący ma do przydzielenia 3 punkty obrażeń, boniący broni jednostką o wytrzymałości 1 i zagrywa tę kartę przed przydzieleniem obrażeń. Czy w tej sytuacji dwa punkty obrażeń zostaną przekierowane (mimo, że broniąca się jednostka ma 1 punkt wytrzymałości) na atakujących, dopiero trzeci zostanie przydzielony na broniącą się jednostkę, a następnie zostaną przydzielone punkty ataku broniącej się jednostki?
 
 3. Zwiad. Czy jeżeli atakuje jednostka ze zwiadem a atakowany nie broni się, nie ważne czy nie chce czy nie ma czym się bronić, to zwiad i tak działa?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | DaRKeR [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Sob 28 Kwi, 2012   Re: jeszcze kilka nowych pytań |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | picek napisał/a: |  	  | 1. LURE THEM OUT - Czy przy zagraniu tej karty odporność jednostek jest brana pod uwagę? 
 2. BLESSING OF VALAYA - Załóżmy, że jest taka sytuacja. Atakujący ma do przydzielenia 3 punkty obrażeń, boniący broni jednostką o wytrzymałości 1 i zagrywa tę kartę przed przydzieleniem obrażeń. Czy w tej sytuacji dwa punkty obrażeń zostaną przekierowane (mimo, że broniąca się jednostka ma 1 punkt wytrzymałości) na atakujących, dopiero trzeci zostanie przydzielony na broniącą się jednostkę, a następnie zostaną przydzielone punkty ataku broniącej się jednostki?
 
 3. Zwiad. Czy jeżeli atakuje jednostka ze zwiadem a atakowany nie broni się, nie ważne czy nie chce czy nie ma czym się bronić, to zwiad i tak działa?
 | 
 
 1. tak.
 2. Przekierowania obrażeń nie trzeba brać pod uwagę przydzielając obrażenia. Zatem jeśli jednostka ma 1 życia, wystarczy że przydzielimy jej 1 obrażenie a reszte może my w stolicę.
 3, tak.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | picek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie 29 Kwi, 2012   Re: jeszcze kilka nowych pytań |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | DaRKeR napisał/a: |  	  | Przekierowania obrażeń nie trzeba brać pod uwagę przydzielając obrażenia. Zatem jeśli jednostka ma 1 życia, wystarczy że przydzielimy jej 1 obrażenie a reszte może my w stolicę. | 
 Nie rozumiem. W jakiej sytuacji trzeba brać pod uwagę tę kartę?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | DaRKeR [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie 29 Kwi, 2012 |   
 |  
               | 
 |  
               | kiedy przydzielasz obrażenia MUSISZ wziąć pod uwagę efekty anulujące obrażenia nim przydzielisz obrażenia stolicy. Czyli jeśli jednostka ma 3 życia i 2 odporności musisz przydzielić jej 5 obrażeń, nim zadasz cokolwiek stolicy. 
 Natomiast jeśli jednostka ma 3 życia i efekt karty Valaya (2 przekierowuje), to wystarczy że przydzielisz jej 3 obrażenia, reszte możesz w stolicę (ale jednostka przeżyje walkę), ALBO możesz przydzielić 5 jeśli chcesz by mimo wszystko zginęła.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Nilis [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie 29 Kwi, 2012 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak dla pewności, jak kumpel puszcza dominacje Slaanescha a Ja mam 5 kart na ręku(dwie taktyki) to śmiało moge w odpowiedzi wyjść z obydwu taktyk(oczywiście jeśli mnie na to stać)? 
 aha i jeszcze jedno, ostatnio czytałem że Iron Discipline działa również na dodawane wsparcia/dodatki do jednostek porządku. Czyli rozumiem że jeżeli przeciwnik rzuca "świetliste czyraki" na moją jednostke a Ja mam w kingdomie Świątynie Sigmara to również jej efekt zadziała i musi dopłacić 1?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | DaRKeR [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie 29 Kwi, 2012 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Nilis napisał/a: |  	  | Tak dla pewności, jak kumpel puszcza dominacje Slaanescha a Ja mam 5 kart na ręku(dwie taktyki) to śmiało moge w odpowiedzi wyjść z obydwu taktyk(oczywiście jeśli mnie na to stać)? 
 aha i jeszcze jedno, ostatnio czytałem że Iron Discipline działa również na dodawane wsparcia/dodatki do jednostek porządku. Czyli rozumiem że jeżeli przeciwnik rzuca "świetliste czyraki" na moją jednostke a Ja mam w kingdomie Świątynie Sigmara to również jej efekt zadziała i musi dopłacić 1?
 | 
 
 1. tak możesz zagrać taktyki w odpowiedzi, jeśli Cie na to stać.
 2. Dokładnie tak, pamiętaj też że ID można zagrać na jednostki przeciwnika np. gdy ten chce dać jakiś fajny dodatek swojej jednostce
   I tak, za kościół musi dopłacać, również jeśli wybiera z efektu jakiejś karty Twoją jednostę na stosie kart odrzuconych.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | picek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon 30 Kwi, 2012 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | DaRKeR napisał/a: |  	  | jeśli jednostka ma 3 życia i efekt karty Valaya (2 przekierowuje), to wystarczy że przydzielisz jej 3 obrażenia, reszte możesz w stolicę (ale jednostka przeżyje walkę), ALBO możesz przydzielić 5 jeśli chcesz by mimo wszystko zginęła. | 
 teraz wszystko jasne
 
 Skoro już pojawiło się tu coś o IRON DISCIPLINE to mam jeszcze pytanie o tę kartę. Jeżeli chcę użyć efektu z karty SLAYERS OF KARAK KADRIN a przeciwnik zagra ID to akcja z SLAYERS OF KARAK KADRIN nie zajdzie i ta jednostka nie zostanie poświęcona?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | DaRKeR [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon 30 Kwi, 2012 |   
 |  
               | 
 |  
               | tak, akcja jest anulowana, ale koszt (w tym przypadku poświęcenie krasnoluda) nie jest zwracany. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |