galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Automatyczny Mroczny Władca - wariant RedJaka
Autor Wiadomość
Berni77 


Wiek: 41
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 159
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 26 Lut, 2017   Automatyczny Mroczny Władca - wariant RedJaka

Dawno temu RedJak stworzył świetny wariant do automatyzacji Mrocznego Władcy - RAOV.
Dość długo ewoluował aż powstała wersja v4, która jest naprawdę najlepszym obecnie wariantem automatyzacji rozgrywki i umożliwienia konwersji wszystkich kampanii Descenta w tryb w pełni kooperacyjny.
Niestety wariant był dostępny tylko po angielsku i nie widziałem aby ktoś chciał go przetłumaczyć na nasz rodzinny język.
Ponieważ Descent posiadam w wersji PL to chciałem aby był on dostępny w PL. Po otrzymaniu zgody od autora na tłumaczenie, zabrałem się do pracy i w tej chwili mogę już Wam przedstawić wersję 1.0 tłumaczenia.
Na chwilę obecną gotowa jest instrukcja, karty AMW (Automatycznego Mrocznego Władcy) i karty spotkań dla kampanii Run Cienia z podstawki gry.
Wszystko jest dostępne na moim OneDrive:
RAOV PL

Kolejne kampanie będę dodawał, jak tylko skończę je tłumaczyć i obrobię to graficznie.
Jeżeli ktoś będzie zainteresowany tym świetnym dodatkiem i chciałby aby któraś kampania została szybciej przetłumaczona i opublikowana to proszę o kontakt i wezmę ją na warsztat :)
Oczywiście jeżeli ktoś wyłapie jeszcze jakieś błędy w tłumaczeniu lub jakąś konstruktywną krytykę to też proszę o informację - będę mógł wtedy poprawić tłumaczenie.
Życzę miłej gry w pełni kooperacyjny wariant Descenta :)
 
     
Dziubek 


Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 28 Lut, 2017   

Ile średnio czasu zajmuje tura MW w tym wariancie? Bo czytając po samej instrukcji wygląda że bohaterowie muszą się trochę skupić na tej (niby automatycznej turze) a nie na swoich następnych posunięciach.

Sam pomysł ciekawy, choć ja sam po dodatkach DS solo i zautomatyzowaniu Khornea w CWSŚ, wiem że nic nie zastąpi żywego przeciwnika a tylko wprowadzi dodatkowe obowiązki dla reszty drużyny.
 
     
Berni77 


Wiek: 41
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 159
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 28 Lut, 2017   

Gra się szybciej niż z człowiekiem - MW (brak kombinowania, myślenia i dumania pół godziny czym i jak się ruszyć).
Następuje pełny automat, który prowadzi cię za rękę i nie zastanawiasz się co robić tylko postępujesz na zasadzie zero-jedynkowej (coś możesz lub nie - nie ma półśrodków) więc (IMHO) gra się szybciej niż z żywym MW.
Jeżeli korzystasz z BGG i jesteś fanem Descenta, raczej powinieneś choćby słyszeć o RAOV. Ten wariant był testowany przez setki ludzi i modyfikowany przez lata zgodnie z ich sugestiami, więc wersja 4 jest naprawdę szybka i łatwa (sporo z niej wywalono w porównaniu do v3).
Co do zastąpienia żywego przeciwnika masz w 100% rację - żaden wariant nie zastąpi kombinowania człowieka.
Jednak w dalszym ciągu RAOV jest najlepszym automatem MW jaki powstał - społeczność BGG skupiła się właśnie na nim jako najbardziej optymalnym :)
 
     
Dziubek 


Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 01 Mar, 2017   

Berni77 napisał/a:
Gra się szybciej niż z człowiekiem - MW (brak kombinowania, myślenia i dumania pół godziny czym i jak się ruszyć)


Chyba z waszym :lol:

A tak serio, to wiem że były plany zrobienia tego automatu ale nie śledziłem ich jakoś specjalnie. Zawsze gracze starają się coś ulepszyć lub zmodyfikować. Jeśli to ma zastąpić słabego lub powolnego MW (bo tylko dlatego to powstało, moim zdaniem) to czemu nie. Jeszcze tylko automatyczni BG i gra będzie sobie sama hulać a my możemy zająć się czymś innym :) .
 
