galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
sytuacja
Autor Wiadomość
sephroit
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Lip, 2013   sytuacja

witam,

dark elfy sie bronia, ludzi atakuja. wali dziewica sigmara za 6ptk z dodatkami. obronca ma hydre i vaedre. hydra ma 5 zetonow na sobie, ludzie maja ucznia plomienia. i teraz

deklaracja ataku na pole bitwy DE, brak akcji. DE wybiera tylko hydre. atakujacy przydziela 5 ptk obrazen w hydre i 1 ptk w stolice. zaklada uzycie ucznia plomienia do anulacji pojedynczej akcji hydry (obr = zeton). no i rodza sie pytania.

czy obronca musi wybrac rownez vaedre na obronce? poniewaz wg zasad z podstawki wpierw trzeba zniszczyc wszystkich obroncow? nie wiemy jak rozwiazac powyzsza sytuacje. czy musi wladowac te 6 ptk w hydre tylko? jesli hydra odpali akcje a uczen po niej to co sie dzieje z zetonem obrazen? a moze akcja ucznia kommi w pletnie odwoluje akcje hydry, choc w hydrze ograniczen nie ma a uczen ma raz na ture?

dzieki i pozdr :)

PS gdzie pograc czy spotkac sie i porozmawiac z ludzmi grajacy w wawie?
 
     
ttrotyl
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Lip, 2013   

A ja też mam pytanie, tym razem chodzi o jednostkę Chaosu "P`tarix". Jego umiejętność: Akcja - spacz tę jednostkę, aby odkryć z ręki kartę taktyki Zaklęcia lub Epickiego zaklęcia..."
Moje pytanie:
Czy sformułowanie "odkryć kartę taktyki" znaczy tyle co "zastosuj kartę taktyki".
I jeszcze druga wątpliwość: chyba wtedy za taką taktykę nie płacę aby ją zastsosować.
 
     
syd3r
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Lip, 2013   

sephroit napisał/a:
atakujacy przydziela 5 ptk obrazen w hydre i 1 ptk w stolice.

Nie może tak zrobić (ze względu na zmianę treści karty Wojenna hydra, o której piszę niżej). Musi przydzielić dość obrażeń aby zabić wszystkich obrońców zanim będzie mógł przydzielać obrażenia stolicy. Musi brać pod uwagę wszystkie działajace w chwili przydzielania efekty (np. Odporność). Przy określaniu tego minimum nie może uwzględniać akcji, które być może zostaną aktywowane później. Hydrze trzeba przydzielić 6 obrażeń, dopiero potem to co zostaje idzie w strefę.

sephroit napisał/a:
zaklada uzycie ucznia plomienia do anulacji pojedynczej akcji hydry (obr = zeton).

Hydra ma w FAQ zmienioną treść:
Ktoś w FAQ napisał/a:
76 Wojenna Hydra
Treść powinna brzmieć:
„…Wymuszony: Za każdym razem kiedy ta jednostka otrzymuje 1 obrażenie, usuń z tej jednostki jeden żeton zasobów, aby anulować to obrażenie. Następnie dodaj 1 żeton zasobów do swojej puli zasobów.”

Ponieważ teraz efekt Hydry nie jest akcją, a jest efektem wymuszonym, to Uczeń płomienia nie może jej anulować.

sephroit napisał/a:
czy obronca musi wybrac rownez vaedre na obronce? poniewaz wg zasad z podstawki wpierw trzeba zniszczyc wszystkich obroncow?

Obrońców wyznacza się raz, w określonym momencie fazy pola bitwy, nie można potem wyznaczyć dodatkowych.

Obrońców nie musisz zniszczyć. Musisz im przydzielić przynajmniej tyle obrażeń aby wystarczyło do zniszczenia. Różnica jest znacząca.
Musisz przy tym brać pod uwagę tylko aktualną sytuację. Jeśli następnie obrońca zagra jakąś taktykę, która ocali obrońców od zniszczenia, to obrażenia przydzielone stolicy nadal tam pozostaną. Ta reguła dotyczy tylko momentu przydzielania obrażeń.
______________________________________

ttrotyl napisał/a:
Czy sformułowanie "odkryć kartę taktyki" znaczy tyle co "zastosuj kartę taktyki".

