galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ogólnie
Autor Wiadomość
Kajak

Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 20 Paź, 2012   Ogólnie

1)Czy w turze w której się odstresowałem luźnym przelotem mogę od razu zrobić akcję?
2)Czy będąc zestresowanym mogę wykorzystać to że mam namierzony statek wroga?
_________________
....wg. logiki, jak i instrukcji
 
     
Barbus 

Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 625
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 20 Paź, 2012   

1)Tak
2)Tak
 
     
Kajak

Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 25 Paź, 2012   

Czy podczas wykonywania ruchu linijki mogą wystawać poza obszar gry?
_________________
....wg. logiki, jak i instrukcji
 
     
Crane

Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 134
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw 25 Paź, 2012   

Kajak napisał/a:
Czy podczas wykonywania ruchu linijki mogą wystawać poza obszar gry?

To jest ciekawe pytanie, moim zadaniem mogą.
 
     
Kajak

Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 25 Paź, 2012   

Owoż mam jeszcze jedno pytanie.
Czy dane" torpedy protonowe" do odpalenia potrzebują jeno namierzonego celu czy tez myszą być tez w promieniu broni podstawowej?
Prosił bym tez szanownych interlokutorów o jednoznaczne roztrząśnięcie poprzedniej kwestii.
_________________
....wg. logiki, jak i instrukcji
 
     
Barbus 

Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 625
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 25 Paź, 2012   

Celu musi znajdować się w kącie ostrzału na podstawce. Gdyby nie musiał, to byłoby to napisane na karcie jak w przypadku działka jonowego.
 
     
Kajak

Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 25 Paź, 2012   

Nie dorobiłem się jeszcze działek jonowych , ale dziękuje za odpowiedź,
przy okazji następne pytanie.
Na karcie uszkodzeń, jest akcja do wykonania , czy ja mam obowiązek ja odrobić zamiast normalnej akcji , czy też mogę to zrobić kiedy chcę a wykonywać sobie normalne akcje.
_________________
....wg. logiki, jak i instrukcji
 
     
Wikary
Wikary


Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 45
Skąd: Chorzów
Wysłany: Pią 26 Paź, 2012   

Nie musisz wykonywać akcji z karty uszkodzeń. Pilot o mocnych nerwach może ignorować palący się kokpit :) .

Wykonywanie akcji po ruchu jest nie jest obligatoryjne.
 
     
martoln 

Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 30
Wysłany: Sob 27 Paź, 2012   

Barbus napisał/a:
Celu musi znajdować się w kącie ostrzału na podstawce. Gdyby nie musiał, to byłoby to napisane na karcie jak w przypadku działka jonowego.


jest bezpośredni zapis dotyczący tego problemu w instrukcji - by odpalić rakiety musisz mieć przeciwnika w zasięgu(k.ostrzału), dodatkowo ograniczonym do wartości z karty

brak zapisu na karcie jest poboczny
_________________
I'm on your back...
Ostatnio zmieniony przez martoln Sob 27 Paź, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Tarnom 

Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 2
Wysłany: Sob 27 Paź, 2012   Rakiety kasetowe

Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak działa karta rakiety kasetowe?
 
     
lesar

Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 39
Wysłany: Sob 27 Paź, 2012   

Jeżeli atakujesz wcześniej namierzony cel, to po wybraniu akcji: rakiety kasetowe wykonujesz ten atak dwukrotnie tzn. dwa razy atakujesz i za każdym razem możesz przerzucić kości. Warunek jest tylko taki aby atak był z odległości 1-2. Karta jest jednorazowa.
 
     
martoln 

Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 30
Wysłany: Sob 27 Paź, 2012   

lesar napisał/a:
Jeżeli atakujesz wcześniej namierzony cel, to po wybraniu akcji: rakiety kasetowe wykonujesz ten atak dwukrotnie tzn. dwa razy atakujesz i za każdym razem możesz przerzucić kości. Warunek jest tylko taki aby atak był z odległości 1-2. Karta jest jednorazowa.


to ze 2 razy atakujesz ok - ale skad info ze mozesz jakikolwiek wynik przerzucic?
przerzucanie jest możliwe po wydaniu skupienia - w przypadku rakiet - musisz wydać skupienie by z nich skorzystać, nie możesz więc czegokolwiek przerzucać. Amen :)
_________________
I'm on your back...
 
     
lesar

Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 39
Wysłany: Sob 27 Paź, 2012   

Pomieszałeś wszystko. Przerzucanie jest tylko możliwe przy namierzaniu celu. Karty z rakietami właśnie z tą akcją są powiązane, a nie ze skupieniem. Przy skupieniu możesz zamienić dowolną ilość kości z oczkiem na uszkodzenie (przy ataku) lub na unik (przy obronie). Tak więc za wcześnie z tym Amen. Ja mogę teraz powiedzieć Amen :grin:
 
     
martoln 

Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 30
Wysłany: Sob 27 Paź, 2012   

pomieszalo mi sie nazewnictwo - nie zasada.

przerzucasz faktycznie przy namierzeniu. jak namierzysz mozesz:

a)odpalic torpedy wykorzystujac namierzenie - a skoro wykorzystujesz(odrzucasz) namierzenie, nie mozesz tego zrobic ponownie w celu przerzucenia kosci
b) przerzucic kosci jesli atakowales podstawowa bronia

zachecam do lektury faq - tam wszystko jest opisane

amen :P
_________________
I'm on your back...
 
     
Kajak

Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 27 Paź, 2012   

Gdzie owoż faq się znajduje?
_________________
....wg. logiki, jak i instrukcji
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 12