     
Berni77 


Wiek: 41
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 159
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 01 Mar, 2017   

RAOV powstał dlatego, że była i jest potrzeba gry w Descenta w coopie (apka jest tego świetnym przykładem).
Ja zawsze mam problem z MW, bo nikt nie chciał nim grać - każdy wolał być razem w drużynie.
RAOV genialnie rozwiązuje ten problem - u mnie i u wielu innych graczy na całym świecie patrząc na wątek na BGG dotyczący tego wariantu.
RAOV jest dla tych, którzy go potrzebują (tak samo jak apka jest dla tych, którzy jej potrzebują) - nikt Cię nie zmusza do używania jednego i drugiego :)
 
     
vveasel 

Dołączył: 03 Lut 2017
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 03 Mar, 2017   

@Berni77, Wielkie dzięki! Zawsze brakowało mi takiej opcji w descencie. Czekam z niecerpliwosćią na pozostałe kwarty
 
     
Dziubek 


Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 04 Mar, 2017   

Dobra Berni77, już się tak nie pieklij, wyraziłem tylko swoje zdanie. Spoko że chce ci się coś robić dla innych na forum. Jakbyśmy mieszkali bliżej, to ja mógłbym wam poMGować i RAOV by wam nie był potrzebny. Wtedy byście zobaczyli co znaczy MW automat :twisted: .
 
     
Berni77 


Wiek: 41
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 159
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 04 Mar, 2017   

Ja się nie pieklę :) Daleko mi do tego.
Po prostu zwracam ci uwagę, że była OGROMNA potrzeba przerobienia Descenta na coopa - dlatego apka robi taką furorę :)
Inna sprawa, że dzięki temu zagraniu FFG nabija sobie kasę bo w końcu trzeba kupić choć podstawkę by apki używać (a dodają kolejne kampanie, które używają już rozszerzeń). Jak nie wiadomo o co chodzi... ;)
RAOV ma tą przewagę, że możesz zagrać coopa absolutnie w każdą przygodę (w tym w te, które to Ty stworzyłeś i udostępniłeś - mam je wszystkie wydrukowane). Ja to przetłumaczyłem głównie dla siebie, bo nie było tego w PL, a łatwiej znajomym tłumaczyć zasady jak mają to w rodzimym języku. Udostępniłem dla innych, bo szkoda by się moja praca zmarnowała skoro już jest wykonana ;)
Siedzę nad kolejnymi kartami, więc będzie to systematycznie uzupełniane - jest co tłumaczyć.
Zresztą ostatnio się tak wkręciłem w tłumaczenia, że robię kilka projektów jednocześnie :)
 
     
Jarecki 

Dołączył: 09 Paź 2017
Posty: 1
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 09 Paź, 2017   

Cześć,
Noszę się od dłuższego czasu z zamiarem zakupu i wejścia w świat Descent. Zanim podejmę ostateczną decyzję chcę sprawdzić różne możliwości związane z graniem w ten tytuł, w tym apka i wariant RedJaka. Wiele o nim czytałem dobrego i wygląda zachęcająco. Ale mam pytania do bardziej doświadczonych graczy:
- czy apka (zakładając, że będzie spolszczona) jest lepsza w porównaniu z RedJakiem? jakie są plusy/minusy używania apki vs Redjak i odwrotnie?
- czy katalog, do którego podałeś link zawiera całość potrzebnych kart, dokumentów, itd., potrzebnych do uruchomienia trybu Redjak?

dzięki
J.
 
     
Berni77 


Wiek: 41
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 159
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 10 Paź, 2017   

Apka jest lepsza i gorsza jednocześnie - zależy jak patrzeć :)
Sama gra w apce jest odrobinę inna niż standardowe reguły Descenta.
Ruch wykonujesz naprzemiennie - bohater, grupa potworów, bohater, itd.
Mapy nie widzisz od razu całej tylko pojawia się w miarę postępów w grze (coś jak w scenariuszach kooperacyjnych). Plusem jest to, że komputer ogarnia wszystko zarówno za MW jak i częściowo za graczy (ekwipunek, kasa, itp.).
Dodatkowo apka ogranicza się do kilku scenariuszy na dzień dzisiejszy (trzy bezpłatne, jeden płatny i dodatkowo losowe lochy - też płatne. Aczkolwiek dostępne scenariusze są bardzo rozbudowane.

