 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Gra ze Żniwiarzem i Wilkołakiem jednocześnie |
Autor |
Wiadomość |
Brutus1988 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Sty, 2016 Gra ze Żniwiarzem i Wilkołakiem jednocześnie
|
|
|
Cześć,
mamy pytanie do osób, które próbowały takiej kombinacji, bo zastanawiam się nad kupieniem Wilkołaka. Czy jest sens i czy się da jednocześnie grać z rozszerzeniem Żniwiarz i Wilkołak? Jak wygląda taka rozgrywka? Czy może warto zainwestować w inne rozszerzenie typu Królowa Lodu, Pani Jeziora, czy Kraina Ognia? Czy któreś z tych rozszerzeń się wykluczają?
A i jeszcze jedno - co to za dodatek Puszka Pandory i czy warto go kupować?
Dzięki wielkie! |
|
|
|
 |
Bludgeon [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Sty, 2016 Re: Gra ze Żniwiarzem i Wilkołakiem jednocześnie
|
|
|
Pisząc grać z rozszerzeniem masz na myśli wszystkie elementy obu rozszerzeń czy niekoniecznie wszystkie? |
|
|
|
 |
Brutus1988 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Sty, 2016
|
|
|
Dokładnie wszystkie elementy |
|
|
|
 |
Bludgeon [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Sty, 2016
|
|
|
Grać się da ale nie ma sensu, żniwiarz jest raczej bezużyteczny (nikt nigdy na niego nie trafia, albo prawie nigdy), i wilkołak tak samo. Natomiast same karty przygód i nowi poszukiwacze są w obu dodatkach jak najbardziej w porządku. |
|
|
|
 |
Brutus1988 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Sty, 2016
|
|
|
A powiedziałbyś co myślisz w jednym zdaniu o każdym z tych innych rozszerzeń, o których napisałem w pierwszym poście? Jeśli masz o nich opinię |
|
|
|
 |
Bludgeon [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Sty, 2016
|
|
|
Królowa loda - do bólu przeciętna ale jeśli masz mało dodatków to warto ją dodać do gry.
Pani jeziora - trochę lepsza, aczkolwiek jeśli masz Miasto to urok tego dodatku trochę maleje.
Kraina ognia - nie jestem fanem, najlepsze co w tym jest to karty terenu. Nowe mechaniki przekombinowane.
Puszka pandory nie mam nie grałem.
Żadne dodatki się nie wykluczają, ale w dużym stopniu zwiększają skomplikowanie gry (i czas gry, co jest największą wadą talizmana), niewiele wnosząc. |
|
|
|
 |
Brutus1988 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Sty, 2016
|
|
|
A te dodatki, które dodają nowe obszary włącznie ze Smokami? Jak je oceniasz? Sorry za to ze cię katuję ale chciałbym tę grę urozmaicić więc szukam pomocy. Z góry dziękuję! |
|
|
|
 |
Bludgeon [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Sty, 2016
|
|
|
Smoki miały potencjał ale są najgorszym dodatkiem do talizmanu ever bo są niepotrzebnie skomplikowane i potwornie wydłużają grę. Smoki to fajny dodatek jeśli zamierzasz ostro przerabiać zasady (jak ja).
Dodatki narożne - podziemia i góry są porządne, ani nie mają niczego kiepskiego ale też nic w nich nie ma superanckiego.
Miasto jest fajne ale niestety niektóre usługi są źle wycenione. Dobry dodatek.
Las - dużo fajnych pomysłów, też trochę przekombinowane (głównie karty) ale nie aż tak żeby to każdemu przeszkadzało. Najbrzydsza plansza ze wszystkich.
Granie z dodatkowymi planszami polecam tylko jeśli się gra w 4 lub więcej osób. |
|
|
|
 |
Brutus1988 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Sty, 2016
|
|
|
Wielkie dzięki! |
|
|
|
 |
Mati98 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 05 Sty, 2016
|
|
|
Wszyscy ciągle narzekają na to, że jak się gra z dodatkami to wydłuża się czas gry.
Jak ja gram z dodatkami, to najwyżej wydłuża się czas rozkładania i chowania gry.
Ewentualnie niektóre Alternatywne Zakończenia mogą ją lekko wydłużyć np. te ze ,,zbieraniem".
Umówmy się, że żeby wygrać grę trzeba uzbierać X punktów Siły/Mocy.
Obojętnie czy uzbieram te punkty na planszy głównej czy cbodząc po narożnikach.
Grając na 2/3 osoby pojedyńcza rozgrywka (pomijając czas na rozłożenie i schowanie gry) zajmuje nam zwykle ok. 1 godziny.
