| 
            
				
			   |  | galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
 
 
 |  
 
	
			| Propozycja - FAQ Talisman Magia i Miecz |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Kufir [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon 15 Gru, 2008   Propozycja - FAQ Talisman Magia i Miecz |   
 |  
               | 
 |  
               | Zgodnie z ustaleniami z forum Galakty i Magii i Miecz: 
 8janek8:
 
 
  	  | Cytat: |  	  | SPECJALNE ZDOLNOŚCI 
 KRASNOLUD:
 Q: Czy wykonując rzut kością można dodać 1 do uzyskanego wyniku również w Jaskini Czarownika?
 A: Nie. Tę zdolność można wykorzystać jedynie w Jaskini z talii kart Przygód.
 
 MNICH:
 Q: Czy podczas walki (zwykłej) można dodawać do Siły inne punkty Mocy niż te wynikające z karty Poszukiwacza (Moc:3)?
 A: Nie. Wartość Siły i Mocy oznacza wartość wydrukowaną na karcie Poszukiwacza. Ta sama reguła dotyczy Zaklęcia "Cios psioniczny".
 
 WOJOWNIK:
 Q: Czy można rzucać dwiema kośćmi również podczas walki psychicznej?
 A: Nie. Wojownik z założenia jest postacią posiadająca zdolności ukierunkowane na Siłę.
 
 ROPUCHA:
 Q: Czy będąc zamienionym w Ropuchę można otrzymywać jakiekolwiek Przedmioty, Przyjaciół lub Złoto?
 A: Nie. Będąc Ropuchą nie można posiadać żadnych Przedmiotów, Przyjaciół, ani Złota.
 
 
 
 Tura
 Spotkania
 Spotkanie innego Poszukiwacza
 
 Q: Jeżeli gracz postanowi spotkać innego Poszukiwacza znajdującego się na obszarze Pustyni, czy traci 1 punkt życia (co wynika z instrukcji obszaru)?
 
 A: Nie. Jeżeli gracz postanowi spotkać innego Poszukiwacza nie odwołuje się do instrukcji wynikającej z danego obszaru (Patrz: „Kolejność Działań” na stronie 24). Nie rozpatruje również znajdujących się tam kart (Patrz „Spotkania” na stronie 9). Wyjątek stanowią karty nie posiadające numeru spotkania (np. Zaklęcie Uroku).
 | 
 
 
 Kufir:
 
 
  	  | Cytat: |  	  | Q: Czy Zaklęciem Mesmeryzm możemy zabrać innemu poszukiwaczowi  Poltegreist'a bądź Klątwe Wiedźmy? A. Tak możemy, wtedy taki przyjaciel dołącza do nas.
 
 
 Q: Czy Zaklęciem Mesmeryzm możemy zabrać innemu poszukiwaczowi przyjaciela: zwierzę bądź wskrzeszonego wroga?
 A. Tak możemy, wtedy takiego przyjaciela musimy odrzucić na stos kart zużytych.
 
 
 Q: Czy Wojownik może walczyć jednocześnie Runicznym Mieczem i Świętą Lancą?
 A: Tak może, jeżeli tylko charakter mu na to pozwoli.
 
 
 | 
 
 Cdn.
 
 
 
 P.S Proszę Moderatora o przyklejenie tematu.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | 8janek8 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Wto 16 Gru, 2008 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | Specjalne Zdolności
 Q: Czy Przedmiot/Przyjaciel/Zaklęcie który daje taki efekt, jak Zdolność Specjalna Poszukiwacza (np. Różdżka i Kula Jasnowidzenia dla Wróżki), powodują jakieś dodatkowe działanie?
 A: Nie. Efekty w żaden sposób się nie dublują, ani nie wywołują innego działania.
 | 
 
 
  	  | Cytat: |  	  | Przyjaciele
 Q: Czy jedyny sposób w jaki można stracić Przyjaciół z Numerem Spotkania "1" to ten opisany na ich kracie?
 A: Nie. Przede wszystkim Poszukiwacz, który jest w posiadaniu takiego Przyjaciela nie ma możliwości pozbycia się go z własnego wyboru. Przy tym należy się zastosować do zasad w następującej kolejności: 1. Zasada zawarta na karcie Przyjaciela; 2. Zasady wynikające z instrukcji obszaru 2. Zasady zawarte w instrukcji
 | 
 
 
  	  | Cytat: |  	  | Talizman
 Q: Czy po przegranej walce na obszarze "Doliny Ognia" i utracie Talizmanu można przejść na obszar "Korony Władzy"?
 A: Tak. Jeżeli Poszukiwacz stracił Talizman będąc już na obszarze "Doliny Ognia" może przejść na obszar "Korony Władzy". Nie może natomiast powrócić na obszar "Doliny Ognia" do momentu, aż ponownie nie wejdzie w posiadanie Talizmanu.
 | 
 
 Dobrze, że Kufir stworzył ten temat - mam nadzieje, że dzięki temu szybciej będziemy mogli się cieszyć FAQ na stronie Galakty.
 Zamieszczajcie tu wszystkie przedyskutowane przypadki, które powinny być zamieszczone w FAQ.
 
