galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Test Talii Biała Rada - One To Rule Them All (prawie)
Autor Wiadomość
13thcaesar 


Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 141
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015   Test Talii Biała Rada - One To Rule Them All (prawie)

Wczoraj zakończyłem testowanie mojej Talii "Biała Rada". Zajęło mi to jakieś dwa tygodnie intensywnego grania ;) Zawsze chciałem stworzyć Talię "One To Rule Them All" - czyli jedną Talię, którą będę wstanie przejść wszystkie scenariusze... i byłem bliżej osiągnięcia tego celu niż dalej. Przeszedłem tą Talią 28 scenariuszy, w tym 3 Gen Con'owe. Dodatkowo jako ze "Przeprawa Przez Mroczną Puszczę" to scenariusz "treningowy" rozegrałem ją w trybie Koszmarnej Talii.

Tylko 4 razy ingerowałem w skład Talii (a poza tymi czterema przypadkami grałem wszystkie scenariusza bez jakichkolwiek modyfikacji):

* Podróż do Rhosgobel - zamieniłem 3x Płomień Anora na 3x Wiedza Imladrisa.
* Brama Czerwonego Rogu/Droga Do Rivendell - usunąłem z Talii Arwenę Undomiel.
* Krew Gondoru - usunąłem z Talii Faramir'a.

Nie testowałem jej na scenariuszach z rozszerzeń Saga, bo osobiście uważam że lepiej przechodzić je tematycznymi Taliami.

Poniżej zamieszczam wyniki tych testów, naliczane według aktualnego systemu punktacji:

1. Przeprawa Przez Mroczna Puszcze (Koszmarna Talia):

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 24
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 2
10 Punktów Za Rundę - 40
Ostateczna Punktacja - 62

2. Podróż W Dół Anduiny:

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 38
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 1
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 11
10 Punktów Za Rundę - 90
Ostateczna Punktacja - 118

3. Polowanie Na Golluma:

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 29
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 9
10 Punktów Za Rundę - 100
Ostateczna Punktacja - 120

4. Starcie U Stóp Samotnej Skały:

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 36
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 13
10 Punktów Za Rundę - 100
Ostateczna Punktacja - 123

5. Podróż Do Rhosgobel:

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 34
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 2
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 4
10 Punktów Za Rundę - 50
Ostateczna Punktacja - 82

6. Wzgórza Emyn Muil:

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 31
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 22
10 Punktów Za Rundę - 100
Ostateczna Punktacja - 109

7. Martwe Bagna:

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 35
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 14
10 Punktów Za Rundę - 60
Ostateczna Punktacja - 81

8. Powrót Do Mrocznej Puszczy:

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 41
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 0
10 Punktów Za Rundę - 60
Ostateczna Punktacja - 101

9. W Otchłań:

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 39
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 9
10 Punktów Za Rundę - 90
Ostateczna Punktacja - 120

10. Siódmy Poziom:

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 25
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 0
10 Punktów Za Rundę - 60
Ostateczna Punktacja - 85

11. Ucieczka Z Morii:

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 23
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 17
10 Punktów Za Rundę - 140
Ostateczna Punktacja - 146

12. Brama Czerwonego Rogu:

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 27
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 5
10 Punktów Za Rundę - 100
Ostateczna Punktacja - 122

13. Droga Do Rivendell:

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 25
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 0
10 Punktów Za Rundę - 70
Ostateczna Punktacja - 95

14. Czatownik:

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 31
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 5
10 Punktów Za Rundę - 60
Ostateczna Punktacja - 86

15. Mroki Morii:

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 33
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 1
10 Punktów Za Rundę - 20
Ostateczna Punktacja - 52

16. Kamienne Podstawy Ziemi:

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 27
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 1
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 5
10 Punktów Za Rundę - 80
Ostateczna Punktacja - 103

17. Cień I Płomień:

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 0
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 2
10 Punktów Za Rundę - 90
Ostateczna Punktacja - 88

18. Cień Nad Pelargirem:

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 29
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 3
10 Punktów Za Rundę - 120
Ostateczna Punktacja - 146

