galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
pytanie o zasady
Autor Wiadomość
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 138
Wysłany: Pią 22 Wrz, 2017   

c08mk napisał/a:
Księżycowy Stwór z nowego dodatku posiada tekst: zamiast wykonywać test siły możesz odrzucić jeden przedmiot.
I co potem się dzieje? Stwór traci 1 życia? Traci 1 życia za każdy przedmiot? Jest od razu pokonany?
Nic się nie dzieje. Nie było testu w wyniku którego potwór lub badacz mogliby stracić życie. Nie można też odbyć dodatkowego spotkania bo nie udało się pokonać wszystkich potworów na polu.
 
     
sant

Dołączył: 19 Wrz 2017
Posty: 5
Wysłany: Czw 28 Wrz, 2017   

Ostatnio w czasie rozgrywki jeden z badaczy dobrał kartę spotkania z Egiptu (Pod piramidami #10, Aleksandria), dzięki której otrzymał "Artefakt Księgę". Pierwszym przedmiotem - księgą z talii artefaktów była "Księga Umarłych". W następnej turze inny badacz z kolejnej karty spotkania z Egiptu (Pod Piramidami #7, Piramida Snofru) powinien otrzymać "Artefakt Księgę Umarłych". Jak postąpić w takiej sytuacji? Czy drugi badacz ma po prostu pecha i nic się nie dzieje? (Tak postąpiliśmy). Czy może jeden z badaczy powinien jednak dobrać inny Artefakt - Księgę?
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 138
Wysłany: Czw 28 Wrz, 2017   

sant napisał/a:
Ostatnio w czasie rozgrywki jeden z badaczy dobrał kartę spotkania z Egiptu (Pod piramidami #10, Aleksandria), dzięki której otrzymał "Artefakt Księgę". Pierwszym przedmiotem - księgą z talii artefaktów była "Księga Umarłych". W następnej turze inny badacz z kolejnej karty spotkania z Egiptu (Pod Piramidami #7, Piramida Snofru) powinien otrzymać "Artefakt Księgę Umarłych". Jak postąpić w takiej sytuacji? Czy drugi badacz ma po prostu pecha i nic się nie dzieje? (Tak postąpiliśmy)
Postąpiliście poprawnie.
 
     
sant

Dołączył: 19 Wrz 2017
Posty: 5
Wysłany: Czw 28 Wrz, 2017   

Tego się obawiałem :wink: Dzięki za pomoc!
 
     
Słodki 

Dołączył: 12 Paź 2017
Posty: 2
Wysłany: Czw 12 Paź, 2017   Ogólnie

Witam wszystkich. Od niedawna jestem posiadaczem EH-PG, wcześniej nie grałem w podobne gry, więc proszę o wybaczenie jeżeli moje pytania wydadzą się wam naiwne i absurdalne.


1. Miasta na planszy.
- Każde z miast (mam tu na myśli miasta wyróżnione np. Arkham),
posiada pod spodem cechę specjalną. Ulepszenie siły bądź wiedzy. Moje pytania brzmią:
Jak rozpatrywać podane tam opisy?
Jeśli otrzymuję bonus do siły kiedy jest on aktywowany?
Czy jest to moment kiedy trafiam na podane pole?
Czy jest to efekt stały czy tylko miejscowy dla danego miasta (tzn. na innym polu nadal mam ten bonus do siły czy nie)?
Jeśli mam otrzymać jakieś zaklęcia czy mogę wybrać jakieś, czy są one dla mnie losowe?
Czy by otrzymać jakiś bonus z tego miasta muszę wykonać test? Jeśli tak to jaki i czy w takim przypadku ilość sukcesów decyduje o ilości przyznanego ulepszenia lub zasobu? Np. w Londynie ilość sukcesów mogłaby świadczyć o ilości nowo umieszczonych wskazówek.
Miasto Tokio posiada opis "Pokonaj Potwora". Jakiego potwora? Tego który znajduje się na polu Tokio,czy na dowolnym wskazanym przeze mnie polu lub/jeśli na polu Tokio nie ma żadnego? Jaki jest warunek pokonania tego potwora? Tzn czy mogę usunąć np Potężnego potwora nie podejmując Spotkania Walki i nie wykonując żadnego Testu?