 Uwagi do zasadności i prawidłowości podanych w tym temacie propozycji do FAQ bardzo proszę zamieszczać z odpowiednim cytatem i przemyślanym uzasadnieniem w temacie: "Uwagi do FAQ Talisman Magia i Miecz".
 
 Kwestie stylu i składni pozostawiam Wydawcy
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | 8janek8 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Sro 17 Gru, 2008 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | Tratwa Q: Czy tratwa wlicza się do limitu przedmiotów Poszukiwacza na czas jej posiadania (od momentu kiedy ją zdobędzie/zbuduje do chwili przeprawienia się przez Rwącą Rzekę)?
 A: Tak. Na czas posiadania Tratwy należy uwzględnić ją do limitu posiadanych przedmiotów.
 
 Q: Czy po przegranej walce można stracić posiadaną Tratwę na rzecz innego Poszukiwacza?
 A: Tak. Na czas posiadania Tratwy należy ją traktować jak każdy inny Przedmiot.
 | 
 
 Za FFG.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez 8janek8 Sro 17 Gru, 2008, w całości zmieniany 1 raz |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | 8janek8 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Sro 17 Gru, 2008 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | SPECJALNE ZDOLNOŚCI Druid
 Q: W którym momencie tury można dobrać Zaklęcia w Puszczy?
 A: Tuż po zakończeniu ruchu na obszarze Puszczy, zanim zostaną rozpatrzone inne spotkania.
 | 
 
 Za FFG.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | 8janek8 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pią 19 Gru, 2008 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | SPECJALNE ZDOLNOŚCI Zabójca
 Q: Czy Poszukiwacz może podjąć próbę zasztyletowania każdej spotkanej istoty?
 A: Tak. Poszukiwacz może próbować zasztyletować każdą istotę która atakuje przy pomocy Siły (włącznie z przeciwnikami wynikającymi z obszarów planszy).
 | 
 
 Za FFG.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Nemomon [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Sob 20 Gru, 2008 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Kod: |  	  | Q: Czy stając na obszarze Wioski albo Miasta, Poszukiwacz musi coś zrobić na tych obszarach? A: Tak, za każdym razem, gdy Poszukiwacz trafi na któreś z tych pól, musi odwiedzić przynajmniej jedną możliwą osobę. Jeżeli Poszukiwacz nie posiada złota lub nie chce odwiedzić wszelkiego rodzaju sprzedawców, to musi odwiedzić Mistyka (w Wiosce) lub Czarodziejkę (w Mieście).
 | 
 
 Za Talisman Island.
 
 ERRATA Ghoul:
 
 
  	  | Kod: |  	  | Jeżeli pokonasz innego Poszukiwacza w walce psychicznej i zdecydujesz się odebrać mu 1 punkt Życia, otrzymujesz 1 punkt Życia. | 
 
 Za. Talisman Island
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Nemomon Sro 07 Sty, 2009, w całości zmieniany 1 raz |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Kufir [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie 21 Gru, 2008 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Nemomon napisał/a: |  	  |  	  | Kod: |  	  | Q: Czy stając na obszarze Wioski albo Miasta, Poszukiwacz musi coś zrobić na tych obszarach? A: Tak, za każdym razem, gdy Poszukiwacz trafi na któreś z tych pól, musi odwiedzić przynajmniej jedną możliwą osobę. Jeżeli Poszukiwacz nie posiada złota lub nie chce odwiedzić wszelkiego rodzaju sprzedawców, to musi odwiedzić Mistyka (w Wiosce) lub Czarodziejkę (w Mieście).
 | 
 
 Za Talisman Island.
 | 
 
 VETO!!!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Katiusha [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie 21 Gru, 2008 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Nemomon napisał/a: |  	  |  	  | Kod: |  	  | Q: Czy stając na obszarze Wioski albo Miasta, Poszukiwacz musi coś zrobić na tych obszarach? A: Tak, za każdym razem, gdy Poszukiwacz trafi na któreś z tych pól, musi odwiedzić przynajmniej jedną możliwą osobę. Jeżeli Poszukiwacz nie posiada złota lub nie chce odwiedzić wszelkiego rodzaju sprzedawców, to musi odwiedzić Mistyka (w Wiosce) lub Czarodziejkę (w Mieście).
 | 
 