Nie. Odkryj to znaczy pokaż, ujawnij.

ttrotyl napisał/a:
I jeszcze druga wątpliwość: chyba wtedy za taką taktykę nie płacę aby ją zastsosować.

Tej odkrytej taktyki nie stosujesz. Odkładasz ją na wierzch swojej talii. Akcja P'tarixa ma sens wtedy gdy w tali mamy jego brata Xirat'pa.
 
     
sephroit
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Lip, 2013   dalsze pytania :)

wielkie dzieki, zaczyna nam sie rozjasniac sytuacja jesli chodzi o interakcje kart z akcjami itp.

ale...

1) jak ma sie sytuacja z kartami z restrykcjami o ktorych piszecie w faq 2.0?

czy ta sa WSZYSTKIE oficjalnie objete karty restrykcjami czy sa jakies jeszcze?

na deckbox.org typy maja w deckach polaczone rodriki z derrickbur forge to mozliwe? czy ja zle pamietam, poszukam linka rano.

rozumiem, ze moge miec JEDEN rodzaj (nazwe karty) w liczbie kopii max 3 na talie?

2) mam taka sytuajce:

mam sciane czerwi w polu bitwy, krwawiacy mur w misji z dwoma zetonami. przeciwnik deklaruje atak na pole bitwy, rozumiem ze moge wykonac akcje spaczenia ze sciany przed zadeklarowaniem atakujacych (w tym przypadku jeden unit) i uzyc muru do zdjecia zanim atak wlasciwy sie rozpoczal? czy tutaj znowu (omg...) mamy do czynienia z lancuchem? byloby to dziwne, skoro wykonuje sam sobie kolejne akcje a nie w odpowiedzi.

3) i kolejna:

gosc zagrywa toksyczna hydre z akcja na -2, ja odpalaem uwiedziony przez ciemnosc a potem akcje z krwawiacego muru. w tej sytuacji lancuch zaczyna sie od muru, potem uwidziony a potem -2? co sie dzieje z akcja muru? jako ze nie ma legal target zetony zostaja na murze i akcja sie anuluje, czy "czesc" akcji (zetony spadaja) a efektu akcji brak, bo unit nie jest corrupted?

3a) a co jesli z den of iniquity w pole bitwy wpada hydra spaczona z akcja na -2, ja odpalam mur? tutaj chyba hydra powinna spasc zanim efekt zacznie dzialac? jest legal target. czytalem ze podobno raz odpalona akcja jest niezalezna od zrodla? to po co ten lancuch?

4) nastepujaca sytuacja:

ja deklaruje atak na pole misji, brak akcji, wybieram 3 atakujacych zadajac wg mlotkow 8 obrazen (nie rzucilem przed wybraniem atakujacych furii berserkera wiec pozniej rozumiem efekt nie podziala czy zadziala? nie powinna bo na karcie jest napisane wybrana a nie atakujaca prawda?). przeciwnik odpala zasadzke: orcza (2 life 1mlotek + 2 mlotki z zasadzki). ma w misji jeszcze dwie jednostki za 3 i 5 life wypelniajace wazne dla niego misje. czy w tej sytuacji, skoro jest w stanie przyjac na zasadzke tylko 2 ptk obrazen MUSI wyznaczyc pozostale dwie jednostki do obrony, aby przyjac (przydzielic wszystkie moje ptk obrazen)? rozumiem, ze zasadzka z automatu to obronca i potem ma jeszcze prawo przydzielic badz nie kolejnych obroncow?