19. Obawy Namiestnika:

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 39
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 4
10 Punktów Za Rundę - 100
Ostateczna Punktacja - 135

20. Las Druadan:

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 32
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 0
10 Punktów Za Rundę - 90
Ostateczna Punktacja - 122

21. Spotkanie Przy Amon Din:

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 47
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 5
10 Punktów Za Rundę - 50
Ostateczna Punktacja - 92

22. Atak Na Osgiliath:

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 22
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 1
10 Punktów Za Rundę - 120
Ostateczna Punktacja - 141

23. Krew Gondoru:

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 19
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 8
10 Punktów Za Rundę - 90
Ostateczna Punktacja - 101

24. Polowanie Na Orka:

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 29
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 0
10 Punktów Za Rundę - 110
Ostateczna Punktacja - 139

25. W Głąb Fangornu:

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 35
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 1
10 Punktów Za Rundę - 30
Ostateczna Punktacja - 64

26. Mrok Nad Osgiliath:

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 34
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 1
10 Punktów Za Rundę - 70
Ostateczna Punktacja - 103

27. Bitwa O Miasto Na Jeziorze:

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 26
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 25
10 Punktów Za Rundę - 100
Ostateczna Punktacja - 101

28. Kamień Erech:

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 32
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 1
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 7
10 Punktów Za Rundę - 80
Ostateczna Punktacja - 106

Niestety, nie mogę jednak tytułować tej Talii "One To Rule Them All" , ponieważ nie udało mi się nią przejść 5 poniższych scenariuszy:

1. Ucieczka Z Dol Guldur.
2. W Głąb Ithilien.
3. Oblężenie Cair Andros.
4. Dolina Morgul.
5. Brody Na Isenie.


Ale myślę, że 28 z 33 scenariuszy to chyba nadal dobry wynik :wink:
Ostatnio zmieniony przez 13thcaesar Czw 05 Lut, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
drumdaar 

Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 20
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015   

Czytaloby sie to swietnie i az chcialo przyklasnac gdybys podal spis omawianej talii :P [/list]
 
     
13thcaesar 


Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 141
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015   

Skład Talii zamieściłem w wątku "Wasze Talie:)" http://www.forum.galakta....t=3970&start=75
 
     
13thcaesar 


Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 141
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015   

Ok mogę dodać kolejny scenariusz do listy ukończonych Talią "Biała Rada" - W Głąb Ithilien.

29. W Głąb Ithilien:

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 37
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałych Przy Życiu Bohaterach - 2
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 3
10 Punktów Za Rundę - 70
Ostateczna Punktacja - 106

Jednak nie obyło się bez małej ingerencji w Talię:

* Wyrzuciłem z Talii Denethora i na jego miejsce dołożyłem drugą kartę Beorn'a.
* Dodałem do Talii 3x Rozniecić Ognie Sygnałowe.

Tak więc 29 z 33 scenariuszy mam zaliczonych tą Talią :)
Ostatnio zmieniony przez 13thcaesar Sob 07 Lut, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
13thcaesar 


Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 141
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 07 Lut, 2015   

Zaliczyłem kolejny scenariusz tą Talią - Polowanie Na Golluma (Koszmarna Talia). Ta Talia świetnie daje sobie radę również z tym scenariuszem, i w przypadku grania tą Talią zdecydowanie polecam rozgrywać zarówno Polowanie Na Golluma, jak i Przeprawę Przez Mroczną Puszczę w ich Koszmarnych wersjach, rozgrywki są dużo ciekawsze.
Poniżej zamieszczam wynik z jednej z rozgrywek:

Polowanie Na Golluma (Koszmarna Talia):

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 30
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałych Przy Życiu Bohaterach - 3
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 0
10 Punktów Za Rundę - 120
Ostateczna Punktacja - 153
 
     
13thcaesar 


Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 141
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 07 Lut, 2015   

Dzisiaj mam za sobą kolejną partię, tym razem w scenariusz Wzgórza Emyn Muil (Koszmarna Talia). Właściwie ten scenariusz w Koszmarnej wersji ograłem już wcześniej, ale postanowiłem rozegrać go jeszcze raz.