2. W Almanachu opisana jest przykładowa Walka z potworem, jednak nadal mam tutaj wątpliwości.
- Na żetonie z potworem (w tym wypadku Gnoph-Keh) jest ikona Woli i tuż obok Poczytalności. Następnie -2 do siły i 2 życia, obrażenia to 3.
Po co jest tam ikona poczytalności Potwora? Jeśli wykonuję test woli i np. rzucam 3 kośćmi mój wynik to 2 sukcesy ja tracę 1 poczytalności a co z potworem? Czy nie powinien zwariować jak badacz z niską ilością poczytalności, skoro moim wynikiem z 2 sukcesami załatwiłem jego poczytalność na-1 (w sumie nawet 1 sukces powinien dać radę)? Jeśli nie to po co ta ikona w ogóle tam jest?
Taka wiedźma to ma np 0 poczytalności.


Położenie nowej bramy - i rozmnożenie Potwora.
Jak wyżej, kładę nową bramę i trafia mi się Gnoph-Keh, ma on symbol rozmnożenia więc odwracam kartę i daję go do Himalajów. W mojej pierwszej grze kiedy rozmnażałem potwory z zielonym symbolem wyjmowałem za każdym razem nowego kiedy trafił mi się jeden z tym symbolem, aż do momentu kiedy trafiłem na potwora bez tego znacznika. Po takim zabiegu miałem nawet 4 potwory na dzień dobry na jednej bramie. Bo tak właśnie rozumiem rozmnażanie. Potem sobie to odpuściłem ale chcę wiedzieć czy robiłem źle na początku, czy teraz kiedy ich nie dokładam (wyjmuję tylko jednego).

Kolejnym potworem który zmącił moje myśli to Duch. Na jego odwrocie pisze : Jeśli zdałeś test Woli ten potwór traci tyle zdrowia, ile wynosi wynik testu. Wszystko byłoby jasne gdyby nie to, że ten potwór nie ma w ogóle punktów zdrowia. Ma poczytalność na 2 i przerażenie też.
Co mam wtedy zrobić? Załatwia go już jeden sukces, albo żaden, no bo w końcu nie ma mu czego odjąć.

Na razie to tyle. Pewnie jeszcze coś mi przyjdzie do głowy, podczas gry.
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 667
Skąd: Sopot
Wysłany: Czw 12 Paź, 2017   

Hej. Musisz jeszcze raz w skupieniu przeczytać instrukcję. Koniecznie.

Ad. 1)
Żeby było wiadomo, jaka nagroda trafia się najczęściej na kartach spotkań z tego miasta. (Miasto Tokio posiada opis "Pokonanie potwora")
ALMANACH str. 9 - Spotkania z obszarów napisał/a:
Na planszy, pod każdym nazwanym polem (za wyjątkiem
pól Ekspedycyjnych) podano efekt, który najczęściej występuje
na kartach spotkań z nim związanych.



Ad. 2)
Żeby zrozumieć walkę, najpierw musisz prawidłowo odczytywać informacje z żetonu, bo interpretujesz kilka rzeczy zupełnie nie tak. Opis żetonu potwora jest na 14 stronie instrukcji.

Słowo "rozmnożenie" (w angielskiej wersji "spawn"), to inna nazwa na wyłożenie czegoś na planszę. Efekt rozmnożenia to po prostu efekt odpalany przy wykładaniu potwora na planszę (czyli np. przesunięcie potwora do Himalajów).
_________________
Moje planszówki
 
     
Słodki 

Dołączył: 12 Paź 2017
Posty: 2
Wysłany: Pią 13 Paź, 2017   

Czyli jak rozumiem opis podany pod nazwą miasta aktywny jest tylko w fazie spotkań? Jeśli tak, to czy po przejściu na inne pole tracę uzyskaną w ten sposób premię do siły(np) oraz zaklęcia?
Nadal również nie wiem co z polem w Tokio, który potwór jest wtedy eliminowany?

Taki przykład: Faza akcji zakończona, stoję na polu Tokio z potworem, (nie uciekłem) ma nastąpić faza spotkań (bo jak zrozumiałem wtedy aktywuje się opis pod miastem), lecz zanim ona nastąpi muszę przystąpić do walki z potworem, wygrywam usuwam potwora, przegrywam potwór zostaje ranny, nie odbywam fazy spotkań i nie mogę skorzystać z opisu pod miastem.
Czyli nie mogę usunąć potwora! - Jest to tutaj dla mnie skomplikowane bo niezależnie co się stanie nie mogę usunąć potwora nie walcząc z nim, a o to chyba w opisie chodzi. Chyba ,że chodzi tutaj o spotkanie potwora z karty spotkań. (Jeśli takowy się w niej pojawi, myślę, że wtedy można by pokonać tego potwora nie wykonując żadnego testu.)

Co do walki to ok, mój błąd. W instrukcji pomyliłem ikonę wytrzymałości z ikoną przerażenia.
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 138
Wysłany: Pią 13 Paź, 2017   

Słodki napisał/a:
Czyli jak rozumiem opis podany pod nazwą miasta aktywny jest tylko w fazie spotkań?
Nigdy nie jest "aktywny". Jest tylko podpowiedzią co najczęściej trafia się w spotkaniach na danym polu. Nie ma żadnego bezpośredniego wpływu na grę. Możesz nawet zamazać te opisy markerem żeby Cię nie rozpraszały - w grze nic cię zmieni.
Słodki napisał/a:
Jeśli tak, to czy po przejściu na inne pole tracę uzyskaną w ten sposób premię do siły(np) oraz zaklęcia?
Jeśli jakiś efekt da Ci ulepszenie czy zasób to zostają one z Tobą dopóki ich w jakiś sposób nie stracisz. Nie ma na razie żadnych pól które dawałyby premie dopóki się na nich stoi ani takich które dawałyby premie tymczasowo.
Słodki napisał/a:
Nadal również nie wiem co z polem w Tokio, który potwór jest wtedy eliminowany?
Jeżeli w Tokio lub gdziekolwiek indziej trafi się efekt który może zaszkodzić potworowi/potworom to ten sam efekt będzie informował którym potworom można w ten sposób zaszkodzić.
 
     
wiolik 

Wiek: 35
Dołączyła: 06 Mar 2017
Posty: 12
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: Sob 28 Paź, 2017   

Hej! Mam problem z tym Azatochem😔 Nie rozumiem tego plugastwa.. Za każdy żeton plugastwa znajdujący się na tym polu zagłada postępuje o 1.. Na początku daje żeton plugastwa na zielone pole Omenu i potem tam dokładam plugastwa? Kiedy mam dać więcej plugastw jak jest zielone pole to za każdą bramę z tym symbolem dokładam plugastwa na tor Omenu? Chyba coś źle zinterpretowałam..
 
     
oinek 

Wiek: 35
Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 20
Wysłany: Pon 30 Paź, 2017   