5) typ wystawia pistoleciarzy do pola bitwy i dolacza ten sztandar co pozwala sie przemieszac miedzy strefami na poczatku zdaje sie fazy krolestwa. Czy jesli ich zniszcze w polu bitwy to on ich umiesci automatycznie w krolestwie, po czym w swojej turze moze wrocic do pola bitwy? z tego co jest napisane na karcie jednostki, to chyba jedyna opcja to cofniecie na reke albo wykonanie ataku z jednostka czyszczaca pole tresci (tudziez czar wysokich elfow)

6) w poprzednim moim poscie trafili sie na stol akolici zlota. Jak rozumiec akcje tej jednostki? czy nie moge wybrac jednostki na obronce czy tez moge ale ta jednostka nie zada obrazen w walce ale przyjmie obrazenia?

7) jest sobie fajans krol kazador z odp 2. mam swoich dwoch zhanbionych czempionow. oni zadaja w walce w sumie 2 ptk obr a po smierci obaj po kolejne 2 (pomijajac koszt targetowania kazadora). jak to ma sie odpornoscia? czy ona sie "zuzyla" na dwa zwykle obrazenia czy tez jesli nie sa to JEDNE sumarczynie obrazenia to beda po kolei wchodzic w odpornosc?

7a) czy ta odpornosc jest na cala faze pola bitwy? czyli jak juz ja raz przebije z walki lub czaru/zdolnosci to juz obrazenia podczas tej fazy tury beda zdejmowac zycie? bo jak rozumie, jesli rzuce plomienia tzeentcha w fazie stolicy w kazadora za 4 ptk to wejda tylko dwa, a potem w bitwie znowu musze przebic odpornosc?

8) pytanie z gatunku przyciezkich - czy podczas ataku na dana strefe za 10 ptk broniacy sie gracze moze w ogole nie wyznaczyc obroncow i przyjac wszystko w strefe???
 
     
syd3r
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Lip, 2013   

sephroit napisał/a:
1) jak ma sie sytuacja z kartami z restrykcjami o ktorych piszecie w faq 2.0?

czy ta sa WSZYSTKIE oficjalnie objete karty restrykcjami czy sa jakies jeszcze?

na deckbox.org typy maja w deckach polaczone rodriki z derrickbur forge to mozliwe? czy ja zle pamietam, poszukam linka rano.

rozumiem, ze moge miec JEDEN rodzaj (nazwe karty) w liczbie kopii max 3 na talie?

Restrykcje obowiązują na turniejech. W grze domowej nie musisz się nimi przejmować (ale moim zdaniem warto, bo poprawiają balans gry).

Możesz mieć w talii jedną wybraną kartę z listy restrykcji, w maksymalnej możliwej dla niej liczbie kopii (normalnie w trzech kopiach, a w wypadku niektórych kart w jednej). Nie możesz mieć dwóch różnych kart z listy restrykcji w jednej talii.

W FAQ są wszystkie restrykcje.

Cytat:
2) (...) mam sciane czerwi w polu bitwy, krwawiacy mur w misji z dwoma zetonami. przeciwnik deklaruje atak na pole bitwy, rozumiem ze moge wykonac akcje spaczenia ze sciany przed zadeklarowaniem atakujacych (w tym przypadku jeden unit) i uzyc muru do zdjecia zanim atak wlasciwy sie rozpoczal? czy tutaj znowu (omg...) mamy do czynienia z lancuchem? byloby to dziwne, skoro wykonuje sam sobie kolejne akcje a nie w odpowiedzi.

Przeczytaj sobie "szczegółowy przebieg tury", który jest na końcu FAQ. Tam masz wypisane momenty, w których możesz zagrywać akcje.

Aktywujac akcję Ściany czerwii musisz wybrać, na którego atakującego ona zadziała. Logiczne więc jest, że jakiś atakujący musi być już wyznaczony.

Tych akcji nie możesz zagrać w łańcuchu, bo nie da się wybrać celu dla Krwawiącego muru zanim nie zadziała Ściana czerwii. A żeby Ściana zadziałała jako pierwsza w tym samym łańcuchu to musłałaby być zagrana jako druga.

Musisz zagrywać osobno, na przykład: akcja Ściany po wybraniu atakujących albo po wybraniu broniących. Następnie akcja Muru w kolejnym łańcuchu, najpóźniej w oknie akcji po wyborze obrońców (przed zliczaniem i przydzielaniem obrażeń).