RAOV umożliwia ci zagranie we wszystkie scenariusze jakie pojawiły się w druku + wszelkie fanowskie, w pełnej kooperacji, bez gracza MW. Jedyny minus jest taki, że jeden z graczy (lub wszyscy) musi ogarniać karty MW, jednak jest to robione niejako automatycznie - jak dla mnie nie jest to problem.

Tłumaczenie, które udostępniłem jest kompletne i umożliwia rozegranie każdej gry w wariancie RedJaka. Brakuje co prawda osobnych kart scenariuszy ale one nawet nie były dołączane do podstawowej wersji RAOV tylko wyciągałem je z wersji uproszczonej - można je traktować jako dodatek i ułatwienie jednak nie są niezbędne. W zasadach RAOV jest wszystko opisane co i jak używać aby cieszyć się pełnią gry w każdy z dostępnych obecnie scenariuszy.
 
     
YoYo


Dołączył: 04 Lip 2013
Posty: 116
Skąd: Wawa
Wysłany: Wto 02 Sty, 2018   

Dzięki Berni,
już kiedyś widziałem Twoją pracę, może się w końcu skuszę na drukowanie tego wszystkiego, posklejanie, wstawienie do koszulek i potem zagranie :) . Nawet kiedys juz o tym tu pisalem http://www.forum.galakta.pl/viewtopic.php?t=7502 .
Co prawda lada chwila (I hope) wydadzą Road to Legend PL ale to nie obejmuje aktualnych scenariuszy z podstawki.

Tak na szybko.
Mala tylko uwaga. W Twojej instrukcji sa linki do...wersji ENG, wg.mnie powinno byc do Twojej, tak by bylo wszystko w kupie, jako pelna wersja PL.
Nie widze u Ciebie na dysku Open Groupe Randomizer. W wersji ENG sa oczywiscie inne nazwy niz w PL, a jest to wymagane.

Berni77 napisał/a:

Ja zawsze mam problem z MW, bo nikt nie chciał nim grać - każdy wolał być razem w drużynie


E, no bez jaj. Nie ma to jak ciemna strona mocy :grin: tu.
 
     
Berni77 


Wiek: 41
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 159
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 04 Sty, 2018   

Dziękuję za uwagę o linku - poprawię to w weekend.
Zabiorę się też za przetłumaczenie OGR tak by było to kompatybilne z nazwami w PL :)
 
     
obsrana sroka 

Wiek: 38
Dołączył: 04 Sty 2018
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 06 Sty, 2018   

@Berni77 - Bardzo dziękuję za pracę włożoną w ten projekt ponieważ jestem graczem solo i bardzo mi się marzy zacząć grać w podstawowe scenariusze, nie te z apki.

Czy mógłbyś mi trochę podpowiedzieć co muszę zrobić żeby mieć komplet kart do gry tzn chodzi mi bardziej od strony technicznej:
- jaki rodzaj papieru byłby najodpowiedniejszy, błysk, mat, gramatura itd
- jakieś sprawdzone miejsce komu można wysłać takie pliki i nie musieć tłumaczyć tygodniami co mają z tym zrobić
- wielkość kart (czy najlepiej zmierzyć np kartę MW z oryginału i taki zażyczyć sobie?)
Może jeszcze masz jakieś ogólne pomocne porady gdybym chciał to wykonać bardziej profesjonalnie?
 
     
YoYo


Dołączył: 04 Lip 2013
Posty: 116
Skąd: Wawa
Wysłany: Sob 06 Sty, 2018   

Na niektóre pytania odpowiem:

ad1. Papier o wagomiarze 200/250g, matowy lub błysk, jak wolisz (osobiście wolę matowy, bo i tak koszulka jest obowiązkowa dla produkcji własnej).
ad2. A gdzie mieszkasz? W większych miastach jest np. Copy General (lub odpowiednik tej sieci), wyjdzie prawie jak oryginał (kolorystycznie) .
ad3. Nie drukowałem ale wydaje się, że wszystko jest już dopasowane do wielkości A4, więc nic nie trzeba skalować.

