galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi
Autor Wiadomość
pleechu 


Wiek: 41
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 66
Wysłany: Nie 13 Lis, 2016   Pytania i odpowiedzi

Witam i zacznę:]
Co mam rozumieć przez "ukryte światy rodem z Mitów", czy to są gratisowe punkty expa za wejście w jakiekolwiek interakcje ze stworami [walki z ghoulami etc], czy są specjalne karty o tym mówiące bezpośrednio?
 
     
szczudel 

Dołączył: 07 Lis 2015
Posty: 23
Wysłany: Pon 14 Lis, 2016   

Było juz o tym w kilku miejscach na forum. Sam wpadłem w tą pułapkę :)

Problem pojawia się przez tłumaczenie. Nie ma być "jeśli", które by sugerowało, że można to pominąc, ale "ponieważ", które oznacza, ze się to stało i w nagrodę dostajesz punkty doświadczenia.

Także, jesli czytasz sekcję w której sie pojawia to zdanie ( po pierwszym scenariuszu) to po prostu dostajesz te dodatkowe 2 punkty.
 
     
stszau

Dołączył: 25 Gru 2015
Posty: 27
Wysłany: Pon 14 Lis, 2016   Re: Pytania i odpowiedzi

pleechu napisał/a:
Witam i zacznę:]
Co mam rozumieć przez "ukryte światy rodem z Mitów", czy to są gratisowe punkty expa za wejście w jakiekolwiek interakcje ze stworami [walki z ghoulami etc], czy są specjalne karty o tym mówiące bezpośrednio?


Tak jak pisze kolega wyżej, jest to błąd w tłumaczeniu. Ten i inne błędy znajdziesz w pierwszym poście tego wątku.
_________________
Ia! Ia!
 
     
Nahras

Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2
Wysłany: Wto 15 Lis, 2016   

Pytanie...
Po co na kartach postaci/sprzymierzeńców statystyki życia i poczytalności?
Czy oni także biorą udział w walce?
Od razu przyznaję się, że na razie czytałem krótką instrukcję i oglądałem karty - nie zdążyłem jeszcze zagrać.
 
     
soul31

Dołączył: 08 Maj 2013
Posty: 38
Wysłany: Sro 16 Lis, 2016   

Można na nich kłaść obrażenia i przerażenie. Z tymi wyjątkami.

- obrażenia bezpośrednie musi przyjąć badacz

- nie można położyć na nich więcej znaczników niż jest to wyznaczone ( naprzykład nie można położyć 4 żetonów obrażeń na psie strażniczym )

Oczywiście jeżeli ostatni możliwy żeton zostanie położony na karcie - należy ją odrzucić. Sojusznik oszalał, albo został zabity.
 
     
buzz

Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 30
Wysłany: Sro 16 Lis, 2016   

Witam mam pytania:

1. Gdzie znajdę zasady Pertraktacji?

2. Czy mogę użyć akcji Badania na lokacji gdzie nie ma już wskazówek? Nic o tym nie ma..
A po co: żeby się pozbyć karty Zacieranie śladów.
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Czw 17 Lis, 2016   

@buzz

Ad1: Na karcie scenariusza.
Pertraktacja to akcja którą podejmować możesz nie prowokując Ataku Towarzyszącego i pewnie z tym się spotkałeś w zasadach. Czasami podczas scenariuszy spotkasz kartę którą będzie miała zapis: "[Strzałka akcji] Pertraktacja". Co dzięki podjęciu takiej akcji będziesz mógł uzyskać, oraz jakie będą warunki wykonania tej że akcji (czy to test, czy może kiedyś będzie jakieś poświęcenie czegoś itd) dowiesz już z samej karty. Wówczas taka akcja będzie, akcją pertraktacji i będące z tobą w zwarciu potworki nie będą Cię atakować z okazji jej wykonania.

Ad2: Nie możesz, musisz mieć legalny cel w grze, który w tej zacnej karciance zdefiniowany jest jako "zmieniający stan gry", więc jeżeli nie ma wskazówek na danej lokalizacji to nie możesz Badać, ponieważ pozytywny efekt tej że akcji nie zmieni stanu gry.

Poza tym nawet jeśli by można było to na poczet Zacierania Śladów nic by nie dało, ponieważ tam jest napisane:

"Reakcja: Kiedy miałbyś odkryć jedną bądź więcej wskazówek w swojej lokalizacji, zamiast tego odrzuć taką samą ilość wskazówek z Zacierania śladów"

Dlatego nawet gdybyś w myśl zasad mógł wykonać akcję Badania na bez wskazówkowej lokalizacji (a nie możesz), to by Ci to nic na Zacieraniu nie dało wszak wówczas odkrył byś 0 wskazówek, więc z Zacierania Śladów odrzucił byś tyle samo czyli 0.
_________________
 
     
buzz

Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 30
Wysłany: Czw 17 Lis, 2016   

Ok. Jeszcze proszę o wytłumaczenie limitu przedmiotów np. w ręce/rękach. Nie zrozumiałem zasad mimo kilkukrotnego przeczytania..gram że albo mam max dwa 1-ręczne albo jeden 2-ręczny przedmiot.
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Czw 17 Lis, 2016   

Niektóre atuty posiadają ograniczenie tych stref, rozpoznasz je po ikonie danej strefy w prawym dolnym rogu karty atutu. Każdy badacz ma limit tych że stref w następujący sposób: 2 x strefa „rączek”, 2 x strefa mistyczna, oraz po jednej strefie drobiazgu, ciała i sprzymierzeńca.