Są karty które każą Tobie dokładać żeton plugastwa na to pole omenu.
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 138
Wysłany: Pon 30 Paź, 2017   

wiolik napisał/a:
Hej! Mam problem z tym Azatochem😔 Nie rozumiem tego plugastwa (...)
Robisz tutaj tylko to co każą Ci efekty.
•Na początku gry efekt na karcie Azathotha kazał Ci położyć na zielonym polu żeton i zrobiłaś to.
•W czasie gry inne efekty mogą kazać Ci kłaść lub zdejmować żetony plugastwa z tego pola.
•Kiedy omen postępuje na zielone pole efekt na karcie Azathotha każe zrobić postęp zagłady za każdy żeton plugastwa na zielonym polu. Jest to dodatkiem do zwykłego postępu zagłady za każdą zieloną bramę na planszy.
I to tyle w tym temacie.
Ostatnio zmieniony przez Krzysiek Czw 02 Lis, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
wiolik 

Wiek: 35
Dołączyła: 06 Mar 2017
Posty: 12
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: Pon 30 Paź, 2017   

Dziekuję Wam bardzo za pomoc! Czyli chciałam przekombinować trochę... :wink:
 
     
pietja500 

Wiek: 38
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 4
Wysłany: Wto 07 Lis, 2017   

Witam wszystkich mam pytanie dotyczące zasobów unikatowych z dodatku "Tajemnicze Ruiny". Chodzi mi o to w jaki sposób można zdobyć zasoby unikatowe magiczny relikt oraz magiczny relikt broń. Na kartach spotkań jest napisane otrzymujesz zasób unikatowy relikt, otrzymujesz zasób unikatowy zadanie bądź otrzymujesz zasób unikatowy postać. Niestety nie ma karty która by mówiła że otrzymujesz zasób unikatowy magiczny relikt bądź magiczny relikt broń, dokładnie chodzi mi o dwie karty: "Tajemniczy posążek" który jest magicznym reliktem oraz "Prastary miecz" który jest magicznym reliktem bronią. Są dwa zadania z kart przygód Kosmiczna Koniunkcja w których można zdobyć zasoby unikatowe magiczny relikt ale są to "Kamienny kalendarz" i "Zaginiony skarb". Przejrzałem wszystkie karty i nie znalazłem opisu który mówi otrzymujesz zasób unikatowy "Prastary miecz" albo otrzymujesz zasób unikatowy "Tajemniczy posążek". Nie sądzę że te dwa przedmioty można wykorzystać tylko z innymi dodatkami. Bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuję
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 667
Skąd: Sopot
Wysłany: Wto 07 Lis, 2017   

Przecież polecenie typu "otrzymujesz Zasób unikatowy RELIKT" tyczy się pierwszego Reliktu, na jaki natrafisz dobierając karty ze spodu talii, nie ważne czy poza tym karta posiada cechę Broń/Magiczny, czy jakiekolwiek inną, ważne że ma cechę Relikt.
_________________
Moje planszówki
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 138
Wysłany: Sro 08 Lis, 2017   

pietja500 napisał/a:
Na kartach spotkań jest napisane otrzymujesz zasób unikatowy relikt, otrzymujesz zasób unikatowy zadanie bądź otrzymujesz zasób unikatowy postać. Niestety nie ma karty która by mówiła że otrzymujesz zasób unikatowy magiczny relikt bądź magiczny relikt broń
Magiczny Relikt nadal jest Reliktem.
Magiczny Relikt - Broń nadal jest Magicznym Reliktem i nadal jest Reliktem. Jest także Reliktem - Bronią i po prostu Bronią.
Jeśli masz znależć Relikt to szukasz Reliktu i nieważne czy jest on poza tym Magiczny, Psioniczny czy może Alchemiczny.

Intrygujące jest że całkiem sporo osób się o to pyta.
Czy kiedy ktoś prosi "Kup mi wafelka" to wracamy ze sklepu z pustymi rękami mówiąc "Niestety nie było wafelków, były tylko wafelki czekoladowe"?
Nie.
Kategorie ogólne są cały czas wykorzystywane w życiu i chyba we wszystkich grach planszowych z którymi miałem do czynienia też działają tak jak w życiu. Chciałbym się kiedyś dowiedzieć skąd wynikają wątpliwości takie jak powyższe.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 13