 Za Talisman Island.
 | 
 
 Również VETO
 
 Bezsensowna zmiana DOBREGO przepisu na ZŁY.
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | 8janek8 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie 21 Gru, 2008 |   
 |  
               | 
 |  
               | Robi się delkikatnie mówiąc bałagan. 
 Poproszę moderatora o przesunięcie wpisów nie zawierających jedynie proponowanych pytań do FAQ do tematu "Uwagi do FAQ Talisman Magia i Miecz"
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez 8janek8 Nie 21 Gru, 2008, w całości zmieniany 2 razy |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Katiusha [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie 21 Gru, 2008 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | 8janek8 napisał/a: |  	  | Robi się delkikatnie mówiąc bałagan. 
 Poproszę moderatora o przesunięcie wpisów nie zawierających jedynie proponowanych pytań do FAQ do tematu "Uwagi do FAQ Talisman Magia i Miecz"
 | 
 
 A co to ma być? Bo ktos ma inne zdanie to ma sie jego wypowiedz usuwać?
 
 Moja propozycja, to taka jak jest teraz napisane na planszy czyli MOŻE, a nie musi.
   
 Czyli aby zostało po staremu tak jak było ZAWSZE i w każdym wydaniu MiMa.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Nemomon [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie 21 Gru, 2008 |   
 |  
               | 
 |  
               | Od dyskusji nad FAQiem mamy osobny temat. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | 8janek8 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie 21 Gru, 2008 |   
 |  
               | 
 |  
               | Już się nie wtrącam. Z Magią i Miecz od 20 lat był bałagan w zasadach i nie zmienią tego osoby, którym to nie przeszkadza.
 
 The end
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Katiusha [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie 21 Gru, 2008 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Nemomon napisał/a: |  	  | Od dyskusji nad FAQiem mamy osobny temat. | 
 
 No dobra, ale jak ktos wstawia propozycje do FAQ wcale jeszcze nie ustaloną i zaakceptowaną przez wszystkich w temacie dyskusyjnym to co to jest?
 
 Tutaj powinny byc propozycje wpisywane za którymi są wszyscy, a nie część i jeszcze nie ma być wolno zaprotestować tej drugiej części osób które sie z tym nie zgadzaja tylko maja byc ich wpisy skasowane... Tak?
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | 8janek8 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie 21 Gru, 2008 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie rozumiemy się. Chciałem tylko, aby w temacie "FAQ..." były wstawiane same propozycje, które byłyby zmieniane, jeżeli uznano by je za błędne, ale wszystkie tego typu uwagi miałyby być zamieszczane w temacie "Uwagi do FAQ..." aby tutaj znajdował się tylko przejrzysta lista propozycji Q&A do FAQ, nie "zaśmiecona" licznymi uwagami. 
 Przepraszam, jeśli ktoś inaczej zinterpretował moje intencje. Jednak podtrzymuje, że nie uda nam się stworzyć FAQ poprzez forum, bo nigdy nie dojdziemy do porozumienia, a co za tym idzie nigdy profesjonalny FAQ nie powstanie.
 Zastanawiam się, czy jest w ogóle szansa  w przyszłości na jego publikacje
 Moją propozycję podałem w temacie "Uwagi do FAQ..."
   |  
				| Ostatnio zmieniony przez 8janek8 Nie 21 Gru, 2008, w całości zmieniany 1 raz |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Nemomon [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie 21 Gru, 2008 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Katiusha napisał/a: |  	  | No dobra, ale jak ktos wstawia propozycje do FAQ wcale jeszcze nie ustaloną i zaakceptowaną przez wszystkich w temacie dyskusyjnym to co to jest? 
 Tutaj powinny byc propozycje wpisywane za którymi są wszyscy, a nie część i jeszcze nie ma być wolno zaprotestować tej drugiej części osób które sie z tym nie zgadzaja tylko maja byc ich wpisy skasowane... Tak?
   | 
 
 Mea Culpa, masz rację. Wydawało mi się, ze skoro Janek w tamtym temacie zwrócił mi przedwczoraj uwagę, że błąd, a nikt jakoś nie biegł dyskutować propozycji, to myślałem, że wszyscy się zgadzają. Chciałbym zauważyć, że sugestia błędu padła przedwczoraj a poprawiłem go wczoraj. Faktem także jest, że forum Galakty żyje tylko i wyłącznie dzięki Talizmanowi oraz, że co jak co, ale osoby piszące tutaj są dosyć często w ciągu dnia aktywne.
 
 Aczkolwiek masz rację, nie powinienem uważać, czy jakaś kwestia jest przedyskutowana czy nie, tylko się zapytać wprost o to.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |