galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasada "Phantom" na statku "Ghost"
Autor Wiadomość
Mitril 

Wiek: 48
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 63
Wysłany: Sro 02 Mar, 2016   Zasada "Phantom" na statku "Ghost"

Witam,

nie jestem tak biegły w zasadach X-Winga, jak w Armadzie, stąd mam prośbę o wyjaśnienie tytułu "Phantom" dla mającego pojawić się za moment statku do Rebelii "Ghost".

While you are docked, the Ghost can perform primary weapon attacks from its special firing arc and, at the end of the Combat phase, it may perform an additional attack with an equipped Turret. If it performs this attack, it cannot attack again this round.

1/ Czy dobrze rozumiem, że "Ghost" może strzelać ze swojego podstawowego uzbrojenia (4 ataki) i następnie dopóki zadokowany jest Phantom, może na końcu fazy walki oddać strzał z wieżyczki?

2/ Co w sytuacji, jeśli "Phantom" opuszcza "Ghosta" i wykupioną mam wieżyczkę TLT dla "Ghosta" - mogę nią strzelać po ataku bronią podstawową?

Będę wdzięczny za komentarz.

Pozdrawiam,
Kalins / Mitril
_________________
Zapraszam na portal www.Mitril.pl w całości poświęcony grze bitewnej "Lord of the Rings"

www.Mitril.pl
 
     
Shantruin 
Raven One


Wiek: 29
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 251
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 03 Mar, 2016   

1/ Dokładnie tak.

2/ Nie, nie masz żadnej karty która by na to pozwalała - "Phantom" nie jest już zadokowany, więc jego tytuł nie działa.
_________________
https://www.facebook.com/ravensquadronpoznan
 
     
Michu 

Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 33
Wysłany: Nie 06 Mar, 2016   

Pytanie co do samego dokowania - czy zadokowany stateczek na stole "nie istnieje"?
Chodzi konkretnie o zasady specjalne załogantów, lub EPT
dla przykładu czy Jan Ors lub Kanan Jarrus mogą oddziaływać na Ghosta przebywając w zadokowanym Phantomie.
Ta sama sprawa w wypadku EPT takich jak Wingmen, Squad Leader etc.
 
     
Shantruin 
Raven One


Wiek: 29
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 251
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 06 Mar, 2016   

Dopóki jest zadokowany jest "nieaktywny", czyli w praktyce nie istnieje. Żadne jego karty nie mogą być wykorzystywane.
_________________
https://www.facebook.com/ravensquadronpoznan
 
     
Mitril 

Wiek: 48
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 63
Wysłany: Pon 21 Mar, 2016   

Panowie,

jeszcze jedno pytanie w zakresie Ghosta:

1/ czy dobrze rozumiem, że w momencie, kiedy Upiór jest zadokowany, to mogę wykonać atak za pomocą wieżyczki TLT? Rozumiem, że wieżyczka może ostrzelać dowolny cel w zasięgu 2-3, a nie tylko cel do którego strzelał Duch za pomocą podstawowej broni?

2/ czy jest jakaś możliwość, aby wieżyczka strzelała dalej, nawet po tym, jak oddokuje się Upiór?

Z góry dziękuje za pomoc w wyjaśnieniu laikowi zasad :) .

Pozdrawiam,
Kalins
_________________
Zapraszam na portal www.Mitril.pl w całości poświęcony grze bitewnej "Lord of the Rings"

www.Mitril.pl
 
     
costi

Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 77
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 21 Mar, 2016   

Jeśli Phantom jest zadokowany, to nie istnieje na stole i nie można korzystać z żadnej jego zdolności czy wyposażenia. Na koniec tury możesz oddać z wieżyczki Ghosta jeden strzał do dowolnego celu (i tu uwaga: z TLT też strzelisz tylko raz).

Ad. 2 - nie rozumiem pytania, jak Phantom wyleci to wieżyczka z Ghosta nie odpada i może z niej dalej normalnie strzelać.
Oczywiście pamiętasz, że Ghostowi i Phantomowi kupuje się wieżyczki oddzielnie?
 
     
Mitril 

Wiek: 48
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 63
Wysłany: Wto 22 Mar, 2016   

Witam,

to pociągnę temat dalej i podsumuję moją wiedzę z prośbą o komentarz, czy dobrze rozumiem:

1/ Ghost może strzelać ze swojej przedniej i tylnej strefy swoją podstawową bronią tylko raz, przy czym z tylnej może strzelać jeśli zadokowany jest Phantom. Jeśli Phantom jest oddokowany, to może z tylnej strzelać tylko torpedami.
2/ Jeśli Phantom jest zadokowany, to Ghost może strzelać (po wszystkich atakach) tylko raz z wieżyczki, nawet jeśli jest to TLT, ze względu na ograniczenie do jednego ataku.
3/ Jeśli Phantom jest oddokowany, to Ghost może strzelać z wieżyczki (zamiast z podstawowej) broni i wtedy wieżyczka może wykorzystać w pełni zalety np. TLT.
4/ Możliwy jest taki wariant, że jeśli wieżyczka to TLT, to pierwszy atak (jako podstawowa broń) jest z wieżyczki TLT 2x, a drugi atak (jeśli Phantom jest zadokowany) tylko raz.
5/ Rozumiem, że jeśli na statku Ghost mam pilota o takich samym imieniu, jak na Phantomie, to nie mogę tak zrobić ze względu na zasadę "unique".

Z góry dziękuje za komentarz.

Pozdrawiam,
Kalins
_________________
Zapraszam na portal www.Mitril.pl w całości poświęcony grze bitewnej "Lord of the Rings"

www.Mitril.pl
 
     
costi

Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 77
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 22 Mar, 2016   

Wszystko tak.
 
     
Garland

Dołączył: 22 Mar 2016
Posty: 3
Wysłany: Wto 22 Mar, 2016   

Dobry.

pociągnę temat TLT jako dodatkowego ataku kiedy upiór jest zadokowany. Na karcie TLT jest

ATAK: wykonaj ten atak dwa razy... Dla mnie słowo "ten" jest kluczowe i rozumiem je jako jeden atak lecz podwójny. Proszę o wykładnię - pewnie jest w fakach, ale nie znalazłem.

pozdrawiam

Garland
 
     
Jolly_Roger 

Wiek: 41
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 82
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 22 Mar, 2016   

TLT to dwa osobne ataki jeden po drugim, ale na ten sam cel. Czyli rzucasz 3 kości, przeciwnik się broni, znowu trzy kości, przeciwnik się broni.
 
     
Shantruin 
Raven One


Wiek: 29
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 251
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro 23 Mar, 2016   

Dla uściślenia - jest to w FAQ ;) Swoją drogą jutro postaram się zaktualizować linki na forum i portalu x-wing.pl do marcowego update'a :D
_________________
https://www.facebook.com/ravensquadronpoznan
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 12