A tak przedstawia się wynik dzisiejszej partii:

Wzgórza Emyn Muil (Koszmarna Talia):

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 32
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 33
10 Punktów Za Rundę - 200
Ostateczna Punktacja - 199

To była najdłuższa rozgrywka jaką rozegrałem Talią "Biała Rada" (20 rund) - najdłuższa ale niezbyt wymagająca. Właściwie jest to chyba najsłabszy scenariusz w Koszmarnej wersji, nawet Przeprawa Przez Mroczną Puszczę jest bardziej koszmarna i trudniejsza.

Fakt, Robakołaki... to znaczy "Kopiąca Bezimienna Istota" może trochę dokuczać gdy pojawi się na początku gry, ale w moich partiach zdarzyło się to tylko raz, w większości pojawiały się one później, gdy miałem już wystawionych kilku sprzymierzeńców i z łatwością mogłem je ubić.

Jest też pewien denerwujący obszar "Ciernie I Kolce" zadający po 1 obrażeniu wszystkim postaciom przydzielonym do Wyprawy, dlatego trzeba się go jak najszybciej pozbywać.

Gra przedłuża się również z powodu warunku jaki pojawia się w tej wersji: Podczas każdej rundy na każdym z obszarów w strefie przeciwności można umieścić nie więcej niż po 1 żetonie postępu. - tak więc nie wystarczy wystawić trzech Zwiadowców Z Północy żeby obszary spadały masowo, jak to można było robić w normalnej wersji, a także Asfaloth'a używa się głównie na aktywny obszar.

Podsumowując tak jak wcześniej Przeprawę Przez Mroczną Puszczę i Polowanie Na Golluma, tak również ten scenariusz polecam rozgrywać w wersji Koszmarnej niż w normalnej, zwłaszcza tą Talią. W przypadku tego scenariusza nie jest on może aż tak koszmarny, ale napewno lepszy od swojej pierwotnej wersji.
 
     
13thcaesar 


Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 141
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 07 Lut, 2015   

A wracając do jednego z wcześniejszych scenariuszy - Czatownik - znalazłem fajny trick jaki można zastosować tą Talią ;) :

Ukryta Wiadomość:
Jeśli jesteś *zarejestrowanym użytkownikiem* musisz odpowiedzieć w tym temacie żeby zobaczyć tą wiadomość
--- If you are a *registered user* : you need to post in this topic to see the message ---
 
     
13thcaesar 


Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 141
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 08 Lut, 2015   

Dzisiejszy (w sumie to już wczorajszy ;) ) dzień poświęciłem scenariuszowi Podróż W Dół Anduiny (Koszmarna Talia). Tak wygląda wynik jednej z dwóch zwycięskich partii, które rozegrałem:

Podróż W Dół Anduiny (Koszmarna Talia):

Ostateczny Poziom Zagrożenia - 39
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 13
10 Punktów Za Rundę - 90
Ostateczna Punktacja - 116

Ten scenariusz w Koszmarnej wersji potrafi dokopać już na dzień dobry, właściwie to najwięcej zależy od tego co trafi do strefy przeciwności już na etapie Przygotowania.

Miałem partię w której podczas Przygotowania odkryłem Mokradła Gladden (obszar, który posiada 10 zagrożenia i 10 punktów wyprawy). Więc w tej partii razem z Górskim Trollem miałem już 11 zagrożenia w strefie przeciwności na dzień dobry. Dodatkowo podczas pierwszej fazy Wyprawy odkryłem Wrony Ze Wschodu, a w wyniku mrocznej fali drugą kopię Mokradeł Gladden. Tak więc miałem 22 zagrożenia podczas pierwszej Wyprawy, do której przydzieliłem 3 Bohaterów dających mi w sumie 9 Siły Woli... i mój poziom zagrożenia z 32 podskoczył do 45. Oczywiście w drugiej rundzie było już po grze.

Tak więc w tym scenariuszu bardzo dużo zależy już od tego jakie szczęscie mamy podczas Przygotowania, zanim jeszcze zacznie się gra.

Jakkolwiek szczęscie mi dopisało w 2 partiach i udało mi się zaliczyć ten scenariusz moją Talią :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 12