Zwiadowca z Północy |
Autor |
Wiadomość |
gural117 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Sty, 2013 Zwiadowca z Północy
|
|
|
Nie wiem czy temat był już poruszany bo nie mogłem znaleźć żadnej podowiedzi.
Na karcie - Zwiadowca z Północy podane jest jako odpowiedź:
Kiedy Zwiadowca z Północy zostanie przydzielony do wyprawy, umieść po 1 żetonie postępu na każdym obszarze w strefie przeciwności.
Teraz pytanie:
1. czy dotyczy to tylko obszaru aktywnego czy każdego obszaru znajdującego się w strefie przeciwności
2. czy w ten sposób można eliminować obszary nie będące aktywnimi obszarami (np jak potrzeba dodać dwa znaczniki to w dwóch rundach można się ich wielu pozbyć). |
|
|
|
 |
balint [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Sty, 2013
|
|
|
1. tylko obszaru w strefie przeciwności
2. dokładnie tak. |
|
|
|
 |
stforek [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Sty, 2013
|
|
|
Gwoli ścisłości: wszystkich obszarów w SP.
PS. O takie rzeczy pytaj w dziale Zasady. |
|
|
|
 |
crabtree [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 09 Sty, 2013
|
|
|
Przeniesie ktoś ten temat do działu z zasadami? |
|
|
|
 |
Radziol88 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 09 Sty, 2013
|
|
|
Żeby nie było wątpliwości: dotyczy to każdego obszaru w SP, więc nie działa na aktywny obszar. |
|
|
|
 |
barteks [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 09 Mar, 2013
|
|
|
Czy Zwiadowca działa również na dopiero co odkryte obszary czy tylko na obszary już znajdujące się w SP? |
|
|
|
 |
psborsuk [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 09 Mar, 2013
|
|
|
Zwiadowca działa na wszystkie obszary w strefie przeciwności, które się tam znajdują w momencie jego przyłączania do wyprawy. Czyli najpierw przydzielasz postacie do wyprawy, rozpatrujesz efekty z nimi związane (Zwiadowca, Przewodnik z Lorien itp), a potem odkrywasz kartę z talii przeciwności. |
|
|
|
 |
barteks [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 09 Mar, 2013
|
|
|
Ale przecież jest on cały czas na tej wyprawie.
Ten etap trwa aż do rozpatrzenia wyprawy.
Wg mnie żetony postępu powinno się położyć również na odkrywanych obszarach.
Co prawda do tej pory grałem wg Twojej zasady. |
|
|
|
 |
Radziol88 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 09 Mar, 2013
|
|
|
Odpowiedź jest akcją, nie stanem, więc działa tylko w momencie odpalenia. |
|
|
|
 |
barteks [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 09 Mar, 2013
|
|
|
Akcje to akcje a odpowiedzi to odpowiedzi.
Zagrywanie jednych i drugich jest opcjonalne
Radziol88 napisał/a: | Odpowiedź jest akcją, nie stanem, więc działa tylko w momencie odpalenia. |
|
|
|
|
 |
Radziol88 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 09 Mar, 2013
|
|
|
Złe słowo.
Odpowiedzi, tak jak akcje, działają jednorazowo natychmiast po aktywowaniu i ich efekt nie może działać później (chyba że jakaś karta wprost mówi inaczej).
Przydzielasz zwiadowcę do wyprawy, w tym momencie natychmiast możesz skorzystać z odpowiedzi, kładąc po żetonie i tyle.
Zanim zaczniesz odsłaniać karty (krok 2 drugi fazy wyprawy), musisz zakończyć wszystkie akcje/odpowiedzi użyte w kroku 1 (przydzielanie postaci) fazy wyprawy. |
|
|
|
 |
JollyRoger1916 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Mar, 2013
|
|
|
Jest tak jak pisze Radziol88. Odpowiedź działa w tym konkretnym momencie przydzielenia zwiadowcy do wyprawy i tylko na obszary będące w SP dokładnie w chwili, gdy jest on przydzielany, później to on już jest przydzielony, czyli przydzielanie już się odbyło. |
|
|
|
 |
barteks [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Mar, 2013
|
|
|
Grałem wg Waszych zasad więc jest ok. Ale im więcej rozgrywek tym więcej niepewności. |
|
|
|
 |
psborsuk [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Mar, 2013
|
|
|
barteks napisał/a: | Grałem wg Waszych zasad więc jest ok. Ale im więcej rozgrywek tym więcej niepewności. |
Spokojnie, znam ten ból Jak grałem scenariusz Wzgórza Emyn Muil, to w pewnym momencie miałem wątpliwości, czy dzięki Zwiadowcy mogę zaliczać do puli zwycięstwa obszary, które zostały zbadane w strefie przeciwności, bez podróży na nie. Niby oczywiste, ale jak napisałeś, im więcej gier tym więcej niepewności |
|
|
|
 |
Berestaszek [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Mar, 2013
|
|
|
to nie są NASZE zasady tylko to są po prostu zasady gry. Ten temat ma za zadanie pomoc w pewnych niejasnościach, lecz są to jak najbardziej zasady oparte na instrukcji oraz FAQ. |
|
|
|
 |
|