galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kolejność
Autor Wiadomość
Pakoziom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 11 Wrz, 2012   Kolejność

Parę ważnych pytań, które wynikły w grze:
-Jeżeli zagrywam kairosa tkacza losu to:
1. Mogę atakować tylko rozwinięciami z pola bitwy czy ze wszystkich stref?
2. Jak czerpie dodatkowe karty z misji i zasoby z królestwa to tylko z rozwinięć z tych stref czy ze wszystkich rozwinięć?
- Jeżeli ja mam w grze 3 jednostki w tym zabójcę-weterana, a przeciwnik zagrywa bombę zarazy i chcę zagrać w odpowiedzi akcję zabójcy-weterana poświęcając go i dając moim jednostkom 2 odporności to w którym momencie mogę zagrać zabójcę w odpowiedzi:
1. kiedy przeciwnik zagra akcję i wybierze cele
2. Kiedy przeciwnik zagra akcję i zanim wybierze cele
3. W ogóle nie mogę go zagrać w odpowiedzi
4. Czy tak samo działa to z innymi efektami np. płomieniami tzeentcha?
- W którym momencie gry mogę zagrać rozwinięcie?
- Podczas fazy pola bitwy który gracz (aktywny czy drugi) zagrywa pierwszy akcję?
- Jeżeli przeciwnik rzuci osąd vereny a ja mam w grze księcia demonów i łupieżców rodrika to czy mogę poświęcić łupieżców i zlikwidować rozwinięcie rywalowi żeby działała na tą strefę?
- Jak traktuje się kartę o wydrukowanym koszcie X? Jako parzystą czy nieparzystą?
- Jeżeli zębacze obronne są w broniącej się strefie to czy mogą zostać spaczone? Czy można je zniszczyć taktyką:"Zniszcz wybraną kartę wsparcia?
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Wto 11 Wrz, 2012   

1. A skąd pomysł że ze wszystkich stref ?
2. jak wyżej? Gdzie jest tak napisane ?

Zabójce weterana grasz w odpowiedzi na bombę. Wtedy jego akcja rozpatruje się przed bombą i jak bomba się rozpatruje to jednostki mają już bonus do odporności.

Nie wiem o co Ci chodzi z płomieniami tzeentcha ? Tak w odpowiedzi możesz zagrać np. akcję weterana. Ale rozwinięcia w odpowiedzi już nie.

CHyba że rozwinięcie to osobne pytanie, wtedy można zagrać rozwinięcie w swojej turze w fazie stolicy, tzn. po fazie misji, a przed fazą Pola bitwy.

Aktywny gracz ma pierwszeństwo.

Mam nadzieję że mówisz o łupieżczych kurokradach czy coś takiego a nie o imperialnej jednostce Rodriku ;P
Tak można tak zrobić, w odpowiedzi na verenę, poświęcasz łupieżców, a w odpowiedzi na dodanie żetonu Demon princowi, wrzucasz ich zdolność na stos i przy rozpatrywaniu najpierw zniszczysz developkę przeciwnikowi, nim będzie verena.

Jak kartę o koszcie 0 czyli parzysta. (to jest w faq, weź je przeczytaj)

Squigi cały czas są wsparciem więc można je zniszczyć, ale są też unitem, więc zanim zostanie wyznaczony do obrony można go spaczyć.
 
     
Pakoziom
[Usunięty]

Wysłany: Sro 12 Wrz, 2012   

Jeszcze jedno małe pytanko odnośnie bomby i weterana. Chodzi mi o to czy jeżeli przeciwnik rzuca bombę zarazy i wybrał komu zada 1,2 i 3 obrażenia to czy wtedy mogę zagrać akcję weterana czy przed wybraniem celów od razu po rzuceniu taktyki na stół:)
Dzięki za odp.
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Sro 12 Wrz, 2012   

Pakoziom napisał/a:
Jeszcze jedno małe pytanko odnośnie bomby i weterana. Chodzi mi o to czy jeżeli przeciwnik rzuca bombę zarazy i wybrał komu zada 1,2 i 3 obrażenia to czy wtedy mogę zagrać akcję weterana czy przed wybraniem celów od razu po rzuceniu taktyki na stół:)
Dzięki za odp.


nie kumasz idei stosu.

Przeciwnik zagrywa bombę, płaci koszt ( 3 + ew. za lojalki) i wskazuje cele natychmiast.
Ale akcja jeszcze się nie rozpatruje, na razie rozpoczyna stos. W odpowiedzi Ty odpalasz akcję weterana, płacisz koszt (poświęcenie go), ale jeszcze się nie rozpatruje.

Jeśli żaden z was nie odpowiada dalej.

To możemy przejść do rozpatrzenia powstałego stosu, w odwrotnej kolejności jak był układany.

czyli, najpierw rozpatrujemy akcję weterana -> jednostki dostają odporność
potem wchodzi bomba -> i zadaje obrażenia z uwzględnieniem odporności.
 