Cytat:
3) (...) gosc zagrywa toksyczna hydre z akcja na -2, ja odpalaem uwiedziony przez ciemnosc a potem akcje z krwawiacego muru. w tej sytuacji lancuch zaczyna sie od muru, potem uwidziony a potem -2? co sie dzieje z akcja muru? jako ze nie ma legal target zetony zostaja na murze i akcja sie anuluje, czy "czesc" akcji (zetony spadaja) a efektu akcji brak, bo unit nie jest corrupted?

Kiedy aktywujesz akcję musisz od razu wyznaczyć jej legalny cel. Nie zagrasz akcji Muru w tym łańcuchu, bo nie ma dla niego legalnego celu w momencie zagrywania. Hydra nie jest spaczona bo Uwiedziony przez ciemność będzie przecież rozpatrzony później (akcje w łańcuchu rozpatruje się od końca).

Cytat:
3a) a co jesli z den of iniquity w pole bitwy wpada hydra spaczona z akcja na -2, ja odpalam mur? tutaj chyba hydra powinna spasc zanim efekt zacznie dzialac? jest legal target. czytalem ze podobno raz odpalona akcja jest niezalezna od zrodla? to po co ten lancuch?

Zagranie Hydry z ręki jest akcją. W tym momencie Hydra jeszcze nie znajduje się w grze. Możesz odpowiedzieć na to zagranie własną akcją, ale nie możesz wybrać na swój cel karty, która nie jest w grze. Dlatego nie możesz zastosować akcji Muru na Hydrze. Jedyne co może zadziałać na zagraną kartę to efekty, na których pisze, że działa na "właśnie zagraną".

Następnie Hydra wchodzi do gry (karta ląduje na stół) i w tym momencie przeciwnik musi aktywować jej akcję. Nie możesz nic zrobić wcześniej bo akcja aktywowana określonym warunkiem musi być rozpatrzona w pierwszym możliwym oknie (wyprzedzą je tylko efekty wymuszone lub trwałe). Jeśli chcesz to możesz użyć teraz akcji z Muru w odpowiedzi. Akcje rozpatrujemy od końca (czyli najpierw Mur niszczy Hydrę), ale akcje istnieją niezależnie od źródła, więc akcja Hydry nie znika z łańcucha po zniszczeniu karty. Raz stworzony łańcuch rozpatruje się do końca i efekt Hydry zostaje wprowadzony do gry.

A po co łańcuch? Aby móc reagować na manewry przeciwnika. Powiedzmy, że Mam w grze Karla Franza i dwie jednostki w Misji. Przeciwnik zagrywa w swoją Misję Toksyczną Hydrę. Ja w odpowiedzi dwa razy używam akcji z Karla i obie jednostki z mojej Misji wędrują na Pole Bitwy. Teraz przeciwnik aktywuje akcję Hydry, która jest bezużyteczna bo moja Misja jest już pusta.

Cytat:
nie rzucilem przed wybraniem atakujacych furii berserkera wiec pozniej rozumiem efekt nie podziala czy zadziala? nie powinna bo na karcie jest napisane wybrana a nie atakujaca prawda?

Zadziała. Wybrana to znaczy dowolna dostępna. Możesz wybrać atakującą, broniącą, spaczoną, ranną, bez ran, z Dodatkami albo bez, w dowolnej strefie, w dowolnym momencie tury itd.

Aby młotki z Furii przydały się w ataku musisz ją zagrać najpóźniej przed momentem zliczania i przydzielania obrażeń.

Cytat:
czy w tej sytuacji, skoro jest w stanie przyjac na zasadzke tylko 2 ptk obrazen MUSI wyznaczyc pozostale dwie jednostki do obrony, aby przyjac (przydzielic wszystkie moje ptk obrazen)?

Nie musi. Tylko jednostka zagrana z zasadzki musi bronić. Wyznaczenie inych obrońców jest już dobrowolne. Można nikogo nie wyznaczyć, można wszystkich albo część.
To tak samo jak z atakiem - nie ma obowiązku atakować wszystkimi jednostkami z Pola Bitwy.

