galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gra o tron - karta Pod Miecz - pytanie o zasady
Autor Wiadomość
zainkir
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Cze, 2014   Gra o tron - karta Pod Miecz - pytanie o zasady

Witam,
Pytanie dotyczy tego, czy karta Pod Miecz ogranicza (jedna z opcji) użycie wszystkich rozkazów obrony łącznie ze specjalnym rozkazem Obrona plus 2, czy dotyczy tylko rozkazów Obrony z wyjątkiem tego rozkazu specjalnego. Jak interpretujecie tą kartę? W instrukcji jest mowa o dwóch rodzajach rozkazów - diabeł tutaj tkwi w szczegółach.
 
     
guzu
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Cze, 2014   

Radziol88 napisał/a:
nie ten temat!!!!
:razz:

Pod miecz Posiadacz żetonu Ostrza z Valyriańskiej Stali wybiera jedno ograniczenie tej fazy Planowania: a) nie można przydzielać rozkazów Obrony

wszystkich obron - zwykłych i specjalnych
 
     
zainkir
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Cze, 2014   

rozkazów "Obrony" Rozkaz specjalny nie jest rozkazem "Obrony" jest rozkazem "Obrony plus 2" Inne jest nazewnictwo. Co ma znaczenie ponieważ kolejne ograniczenie dotyczące marszu zostało szczegółowo opisane "marszu plus 1" Czyli według mnie ograniczenie dotyczy wyłącznie rozkazów "Obrony" których ilościowo jest więcej niż jeden ...Ja tak to interpretuje
 
     
Mieciu
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Cze, 2014   

W tej karcie chodzi o wszystkie typy obrony, możesz zobaczyć, w którejś z forumowych gier.
 
     
Shutt
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Cze, 2014   

zainkir napisał/a:
rozkazów "Obrony" Rozkaz specjalny nie jest rozkazem "Obrony" jest rozkazem "Obrony plus 2" Inne jest nazewnictwo. Co ma znaczenie ponieważ kolejne ograniczenie dotyczące marszu zostało szczegółowo opisane "marszu plus 1" Czyli według mnie ograniczenie dotyczy wyłącznie rozkazów "Obrony" których ilościowo jest więcej niż jeden ...Ja tak to interpretuje


Pytasz się po to, żeby potwierdzić czy otrzymać odpowiedź?
 
     
czarnylord23
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Cze, 2014   

zainkir napisał/a:
rozkazów "Obrony" Rozkaz specjalny nie jest rozkazem "Obrony" jest rozkazem "Obrony plus 2" Inne jest nazewnictwo. Co ma znaczenie ponieważ kolejne ograniczenie dotyczące marszu zostało szczegółowo opisane "marszu plus 1" Czyli według mnie ograniczenie dotyczy wyłącznie rozkazów "Obrony" których ilościowo jest więcej niż jeden ...Ja tak to interpretuje


A czy liczba "1/2" nie jest liczbą rzeczywistą, bo jest liczbą rzeczywistą wymierną? Nie, to nie zmienia faktu, ze jest liczbą rzeczywistą.
Zbiór "rozkazów obrony" jest pojęciem szerszym, zawierającym podzbiór "rozkazy normalne Obrony+1" oraz podzbiór "rozkaz specjalny Obrony+2". Gdyby chodziło tylko o normalne rozkazy obrony napisane byłoby "rozkazy Obrony+1".

Nawiasem mówiąc:
@Shutt
+1
 
     
zainkir
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Cze, 2014   

nie masz racji Shut - nie ma takiego rozkazu jak "obrona plus 1" - jest wyłącznie rozkaz "obrony" - który dodaje ten plus 1. Mam tutaj na myśli nazewnictwo stosowane w instrukcji
 
     
zainkir
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Cze, 2014   

soory chodziło o Czarnobrodego ;)
 
     
Sardo
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Cze, 2014   

zainkir napisał/a:
nie masz racji Shut - nie ma takiego rozkazu jak "obrona plus 1" - jest wyłącznie rozkaz "obrony" - który dodaje ten plus 1. Mam tutaj na myśli nazewnictwo stosowane w instrukcji


Ten temat to jakaś farsa. Tyle osób próbuje Ci wytłumaczyć, że nie masz racji, a Ty się kłócisz o jakiś bzdurny wymysł.

Jak tak czytasz instrukcję, to przeczytaj ją całą. Na 31 stronie jest przypomnienie treści kart Westeros. A to dwa fragmenty:
Cytat:
Nawałnica mieczy
Podczas tej fazy Planowania gracze nie
mogą przydzielać rozkazów Obrony (w tym
specjalnego rozkazu Obrony)
.