Karty atutów nie posiadające takiej ikony są wolne od zajmowania strefy, czyli nie zajmują żadnej – w związku z czym możesz mieć ich nieskończoność.

Możesz mieć przykładowo zagraną na stół Auto 45 oraz Latarkę – obie zabierają strefę rączek. Jeżeli natomiast będziesz chciał zagrać nową kartę atutu wymagającą tej strefy to musisz wcześniej odrzucić albo jedno albo drugie.

Kiedy natomiast zagrasz se powiedzmy Strzelbę wówczas musisz zwolnić obie strefy rączek bo zajmuje podwójną.

Mówiąc bardziej łopatologicznie ;) . Działa to jak w Diablo, albo BA! Lepszy przykład – w Wiedźminie. Tylko że w grze takowej automatycznie próba założenia Geraltowi nowego miecza spowoduje wywalenie dotychczasowego do ekwipunku.

Tutaj musisz zrobić to sam. No i wywalasz na stos kart odrzuconych poprzedni przedmiot z danego slota.
_________________
 
     
Nokturn


Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 142
Wysłany: Nie 20 Lis, 2016   

Wczoraj rozegraliśmy z kumplem pierwszy scenariusz. Było naprawdę mega fajnie choć trzeba było czytac co chwilę księgę, żeby się wdrożyć.
Pytanie odnośnie walki, która nastręczyła trochę niejasności. Jesli w zwarciu z wrogiem wykonamy inną akcję niż walka, wymykanie się etc to dochodzi do ataku towarzyszącego. Logiczne. Mieliśmy problem z interpretacją. Jesli w walce mam w swojej strefie dajmy na to nóż to jego akcje aktywuje w ramach walki a nie jako osobną rzecz? To znaczy, że atakując używam noża i płacę za to jedną akcją a nie dwoma. Zgadza się?
Kolejny przykład. Walcząc mam nóż ale nie opłacony zasobem i nie "zainstalowany" w strefie gracza. Jesli przed walką zagram go na stół wiązałoby się już z akcją "zagrania karty", a nie walką więc musiałbym: Opłacić koszt i dostać z automatu atak towarzyszący, żeby w drugiej i trzeciej akcji móc go użyć. Tak?
oczywiście w każdym momencie mógłbym użyć noża jako karty do testu jako, że ma ikonę siły i odrzucić ją potem.
 
     
igrim

Dołączył: 29 Mar 2014
Posty: 14
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 20 Lis, 2016   

Z tego co się orientuje wygląda to następująco:
- Wykonanie ataku, wymykania się, akcji pertraktacji lub rezygnacji nie prowokuje ataku towarzyszącego.
- Ataku towarzyszącego nie prowokuje także wykonywanie czynności nie będących akcjami, czyli: zagrywanie kart z cechą szybka (np. zagranie karty sprężynowiec), korzystanie ze zdolności niewymagających akcji (te z błyskawicą), korzystanie z reakcji (to karty z taką zakręconą strzałką, choć w tym wypadku musi występować efekt, w odpowiedzi na który możemy taką reakcję zagrać), ani odrzucanie kart przy wykonywaniu testów umiejętności.

Atak towarzyszący pojawia się zatem podczas wykonywania wszystkich innych akcji. W przedstawionej sytuacji zagranie noża z ręki sprowokuje atak towarzyszący (jest to akcja zagrania karty), natomiast użycie noża już nie (jest to akcja będąca akcją walki, zgodnie z opisem na karcie)

Ogólnie korzystanie z kart, na których mamy jeden symbol akcji (taka gruba strzałka do przodu) sprawia, że poświęcamy JEDNĄ akcję i wykonujemy to co jest napisane na karcie. Opis karty najczęściej definiuje jakiego rodzaju jest poświęcona akcją (np. walka, wymykanie się, badanie etc.). Tak to można w skrócie wytłumaczyć.
 
     
Nokturn


Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 142
Wysłany: Nie 20 Lis, 2016   

igrim napisał/a:
Z tego co się orientuje wygląda to następująco:
- Wykonanie ataku, wymykania się, akcji pertraktacji lub rezygnacji nie prowokuje ataku towarzyszącego.
- Ataku towarzyszącego nie prowokuje także wykonywanie czynności nie będących akcjami, czyli: zagrywanie kart z cechą szybka (np. zagranie karty sprężynowiec), korzystanie ze zdolności niewymagających akcji (te z błyskawicą), korzystanie z reakcji (to karty z taką zakręconą strzałką, choć w tym wypadku musi występować efekt, w odpowiedzi na który możemy taką reakcję zagrać), ani odrzucanie kart przy wykonywaniu testów umiejętności.

Atak towarzyszący pojawia się zatem podczas wykonywania wszystkich innych akcji. W przedstawionej sytuacji zagranie noża z ręki sprowokuje atak towarzyszący (jest to akcja zagrania karty), natomiast użycie noża już nie (jest to akcja będąca akcją walki, zgodnie z opisem na karcie)

Ogólnie korzystanie z kart, na których mamy jeden symbol akcji (taka gruba strzałka do przodu) sprawia, że poświęcamy JEDNĄ akcję i wykonujemy to co jest napisane na karcie. Opis karty najczęściej definiuje jakiego rodzaju jest poświęcona akcją (np. walka, wymykanie się, badanie etc.). Tak to można w skrócie wytłumaczyć.


dzięki za wyjasnienie. widzimy to tak samo:)

Odnośnie aktywacji akcji z pogrubioną strzałką jak również słowem kluczowym to myślę, że jest to opsane w księdze zasad w następujący sposób:
Oznaczenia akcji
Niektóre zdolności posiadają pogrubione oznaczenia akcji (takie jak
walka, wymykanie się, badanie lub poruszanie się). Aktywowanie takiej
zdolności wykonuje wskazaną akcję tak, jak to opisano w zasadach,
ale w sposób zmodyfikowany przez daną zdolność.


Niby użycie noża będącego w strefie gracza wydaje się oczywiste, ale nieścisłości powstały kiedy wyobraziliśmy sobie daną sytuację odnosząc się do trybu "zwarcia" Zaznaczam, że to pierwsza rozgrywka więc kwestie, które niebawem będą oczywiste są na chwilę obecną niejasne.
uznaliśmy, że zwarcie to tryb realistycznej walki w której nawet dobycie atutu może się wiązać z ułamkami sekund (kolejnej akcji) w których wróg może zadać atak towarzyszący.
Roland jest w zwarciu z Ghoulem i w zasadzie może tylko walczyć. Próba badania, doboru zasobów wiązałaby się z atakiem towarzyszącym. W tej samej lokacji jest Wendy, która nie jest w zwarciu więc może zrobić następujące rzeczy:
Zaatakować wroga zwartego z Rolandem mając przy tym pełen wachlarz możliwości jako że przeciwnik jest zajęty pierwszym badaczem. Np Zagrać kartę z ręki (broń) jedna akcja i w dwóch kolejnych zaatakować.
Wejśc w zwarcie (odciągnąc wroga od Rolanda) i walczyć. To dość istotne zważywszy stan poczytalności i wytrzymałości badaczy w danym momencie.
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Pon 21 Lis, 2016   

Dlatego dobrze jest mieć wcześniej przygotowaną broń, wszak nie wiadomo kiedy i gdzie pojawi się wróg. Świetnie oddaje to aurę niebezpieczeństwa, bo mając mało miejsca w rekach, badacza biega z książką w jednej i bronią w drugiej - zupełnie jak z okładek gier z serii Arkham Files :D
_________________
 
     
kranky 

Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 22 Lis, 2016   Pytania laika

Jestem nowy w temacie gier planszowych i LCG. AH to w zasadzie pierwsza gra karciana w którą gram i mam kilka pytań:
1. W fazie badaczy mamy do dyspozycji 3 akcje - czy mogę wszystkie trzy poświęcić np. na badanie lokacji, wykonanie trzech ataków czy też każda akcja powinna być unikatowa?
2. Podczas walki/badania lokacji mam do dyspozycji kilka kart atutów. Czy dobrze rozumiem że podczas testu umiejętności np. wiedza wliczam do swoich punktów umiejętności:
punkty z karty postaci + ikonki książki z kart atutów? Jeśli tak to czy po wykonaniu takiego testu te karty atutów stają się wyczerpane? Czy wyczerpuje je np. aktywacja opisu karty / automatyczna akcja czy też aktywacja "błyskawicy".
3. Wchodzę do nowej lokacji gdzie znajduje się jeden lub kilku wrogów. Czy wtedy automatycznie wchodzą oni ze mną w zwarcie (co wymusza walkę lub wymykanie w celu nie otrzymania ataku towarzyszącego)? Czy tez po wejść do lokacji mogę wybrać czy chce z konkretnym wrogiem wejść w zwarcie (koszt 1 akcji) i następnie rozpocząć z nim walkę (kolejna akcja).
4. Jeżeli nie jestem zwarty z wrogiem a znajduje się on w mojej lokacji to czy zadaje obrażenia w III fazie.
Z góry dzięki za wskazówki.
 
     
naiilo


Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 22 Lis, 2016   

@kranky
1 - nie, możesz dowolnie powtarzać akcje, np dobrać dwie karty i zasób, zaatakować trzy razy itp
2 - jeśli na karcie nie pisze, aby ją wyczerpać po wykorzystaniu, to się tak nie dzieje.
3 - tego nie jestem pewien - chyba nie.
4 - Nie, jeśli nie jesteś w zwarciu z wrogiem, to nie zadaje on tobie obrażeń, ani nie ma problemów z atakami wymuszonymi. Co potwierdzało by słuszność założenia do pkt 3.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 12