galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ruch kończy się na innym statku.
Autor Wiadomość
Kwestor 


Wiek: 33
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 28 Wrz, 2014   Ruch kończy się na innym statku.

Czytałem zasady i inne posty na forum odnoście zakończenia ruchu na innym statku.
Nie bardzo jestem przekonany czy dobrze zrozumiałem.

Statek ma prawo bez żadnych kar przelecieć przez inny statek. Ale co tak naprawdę się dzieje gdy jego ruch kończy się na innym modelu?

Zasady mówią, że taki model cofa się do tyłu po swoim wzorniku. Dla mnie zrozumiałe, ale wyczytałem gdzieś iż taki model dostawia się podstawką do podstawki. Czyli jeśli po cofnięciu by dotykał rogiem podstawki to tak zostaje czy dosuwa się go by przylegał cała ścianą podstawki?
Oraz czy statek który wleciał w inny tak jak w przypadku asteroidy traci możliwość wykonania akcji?
 
     
Toudi 

Dołączył: 21 Kwi 2014
Posty: 17
Wysłany: Nie 28 Wrz, 2014   Re: Ruch kończy się na innym statku.

Kwestor napisał/a:
Oraz czy statek który wleciał w inny tak jak w przypadku asteroidy traci możliwość wykonania akcji?

TAK. Traci możliwość wykonania akcji, ale jeðli ma czerwony manewr to mimo nie dokończenia dostaje stres.

Kwestor napisał/a:
Czytałem zasady i inne posty na forum odnoście zakończenia ruchu na innym statku.
Nie bardzo jestem przekonany czy dobrze zrozumiałem.

Statek ma prawo bez żadnych kar przelecieć przez inny statek. Ale co tak naprawdę się dzieje gdy jego ruch kończy się na innym modelu?

Zasady mówią, że taki model cofa się do tyłu po swoim wzorniku. Dla mnie zrozumiałe, ale wyczytałem gdzieś iż taki model dostawia się podstawką do podstawki. Czyli jeśli po cofnięciu by dotykał rogiem podstawki to tak zostaje czy dosuwa się go by przylegał cała ścianą podstawki?

http://galakta.pl/downloa...trukcja_www.pdf na stronie 17 masz przykładową grafikę takie cofnięcia.
Cofasz się po wzorniku, aż będziesz mógł postawić podstawkę, ale tak by stykała się z podstawką na którą nachodzi. Przy czym nie zmieniasz ustawienia statku by stykał się całą ścianką, a jedynie tak, by obrót statku zgadzał się z ruchem po wzorniku.
 
     
Kwestor 


Wiek: 33
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 28 Wrz, 2014   

Czyli statek będący na asteroidzie lub innym statku pomimo tego, że traci AKCJE to dostaję wzornik stresu?
 
     
Shantruin 
Raven One


Wiek: 29
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 251
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 28 Wrz, 2014   

Co? Nie, żeton stresu dostajesz w takim wypadku tylko wtedy, gdy manewr który chciałeś wykonać był czerwony.
_________________
https://www.facebook.com/ravensquadronpoznan
 
     
Patsy 

Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 132
Skąd: Kraków/Kielce
Wysłany: Nie 28 Wrz, 2014   

I tak w gwoli uzupełnienie, jeżeli statek wykonując koiograna wleci na inny statek to się nie odwraca i wykonuje manewr tak jakby leciał na wprost (ale manewr ten nie zmienia swej barwy, jak był czerwony (koiongran) to pozostaje czerwony (lot na wprost) - myślę, że o tą sytuację chodziło Toudiemu).

I jeszcze jedna sprawa, statek który się zderzył z innym statkiem, traci akcje wykonywaną w kroku "wykonywanie akcji", ale może wykonać inne akcje wynikającej z jego zasad (np. Nocny Potwór), lub uzyskiwane od innych statków (np. Lando, lub z dowódcy eskadry)
 
     
Kwestor 


Wiek: 33
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 28 Wrz, 2014   

już jasne. Dzięki...
 
     
lesar

Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 39
Wysłany: Wto 07 Kwi, 2015   Re: Ruch kończy się na innym statku.

Kwestor napisał/a:
czy statek który wleciał w inny tak jak w przypadku asteroidy traci możliwość wykonania akcji?


Nie traci akcji, nie może tylko wybierać na cel statku z którym się styka i samemu być celem dla stykającego się statku.
 
     
Jolly_Roger 

Wiek: 41
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 82
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 07 Kwi, 2015   Re: Ruch kończy się na innym statku.

lesar napisał/a:
Kwestor napisał/a:
czy statek który wleciał w inny tak jak w przypadku asteroidy traci możliwość wykonania akcji?


Nie traci akcji, nie może tylko wybierać na cel statku z którym się styka i samemu być celem dla stykającego się statku.


Jak to nie traci? Str. 17 instrukcji: Nachodzenie na inne statki "2. Należy pominąć krok wykonywanie akcji tego statku". Czyli traci jak najbardziej.
 
     
Patsy 

Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 132
Skąd: Kraków/Kielce
Wysłany: Wto 07 Kwi, 2015   

Owszem, traci akcje, którą by mógł normalnie wykonać w kroku "wykonywania akcji", który pomija - instrukcja (angielska) str. 17 i FAQ (polski) - w polskiej instrukcji wkradł się tu błąd.

Jeżeli mamy ten statek ma możliwość wykonania akcji z innego źródła - zdolność/karta to takową może wykonać.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.18 sekundy. Zapytań do SQL: 12