Cytat:
Pod miecz
Posiadacz żetonu Ostrza z Valyriańskiej
Stali musi wybrać, czy: a) Podczas tej fazy
Planowania gracze nie mogą przydzielać
rozkazów Obrony (tak jakby wylosowano
kartę Nawałnicy mieczy)
, b) Podczas tej fazy
Planowania gracze nie mogą przydzielać
swojego specjalnego rozkazu Marszu +1 (tak
jakby wylosowano kartę Jesiennych deszczy) lub
c) Nic się nie dzieje (tak jakby wylosowano kartę
Ostatnich dni lata).


Edit: Poza tym po co tworzysz temat na takie coś? Wśród "ważnych tematów" jest temat Pytanie o zasady. Chyba pasuje do kryterium tego tematu. Robisz tylko niepotrzebny bałagan w tym dziale.
Ostatnio zmieniony przez Sardo Sob 07 Cze, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
zainkir
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Cze, 2014   

Do Shutt - pytam o interpretacje zapisu na karcie a ta, tak jak w prawie dopóki nie ma wyładni sądu najwyższego ;) może być różna. Na karcie jest zapisane "wszystkie rozkazy Obrony" Słowo obrony jest napisane z wielkiej litery tak jakby chodziło o podkreślenie nazwy rozkazu (Patrz instrukacja) - a rozkaz specjalny obrony ten z gwiazdką nazywa się inaczej - "Obrona plus 2" - chodzi o nazewnictwo stosowane w instrukcji. Słowo "wszystkie" moze dotyczyć ilosci rozkazów "Obrony".

Bez spinki, gralem w to 3 razy i bylem ciekway interpretacji tej karty. Ja to rozumiem j/w. Mozliwe ze sie myle.
 
     
czarnylord23
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Cze, 2014   

Zacytowałbym, ale to raczej ty powinieneś zacytować odpowiedni fragment, jeżeli chcesz poprzeć swoją tezę, której przeczą wszyscy. W instrukcji na stronie 13 funkcjonuje w nazewnictwie:
1) rozkaz Obrony
2) zwykły rozkaz Obrony
3) specjalny rozkaz Obrony
Nie funkcjonuje w nazewnictwie Obrona+1, ale nie funkcjonuje też Obrona +2. Zamiast tego funkcjonuje zwykły rozkaz Obrony i specjalny rozkaz Obrony, które oznaczają dokładnie to samo co Obrona+1 i Obrona+2. Funkcjonuje też rozkaz Obrony, który jest pojęciem szerszym, zawierającym oba pozostałe.

PS Mam nadzieję, że "czarnobrody" był specjalną wstawką humorystyczną. ;) Jeśli nie, to zaznaczam że mój nick jest inny. Zresztą nick osoby z którą mnie pomyliłeś też.

E: Sardo mnie uprzedził. :(
 
     
zainkir
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Cze, 2014   

spox - faktycznie strona 31 :)
 
     
zainkir
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Cze, 2014   

Możliwości specjalnych rozkazów opisano poniżej:
Tutaj jest nazwa tego rozkazu specjalnego
Obrona +2: Gracz broniący się na tym obszarze
otrzymuje premię +2 do siły armii.
Marsz +1: Gracz, który zaatakował poprzez ten
specjalny rozkaz Marszu, otrzymuje premię +1 do
siły armii.
Wsparcie +1: Ten rozkaz pozwala graczowi wspierać
bitwę na sąsiednim obszarze z siłą zwiększoną o +1.
Najazd: Gracz może wykorzystać ten żeton jak
normalny rozkaz Najazdu albo rozpatrzyć go, aby
usunąć dowolny sąsiedni rozkaz Obrony (należy
usunąć oba żetony).
Umocnienie Władzy: Gracz może wykorzystać ten
żeton jak normalny rozkaz Umocnienia Władzy
albo rozpatrzyć go, aby na obszarze, do którego
został przydzielony, przeprowadzić mobilizację
(zgodnie z zasadami opisanymi na stronie 9). Gracz
dokonuje mobilizacji jedynie na obszarze, do
którego przydzielił specjalny rozkaz Umocnienia
Władzy. Jeśli na takim obszarze nie ma Zamku
lub Twierdzy, gracz nie może przeprowadzić tam
mobilizacji.
 
     
zainkir
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Cze, 2014   

Za zmianę nicka - sorki. "Latam" po stronkach i nie doczytałem. Przyznaje byłem w błędzie, nie czytałem całej instrukcji wcześniej - a strona 31 wszystko wyjaśnia.
Spox dzięki wszystkim za pomoc
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 12