galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
pytanie o zasady
Autor Wiadomość
WolekMKB 

Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 26
Wysłany: Sob 09 Sie, 2014   pytanie o zasady

czy można zabić potężnego potwora wypełniając pogłoskę z katy lub po zabiciu wcześniej potwora ze zdolnością zabij jednego potwora, czy tylko zwykłego potwora?
_________________
Moja kolekcja http://boardgamegeek.com/collection/user/WolekMKB
 
     
Szoker 

Wiek: 24
Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 21
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 09 Sie, 2014   

Potężnego potwora można zabić tylko jeśli ma minimum tyle obrażeń ile wynosi jego wytrzymałość. Nie można potężnego potwora zabić za pomocą akcji.
 
 
     
bellatrix850 

Wiek: 33
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 14
Wysłany: Pią 05 Wrz, 2014   Znajomość sztuki tajemnej

Witajcie, mam pytanie o to jak rozwiązać poprawnie tajemnicę "Znajomość sztuki tajemnej".

Tekst karty brzmi:
"Kiedy podczas rozpatrywania efektu zaklęcia badacz zakończy powodzeniem test wiedzy, może poświęcić 1 wskazówkę i po rozpatrzeniu efektu odrzucić zaklęcie".

Otóż:
A) muszę z sukcesem rzucić dane zaklęcie (czyli gdy nie wypadnie żaden sukces nie mogę go odrzucić wraz ze wskazówką)
czy też
B) to jak poszło mi rzucanie go nie ma znaczenia, bo rozpatruje jego efekt dla braku sukcesów i wykonuje potem kolejny test wiedzy, który muszę zdać, aby odrzucić zaklęcie i wskazówkę.

Która interpretacja jest prawidłowa?

Dziękuję za sugestie.
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 668
Skąd: Sopot
Wysłany: Pią 05 Wrz, 2014   

Odpowiedź A, test bez sukcesów nie jest zakończony powodzeniem.
_________________
Moje planszówki
 
     
yeazus

Dołączył: 11 Wrz 2014
Posty: 1
Wysłany: Czw 11 Wrz, 2014   Zasoby i "Badacz na Twoim polu"

Taka sytuacja :

1) Jeden z Badaczy zostaje pokonany. Posiada on zasób "A". Na koniec Fazy Mitów, wybieram nowego Badacza, który jako zasób startowy posiada zasób "A" (który jest w posiadaniu pokonanego Badacza - drugiego takiego zasobu nie ma w talii zasobów).
W takim przypadku nowy Badacz rozpoczyna grę bez startowego zasobu ?

2) Efekty bądź akcje na niektórych kartach mówią : "Badacz na Twoim polu może ...". Mogę sam korzystać z tego efektu bądź Akcji czy tylko inni Badacze mają taką możliwość ?

Z góry dzięki :)
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 668
Skąd: Sopot
Wysłany: Czw 11 Wrz, 2014   

ALMANACH str. 4 napisał/a:
Badacz może otrzymać kartę lub żeton wyłącznie, jeśli jest on dostępny.
• Karta jest dostępna, jeżeli znajduje się w talii, stosie kart odrzuconych albo w rezerwach.
Karty i żetony na arkuszach pokonanych badaczy są niedostępne.


ALMANACH str. 12 napisał/a:
P: Jeśli używam efektu działającego na „badaczy”, to wpływa on również na mnie?
O: Tak. Jeśli efekt nie zawiera zwrotu „innych badaczy”, to wpływa na wszystkich badaczy, w tym również na badacza, który go wywołał.
_________________
Moje planszówki
 
     
Gryffith 

Wiek: 32
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 34
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Czw 25 Wrz, 2014   Zespołowa walka z potworami

Cześć,

Zastanawiam się jak rozpatrzyć sytuacje w której mam 2 badaczy na jednym polu z potworami. Wg instrukcji muszę rozpatrzyć spotkanie z kazdym potworem.. czy jednak muszę od razu rozpatrzyć wszystkie spotkania dla jednego z badaczy czy mogę je podzielić kolejno między obu tak by ostatecznie każdy badacz walczyl z każdym potworem (oczywiście część potworów już któryś z nich pokona i taki jest cel)..

obawiam się, że idąc twardo z instrukcją nie ma zadnego sposobu na zastosowanie kooperacji w walce co jest lekką bzdurą :D czy nie ma żadnego sposobu na ułatwienie walki poprzez współpracę i trzeba rzeczywiście wszystko robić solo?

Kontynuując pytanie, jeśli jednak walczą osobno, to czy po tym jak pierwszy stoczył walkę, a drugi dobił resztę potworów, to pierwszy badacz może nadal odbyć normalne spotkanie na tym polu czy też odpada bo to już nie jego tura..?
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 668
Skąd: Sopot
Wysłany: Czw 25 Wrz, 2014   Re: Zespołowa walka z potworami

Gryffith napisał/a:
obawiam się, że idąc twardo z instrukcją nie ma zadnego sposobu na zastosowanie kooperacji w walce co jest lekką bzdurą :D
Ty tak na poważnie?