Dodatkowo nowe dodatki mogą ją wydłużyć ze względu na wzrost poziomu trudności np. Kraina Ognia czy Zwiastun. |
|
|
|
 |
Bludgeon [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 05 Sty, 2016
|
|
|
Mati98 napisał/a: | Wszyscy ciągle narzekają na to, że jak się gra z dodatkami to wydłuża się czas gry. | Bo to prawda. Nie każdy dodatek wydłuża grę ale część tak. Żniwiarz i Wilkołak wydłużają grę bo musisz nimi ruszać a niewiele z tego wynika (z wszystkimi narożnikami to już w ogóle nic). Smoki niemiłosiernie wydłużają grę przez to ciągłe grzebanie w worku. Firelandy mogą ale nie muszą wydłużać gry bo zwiększają trudność i jeśli na początku wszyscy mają pecha to długo zajmie zanim się pozbierają.
Miasto jest tu chlubnym wyjątkiem i zamiast spowalniać grę to ją przyspiesza
Mati98 napisał/a: |
Ewentualnie niektóre Alternatywne Zakończenia mogą ją lekko wydłużyć np. te ze ,,zbieraniem". | Nie gram z AZ to się nie wypowiem.
Dużo czasu do gry dodają też mniej oczywiste efekty (to już niezależne od dodatków). Karty ze ścianą tekstu wydłużają tury, efekty powodujące straty tury wydłużają grę. Efekty "pseudo-straty tury" jak ja to nazywam też wydłużają grę. Te efekty to np. wejście do Lasu i rzucenie 4. |
|
|
|
 |
Mati98 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 05 Sty, 2016
|
|
|
Bludgeon napisał/a: | Dużo czasu do gry dodają też mniej oczywiste efekty (to już niezależne od dodatków). Karty ze ścianą tekstu wydłużają tury, efekty powodujące straty tury wydłużają grę. Efekty "pseudo-straty tury" jak ja to nazywam też wydłużają grę. Te efekty to np. wejście do Lasu i rzucenie 4. |
Przeczytanie karty czy ruszenie się (ewentualnie można się zastanawiać czy ruszyć się ,,w lewo" czy w ,,prawo") i rzut kością (znowu ewentualność zastanawiania się nad ,,przerzutem" Losem) zajmują kilka sekund, oczywiście jak już się ,,nabierze wprawy" w granie w Talismana.
Jedynym ,,długim elementem" w Talismanie jest przebieg walk i walk psychicznych.
Zawsze trochę zajmie, zanim podliczymy swoją całkowitą Siłę/Moc z żetonów, Przedmiotów i Przyjaciół, a czasami nawet z innych efektów.
Ja zawszę liczę o ile więcej/mniej Siły/Mocy mam od istoty, z którą walczę. Ułatwia to liczenie i od razu wiadomo kiedy rzut istoty jest ,,zbędny".
Tak ogólnie to tura składa się z rzutu za ruch, poruszenia się, rozpatrzenia obszaru (najczęściej losowanie karty), rozpatrzenie kart i tyle.
W zależności od rodzaju kart i od czasu na zastanawianie się, tura trwa od kilku sekund do góra minuty. |
|
|
|
 |
Bludgeon [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 05 Sty, 2016
|
|
|
Każdy taki efekt mało czasu dodaje ale razem już trochę wychodzi. Tylko że akurat z tym ani nic nie można zrobić ani nawet nie ma sensu bo za bardzo uprościsz grę to talizman straci swój urok.
Ale np. z kartami powodującymi stratę tury już można powalczyć, ja większość ze swoich talii wyrzuciłem. Straty tury wciąż są ale dużo rzadziej. |
|
|
|
 |
stszau [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 06 Sty, 2016
|
|
|
Bludgeon napisał/a: | Grać się da ale nie ma sensu, żniwiarz jest raczej bezużyteczny (nikt nigdy na niego nie trafia, albo prawie nigdy), i wilkołak tak samo. Natomiast same karty przygód i nowi poszukiwacze są w obu dodatkach jak najbardziej w porządku. |
Nie mam dodatku z wilkołakiem ale absolutnie nie zgodzę się że żniwiarz jest bezużyteczny. Według mnie dodaje do rozgrywki więcej interakcji i sporo emocji. Osobiście zdecydowanie polecam ten dodatek i wykorzystanie postaci żniwiarza.
Generalnie polecałbym kupowanie dodatków w kolejności ich pojawiania się na rynku, bo po pierwsze każdy kolejny dodatek w miarę organiczny sposob wypełnia kolejne braki i nisze w grze, a po drugie zapewniona jest gradacja abstrakcji w kolejnych warstwach zasad które te dodatki wnoszą. |
|
|
|
 |
Bludgeon [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 06 Sty, 2016
|
|
|
stszau napisał/a: | Nie mam dodatku z wilkołakiem ale absolutnie nie zgodzę się że żniwiarz jest bezużyteczny. Według mnie dodaje do rozgrywki więcej interakcji i sporo emocji. Osobiście zdecydowanie polecam ten dodatek i wykorzystanie postaci żniwiarza.
| Może jak się gra w 5-6 osób na jednej planszy to tak. Ja rozegrałem z żniwiarzem z 50 gier (większość w 2 osoby, niektóre w 3) i w tych wszystkich grach żniwiarz spotkał gracza może z 5 razy. |
|
|
|
 |
|
|