Cytat:
5) typ wystawia pistoleciarzy do pola bitwy i dolacza ten sztandar co pozwala sie przemieszac miedzy strefami na poczatku zdaje sie fazy krolestwa. Czy jesli ich zniszcze w polu bitwy to on ich umiesci automatycznie w krolestwie, po czym w swojej turze moze wrocic do pola bitwy? z tego co jest napisane na karcie jednostki, to chyba jedyna opcja to cofniecie na reke albo wykonanie ataku z jednostka czyszczaca pole tresci (tudziez czar wysokich elfow)

Pistoleciarze będą kursować między strefami. Są różne sposoby na nich. Najłatwiej ich zniszczyć w Królestwie, albo pozbawić dodatku. To już zależy od rasy, którą się gra.

Cytat:
6) w poprzednim moim poscie trafili sie na stol akolici zlota. Jak rozumiec akcje tej jednostki? czy nie moge wybrac jednostki na obronce czy tez moge ale ta jednostka nie zada obrazen w walce ale przyjmie obrazenia?

Wybrana jednostka nie może być wyznaczona na obrońcę. Nie będzie zadawać obrażeń, nie będzie ich otrzymywać, nie będzie traktowana jako broniąca.

Cytat:
7) jest sobie fajans krol kazador z odp 2. mam swoich dwoch zhanbionych czempionow. oni zadaja w walce w sumie 2 ptk obr a po smierci obaj po kolejne 2 (pomijajac koszt targetowania kazadora). jak to ma sie odpornoscia? czy ona sie "zuzyla" na dwa zwykle obrazenia czy tez jesli nie sa to JEDNE sumarczynie obrazenia to beda po kolei wchodzic w odpornosc?

Odporność się nie zużywa. Działa za każdym razem gdy zadawane są obrażenia.
W tej sytuacji Kazador najpierw anuluje pulę obrażeń z walki, następnie anuluje obrażenia z akcji pierwszego Czempiona, a na końcu anuluje obrażenia z akcji drugiego. W takiej sytuacji najlepiej aby akcje Czempionów wycelować w jakieś inne jednostki przeciwnika.

Cytat:
7a) czy ta odpornosc jest na cala faze pola bitwy? czyli jak juz ja raz przebije z walki lub czaru/zdolnosci to juz obrazenia podczas tej fazy tury beda zdejmowac zycie? bo jak rozumie, jesli rzuce plomienia tzeentcha w fazie stolicy w kazadora za 4 ptk to wejda tylko dwa, a potem w bitwie znowu musze przebic odpornosc?

Odporność działa we wszystkich fazach i turach, za każdym razem gdy jednostka otrzymuje obrażenia. Odporność nie działa tylko na obrażenia nieanulowalne (również Kontratak). Może też zostać zniesiona efektami kart w rodzaju zdolności Krwiopijca.

Cytat:
pytanie z gatunku przyciezkich - czy podczas ataku na dana strefe za 10 ptk broniacy sie gracze moze w ogole nie wyznaczyc obroncow i przyjac wszystko w strefe???

Może.
 
     
sephroit
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Lip, 2013   cd...

1) rozumiem, a jesli by odwrocic lancuch -> wpierw odpalam mur a potem uwiedziony to rozumiem ze nie mozna bo nie ma legal target w momencie wyzwalania akcji, wiec zetony spadaja i nie ma efektu?

2) sa bracia ptarix i xpirat, czy jesli jednego spacze aby polozyc taktyke na wierzchu talii a drugiego odpale aby zagrac tyle ile wynosi jej koszt lojalnosci, to jesli spelniam warunki (mam 4+ lojalek) to zagram ja za darmo? przewaznie koszt lojalnosci przewyzsza wydrukowany, wiec nie bardzo wiem gdzie tu deal dla mnie jako zagrywajacego :)
rozumiem, ze musze zagrac te akcje w dwoch roznych oknach akcji aby uniknac zlego chain resolve. Ewentualnie jesli wiem, ze wierzchnia karta to taktyka ( np lord of change - zgadza sie?)
 
     
syd3r
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Lip, 2013   

sephroit napisał/a:
1) rozumiem, a jesli by odwrocic lancuch -> wpierw odpalam mur a potem uwiedziony to rozumiem ze nie mozna bo nie ma legal target w momencie wyzwalania akcji, wiec zetony spadaja i nie ma efektu?

W ogóle nie możesz aktywować akcji jeśli nie jesteś w stanie dla niej wyznaczyć aktualnego celu. Nie możesz aktywować akcji Muru jeśli nie ma w grze spaczonych jednostek, które by można natychmiast wybrać na cel. W takiej sytuacji nie możesz też zapłacić kosztu akcji (czyli odrzucić 2 żetonów).

Nie da się w jednym łańcuchu zastosować tych dwóch akcji tak aby się zazębiały. Nawet jeśli najpierw aktywujesz Uwiedzionego to ta akcja zadziała w grze dopiero po wszystkich odpowiedziach. Musisz je zagrać w osobnych łańcuchach: najpierw Uwiedzionego, a w kolejnym Mur.

Cytat:
2) sa bracia ptarix i xpirat, czy jesli jednego spacze aby polozyc taktyke na wierzchu talii a drugiego odpale aby zagrac tyle ile wynosi jej koszt lojalnosci, to jesli spelniam warunki (mam 4+ lojalek) to zagram ja za darmo?

Nie płacisz kosztu lojalności zaklęcia, ale wydajesz tyle zasobów ile wynosi jej lojalność. Płacisz tyle ile ma małych ikonek lojalności (bez modyfikowania).

Cytat:
przewaznie koszt lojalnosci przewyzsza wydrukowany, wiec nie bardzo wiem gdzie tu deal dla mnie jako zagrywajacego

To już od ciebie zależy czy potrafisz wykorzystać możliwości karty. Mózgogszmot! grany za 3 albo Koniec czasów za 0 są chyba niezłą opcją?

Cytat:
rozumiem, ze musze zagrac te akcje w dwoch roznych oknach akcji aby uniknac zlego chain resolve. Ewentualnie jesli wiem, ze wierzchnia karta to taktyka ( np lord of change - zgadza sie?)

Możesz zagrać w jednym łańcuchu. Te akcje nie wymagają wybrania celu w momencie aktywacji (bo ich celem nie jest "wybrana karta"). Więc jeśli zagrasz najpierw Xirat'pa, a w odpowiedzi P'tarixa to natychmiast ich spaczasz (bo spaczenie jest tutaj kosztem), natomiast jako pierwszą rozpatrzysz akcję P'tarixa (zaklęcie z ręki na wierzch talii).

Oczywiście możesz też rozegrać w osobnych stosach, efekt będzie zwykle podobny. Lord of change i Przepowiednia Nekrodomusa też dobrze wspierają akcję Xirat'pa. A w ostateczności można to grać w ciemno i liczyć na fart.
 
     
sephroit
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Lip, 2013   

w sumie to racja z tymi bracmi, fajne combo mozna robic. karty neutralne nie maja kosztu lojalnosci, wiec zagrywam je za okragle ZERO??:)
 
     
syd3r
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Lip, 2013   

Za zero, muszą tylko być na wierzchu talii. No i muszą być zaklęciem lub epickim zaklęciem - według Deckboxa jest sześć takich kart:
http://deckbox.org/games/whi/cards?f=337!5313.43
 
     
sephroit
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Lip, 2013   

no to stoi troche w opozycji co mowisz do postu ponizej:

http://www.forum.galakta.pl/viewtopic.php?t=5114

oczywiscie fajnie jesli masz racje, ale :) wlasnie kto ja ma?:
 
     
syd3r
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Lip, 2013   

Przez jakiś czas uważano, ze karty neutralne nie mają lojalności. Potem pojawiła się wypowiedź twórcy gry, że karty neutralne mają jednak lojalność o wartości zero.

Zerknij na ten post Virgo.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 12