Ale odpowiadając na pytanie, gacze wykonują swoje fazy w całości i robią to po kolei, więc w twoim przykładzie pierwszy badacz nie odbędzie dodatkowego spotkania.
_________________
Moje planszówki
 
     
Gryffith 

Wiek: 32
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 34
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Pon 29 Wrz, 2014   

Cytat:
Ty tak na poważnie?


no całkiem poważnie;) liczyłem na większe wsparcie w ubijaniu tak by 1 badacz nie musiał od razu walczyć z całą hordą potworów na polu gdy w zapleczu ma wsparcie;)

niemniej dzięki za pomoc i mam kolejne pytania:

1. w almanachu napisano, że w przypadku gdy gracze zwyciężają i przegrywają jednocześnie to traktuje się, że wygrali. Czy to tyczy się przypadku gdy walcząc z Azatothem spełniam warunki ostatniej tajemnicy i następnie odczytuję kartę mitów która przestawia mi zagładę na zero (czyli u Azatotha koniec gry). Co do zasady na koniec fazy mitów spełniłem tu warunki wygranej i jednocześnie przegralem w skutek przebudzenia Przedwiecznego;) jak to oficjalnie traktować?

2. Mam też drugie pytanko co do umiejętności pasywnej Lily Chen: "kiedy ulepszasz umiejętność, możesz natychmiast ulepszyć tę umiejętność jeszcze raz"..czy dobrze rozumiem, że gdy w skutek jakiegoś spotkania dostaję np +1 do siły, to Lily automatem otrzymuje +2? to byłaby arcymocna cecha..
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 668
Skąd: Sopot
Wysłany: Pon 29 Wrz, 2014   

Gryffith napisał/a:
Cytat:
Ty tak na poważnie?
no całkiem poważnie;) liczyłem na większe wsparcie w ubijaniu tak by 1 badacz nie musiał od razu walczyć z całą hordą potworów na polu gdy w zapleczu ma wsparcie;)
To my mamy zadbać, żeby w takiej sytuacji jako pierwsza turę wykonywała waleczna postać (dlatego wybieramy, kto otrzyma znacznik głównego badacza, to ważna część strategii). I zawsze należy mieć świadomość, że to gra planszowa a nie film czy sesja rpg, więc wszystko jest uproszczone. Stwierdzenia z cyklu "A czemu mogę mieć tylko dwa bilety, to bez sensu" to doskonały sposób bym drugi raz nie usiadł z kimś do gry ;) Co do walki, jeśli nie przekonuje cię , że w to po prostu element zasad zapewniający odpowiedni poziom trudności, to łatwo można to wytłumaczyć tym, że walki odbywają się w różnym czasie. Rozegranie całej tury to nie jeden dzień a całe tygodnie czasu gry, więc pierwszy badacz walczył zupełnie innego dnia niż drugi. 15 tur nie oznacza 15 dni, fabuła gry to całe miesiące podróżowania, walki i prowadzenia śledztw :)


Co do pytań:
Ad 1) Nie, w takim przypadku przegrałeś, te efekty nie dzieją się jednocześnie, warunki przegranej odpaliły się przed końcem fazy mitów. Ten zapis dotyczy wyczerpania się talii mitów. Ujmując jaśniej:
- Gracze wygrywają jeśli rozwiążą trzecią tajemnicę (rozwiązywane na koniec fazy mitów)
- Jeśli gracze nie mogą dobrać karty mitów następuje koniec fazy mitów i przegrywają

Jak widać oba efekty mogą zaistnieć jednocześnie (na koniec fazy mitów). W takim przypadku badacze wygrywają.

Ad 2) Dokładnie tak, każde ulepszenie daje jej od razu +2. Bardzo mocna zdolność. Oczywiście pamiętamy, że +2 to max ile można mieć ;)
_________________
Moje planszówki
 
     
Gryffith 

Wiek: 32
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 34
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Wto 30 Wrz, 2014   

Dzięki za dotychczasową pomoc;)

mam jeszcze 3 rundę pytań i to na ten moment chyba już rozwieje większość problemów;)

1. W trakcie odpoczynku można próbować pozbyć się różnych stanów szaleństwa itp., czy w takim razie deklaruje odpoczynek, odzyskuje 1poczytalnosci i 1 zdrowia plus do tego mogę rzucać kością za kazdy stan którego mogę się pozbyć w czasie odpoczynku? czy mogę pozbyć się tylko jednego z nich (i rzucam raz)? To dość częsty u mnie problem, bo często badacze mają hurtem po kilka dolegliwości..

2. Przy przedmiotach takich jak "nafta" jest jednorazowa premia do spotkań walki, czy do wszystkich spotkań walki w danej rundzie, czy tylko do pierwszego potwora po użyciu?
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 668
Skąd: Sopot
Wysłany: Wto 30 Wrz, 2014   

Ad 1) Tak, odzyskujesz zdrowie i poczytalność i możesz rozparzyć każdy stan z opisem "Gdy wykonujesz akcję Odpoczynku (...)".

Troszkę się to skomplikuje w rozszerzeniu Zaginiona Wiedza, kiedy dojdzie nowy paskudny stan.



Ad 2) Jednorazowa premia do Spotkania Walki nie do Spotkań Walki.
_________________
Moje planszówki
 
     
Gryffith 

Wiek: 32
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 34
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Wto 30 Wrz, 2014   

dzięki za pomoc i cierpliwość, a przy okazji widzę ładny spoiler nowego dodatku:P właśnie przegrałem kolejny raz więc na 10 gier mam 3 wygrane łącznie;) mordercza gra;)
 
     
Morsereg

Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 106
Wysłany: Sro 08 Paź, 2014   

szybkie pytanie.
akcja Charliego Kane'a. czy inny badacz moze wykonac akcje ktora juz wykonal (albo ktora bedzie mial zamiar wykonac)?
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 668
Skąd: Sopot
Wysłany: Sro 08 Paź, 2014   

Szybka odpowiedź: nie może, ograniczenie nie dublowania akcji nadal obowiązuje.
_________________
Moje planszówki
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.17 sekundy. Zapytań do SQL: 13