Z rad to jeszcze: są fronty, a tył zawsze jeden, więc tył należy wydrukować po prostu tyle ile jest frontów kart, trzeba też to skleić potem sobie np. butaprenem (cienka warstwa klej musi być taki, który nie przejdzie przez papier, ew. wikol, ale z b.cieńką warstwą) i wrzucić w koszulkę. W takich drukarniach mogą też wszystko przyciąć gilotyną, warto poprosić, będzie pod linijkę, rogi potem sam sobie dotniesz np. ostrymi nożyczkami do paznokci swojej kobitki ;>. Ja bym przynajmniej tak zrobił.

Edit:
A troche z innej beczki ale jak grasz solo to moze Ciebie zainteresowac: Gloomhaven, ktory ma od razu wpisany mechanizm bez appki ale dla jednego gracza. Gra robi furore na zachodzie. Od wielu miechow na 1ym miejscu w Swiecie. Tez RPG. Minus cena no i ze tylko wersja ENG, chociaz sa juz mody w PL. Schemat dosc podobny do Descenta. Appka do Descenta ma jednak pewna przewage. Nie wiadomo jaki jest nastepny kafelek :) . Ciekawe czy dadza w styczniu. 8.01.18 cos powinno byc wiadomo o tym.

@Berni77, zacząłem czytać instrukcję.

Mała jeszcze uwaga.
Wrzuć też do swoich plików Demage Tracker (nie trzeba tłumaczenia). Tak żeby był komplet po prostu na Twoim dysku wszystkiego co jest potrzebne.

No i tak jeszcze: https://drive.google.com/drive/folders/0BzpR1-5sN2wAWlVETWFtUTlTYkE . Tutaj zawartości jest więcej. Tzn. widzę, że nie wszystko jest przetłumaczone, chodzi mi o karty celów do innych kampanii oprócz The Shadow Rune. Zauważ, że w obecnym wydaniu kampanii nie ma właśnie Run Cienia, więc może pokusisz się kiedyś o Spadkobierców Krwi (Heirs of Blood) i może coś z dodatków (tu często akurat są tylko po kilka karty). Albo nawet w odwrotnej kolejności, czyli np. jakiś dodatek (one mają po parę kart), tak by nawet jak ktoś nie ma starej kampanii to miał szansę zagrać w Automatycznego Mrocznego Władcę (dokupując sam dodatek, bo Runów cienia nie kupi przecież : ). Super natomiast, że karty poskładałeś od razu do druku zestawami i tak, że pasują po druku awersem i od razu rewersem (są odwrotnie, dzięki, nie trzeba kombinować). Jest to nawet o 1000 razy lepsze rozwiązanie niż to co zrobił sam autor tego addona.

Pytanka:

A/ Czy drukując tył kart AMW (niebieski lub zielony), jest jakaś między tym różnica folder "RAOV PL - pdf"? Czy wszystko może być np. zielone (a nawet musi)?

B/ Jak też rozumiem drukuje się "karty celów - Run Cienia" i tylko jedno "RAOV PL - pdf" ALBO "RAOV PL - png 2017-04-23". Po prostu to podzieliłeś bo wiadomo, png ma lepszą jakość (chociaż tutaj jest różnica w tyle karty, tylko zielona)

C/ Po wydrukowaniu (na arkuszu A4) jakie polecasz koszulki, tak by pasowały (nie wiem jaki to rozmiar wyjdzie)?
 
     
obsrana sroka 

Wiek: 38
Dołączył: 04 Sty 2018
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 06 Sty, 2018   

Na arkuszu04.png prawa dolna karta ma delikatne przesunięcie w górę - da się to naprawić w pliku źródłowym i wstawić tutaj korektę?

Co myślicie o tej wersji Lumin D6 solo?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.19 sekundy. Zapytań do SQL: 12