     
Pakoziom
[Usunięty]

Wysłany: Sro 12 Wrz, 2012   

dzięki za wytłumaczenie:)
 
     
Pakoziom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 14 Wrz, 2012   

Z góry przepraszam, ale w grze wynikła sytuacja odnośnie bomby i weterana i rozumiem ideę stosu tylko chcę się spytać czy jeżeli gracz wskazuje cele bomby to wybiera od razu której jednostce zostanie przydzielone 1,2 i 3 obrażenia czy wybiera na razie jednostki, którym przydzieli obrażenia?
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Pią 14 Wrz, 2012   

Pakoziom napisał/a:
Z góry przepraszam, ale w grze wynikła sytuacja odnośnie bomby i weterana i rozumiem ideę stosu tylko chcę się spytać czy jeżeli gracz wskazuje cele bomby to wybiera od razu której jednostce zostanie przydzielone 1,2 i 3 obrażenia czy wybiera na razie jednostki, którym przydzieli obrażenia?


przy zagraniu wskazuje cele dla każdego z obrażeń. Więc musi powiedzieć kto 1 kto 2 a kto 3
 
     
barteks
[Usunięty]

Wysłany: Sro 10 Paź, 2012   

Proszę o dodatkowe wyjaśnienie zasady karty Zębacze Obronne.
Jeśli wsparcie zamienia się w jednostkę, a ta jednostka ginie, to karta wsparcia leci na stos kart zużytych?
Chodzi o ten zapis (karta jest wciąż traktowana jak karta wsparcia).
 
     
GambitG
[Usunięty]

Wysłany: Sro 10 Paź, 2012   

barteks napisał/a:
Proszę o dodatkowe wyjaśnienie zasady karty Zębacze Obronne.
Jeśli wsparcie zamienia się w jednostkę, a ta jednostka ginie, to karta wsparcia leci na stos kart zużytych?
Chodzi o ten zapis (karta jest wciąż traktowana jak karta wsparcia).


Tak, jak jednostce sprowadzisz HP do 0 to spadnie, bez względu na to że jest jednocześnie wsparciem.
 
     
Pakoziom
[Usunięty]

Wysłany: Sro 10 Paź, 2012   

Jeszcze jedno pytanko odnośnie kolejności:
1. Aktywny gracz używa akcji Mannfreda von Carsteina i zrzuca mi na spód talii Młociarza, ja w odpowiedzi wracam Młociarza do gry (zleciał w tej turze) przez taktykę Utrzymać pozycję, a on w odpowiedzi używa znowu akcji Mannfreda na:
a. Tego samego Młociarza
b. Inną jednostkę
I mam pytanie co się wtedy dzieje:) Z góry dzięki za odp.:)
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Sro 10 Paź, 2012   

jego akcja wchodzi pierwsza, usuwa młociarza, a utrzymać pozycje nie mają celu i lądują na discardzie.
 
     
Pakoziom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 11 Paź, 2012   

A nie tworzy się łańcuch akcji?
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Czw 11 Paź, 2012   

Pakoziom napisał/a:
A nie tworzy się łańcuch akcji?


no tworzy się

usunięcie młociarza,

utrzymanie pozycji

usunięcie młociarza -> jak to się rozpatrzy (ostatnie wchodzi, 1 się rozpatruje) to utrzymanie pozycji już nic nie zrobi.
 
     
Pakoziom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 12 Paź, 2012   

Ale przecież łańcuch akcji rozpatruje się od tyłu, czyli ostatnia zagrana pierwsza rozpatrzona. Czyli wg tego przeciwnik używa akcji Mannfreda, ja w odpowiedzi używam akcji Utrzymać pozycję, więc moja powinna być pierwsza rozpatrzona, więc powinna wrócić, a Mannfred wtedy nie zostanie rozpatrzony.
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Pią 12 Paź, 2012   

Pakoziom napisał/a:
Ale przecież łańcuch akcji rozpatruje się od tyłu, czyli ostatnia zagrana pierwsza rozpatrzona. Czyli wg tego przeciwnik używa akcji Mannfreda, ja w odpowiedzi używam akcji Utrzymać pozycję, więc moja powinna być pierwsza rozpatrzona, więc powinna wrócić, a Mannfred wtedy nie zostanie rozpatrzony.


a pamiętasz jakie pytanie zadałeś???

Cytat:
1. Aktywny gracz używa akcji Mannfreda von Carsteina i zrzuca mi na spód talii Młociarza, ja w odpowiedzi wracam Młociarza do gry (zleciał w tej turze) przez taktykę Utrzymać pozycję, a on w odpowiedzi używa znowu akcji Mannfreda na:


Jak przeciwnik po Twoim Utrzymać pozycje jeszcze raz odpali akcję manfreda to i tak zrzuci młociarza.... WEŹ przeczytaj wszystko jeszcze raz ze zrozumieniem...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 12