galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
pytanie o zasady
Autor Wiadomość
pietja500 

Wiek: 37
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 4
Wysłany: Sro 08 Lis, 2017   

Dzięki za odpowiedź
 
     
pietja500 

Wiek: 37
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 4
Wysłany: Sro 08 Lis, 2017   

Witam ponownie pójdę za ciosem i zadam jeszcze jedno pytanie. Na kartach jest napisane otrzymujesz zasób np. księga bądź otrzymujesz losowy zasób księga. Jaka jest różnica jeśli w każdym z przypadków będę ciągnąć karty zasobów do momentu aż natrafie pierwszą księgę. Prosiłbym o wyjaśnienie tej zasady ponieważ mamy duży problem przy stole.
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 138
Wysłany: Sro 08 Lis, 2017   

pietja500 napisał/a:
Witam ponownie pójdę za ciosem i zadam jeszcze jedno pytanie. Na kartach jest napisane otrzymujesz zasób np. księga bądź otrzymujesz losowy zasób księga. Jaka jest różnica jeśli w każdym z przypadków będę ciągnąć karty zasobów do momentu aż natrafie pierwszą księgę. Prosiłbym o wyjaśnienie tej zasady ponieważ mamy duży problem przy stole.
Przydałby się dokładny tekst ale te konkretne sformułowania "Otrzymujesz zasób Księga" i "Otrzymujesz losowy zasób Księga" znaczą dokładnie to samo czyli podglądanie kart zasobów do momentu aż natrafisz na pierwszą Księgę.
 
     
pietja500 

Wiek: 37
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 4
Wysłany: Sro 08 Lis, 2017   

Tak też graliśmy.W wolnej chwili postaram się odszukać takie karty i prześlę je na forum ponawiając pytanie. Dziękuje za szybką odpowiedź
 
     
Rogalux 

Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4
Wysłany: Nie 15 Kwi, 2018   

Witajcie
Mam trochę nietypowe pytanie, dotyczące tego jak najlepiej grać, gdy posiada się już pokaźną ilość dodatków:
- mieszać karty i postacie ze wszystkich posiadanych dodatków, tak żeby uczestniczyły w rozgrywce
czy może:
- grać podstawką + wybranym dodatkiem

Ostatnio trochę się o to posprzeczałem z dziewczyną i ciekawi nas jakie były zamierzenia producenta gry :)
 
 
     
Morun

Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 13
Wysłany: Pon 16 Kwi, 2018   

Niestety nie wiem jaki był zamysł producenta z wykorzystywaniem dodatków. Ja dodałem wszystkie przedmioty, mity, spotkania, postacie, etc. do podstawki. Przedwiecznego losuję i nie wybieram karty preludium. Jak chce grac w konkretny dodatek (np. z dodatkową planszą), to postępuję zgodnie z instrukcją tego dodatku.
_________________
Blood & Thunder
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 138
Wysłany: Wto 17 Kwi, 2018   

Rogalux napisał/a:
jak najlepiej grać, gdy posiada się już pokaźną ilość dodatków:
- mieszać karty i postacie ze wszystkich posiadanych dodatków, tak żeby uczestniczyły w rozgrywce
czy może:
- grać podstawką + wybranym dodatkiem
Jeśli chodzi o rozsądek to najlepiej grać tak jak danego dnia macie ochotę.
Jeśli chodzi o logistykę to dodatki są zaprojektowane tak żeby można je było bez problemu łączyć w dowolnej ilości i konfiguracji. Natomiast rozdzielanie ich jest już trochę utrudnione.
Jeśli chodzi o dzielenie włosa na czworo to w zasadach do każdego dodatku jest napisane "wtasuj karty do odpowiednich stosów"* a nie "wtasuj karty do odpowiednich stosów, uprzednio usuwając z nich karty z innych dodatków".

A jeśli chodzi o porządek na forum i ułatwianie życia innym osobom mającym to samo pytanie to powinieneś założyć nowy wątek. To nawet nie jest pytanie o zasady.

*(to luźna parafraza z zasada oryginalnych a nie cytat z polskiej wersji)
 
     
Damian88328

Dołączył: 25 Kwi 2018
Posty: 2
Wysłany: Nie 29 Kwi, 2018   

Zagrałem dzisiaj 2 partyjki i niebatdzo ogarniam jak zdobyć ulepszenie które znajduje się na niektórych miastach, opiszę mi ktoś o co chodzi? Z góry dzieki😊
 
     
Lovecrusader 

Wiek: 27
Dołączył: 26 Lut 2016
Posty: 15
Wysłany: Nie 29 Kwi, 2018   

Damian88328 napisał/a:
Zagrałem dzisiaj 2 partyjki i niebatdzo ogarniam jak zdobyć ulepszenie które znajduje się na niektórych miastach, opiszę mi ktoś o co chodzi? Z góry dzieki😊


Informacja o ewentualnym ulepszeniu pod polem miasta to tylko wskazówka, że tutaj często (lecz nie zawsze) w kartach spotkań z tego konkretnego obszaru można zdobyć dane ulepszenie czy też coś innego typu czar.
 
     
Damian88328

Dołączył: 25 Kwi 2018
Posty: 2
Wysłany: Nie 06 Maj, 2018   

Nie ogarniam kultystow w walce z azathothem.... jak ich losuje to mają znak rozmnażania, czy jakoś tak to się nazywa, więc odwrcam żeton i na karcie przedwiecznego pisze żeby wykonać test woli, otrzymać 1 obrażenia i kultysta zalicza zgon. Więc w walce z azathothem na planszy nigdy nie będzie kultysty ?
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2397
Skąd: Sopot
Wysłany: Pon 07 Maj, 2018   

Kultyści mają wszystkie symbole na wszelki wypadek, bo w zależności od Przedwiecznego mają różne zdolności i trzeba po prostu sprawdzić, czy symbol wywołuje jakiś efekt, czy nic nie robi. Opis tyłu żetonu kultysty jest zawsze na arkuszu Przedwiecznego. Jeśli w opisie nie ma "Kiedy ten Potwór jest rozmnażany", to po prostu nie ma efektu rozmnożenia i kultysta zostaje na polu, na którym wylazł. Tak samo z symbolem rozrachunku, jeśli w opisie nie ma , to kultysta nie wywołuje żadnego efektu rozrachunku, mimo że na awersie żetonu jest czerwony symbol.

W razie nieogarniania warto w pierwszej kolejności zerkać do Almanachu, wyjaśniono w nim dokładnie wszystkie podstawowe zagadnienia gry (jest nawet w wersji pdf, żeby ułatwić wyszukiwanie http://galakta.pl/gry/gry...oza/?postTabs=2 ).
_________________
Moje planszówki
 
     
Gamma

Dołączył: 04 Kwi 2018
Posty: 3
Wysłany: Nie 13 Maj, 2018   

Zaklęcie - Urok - "Znamiona Izydy" - "Otrzymujesz +1 do wszystkich umiejętności" - czy ten efekt działa cały czas jak jestem w posiadaniu tego zaklęcia?

Rozpatruję efekt rozrachunku tego zaklęcia - jeśli uda mi się wyrzucić 2 sukcesy wtedy mogę poświęcić 1 Poczytalności aby ulepszyć wybraną umiejętność. Grając Marie Lambeau mam umiejętność "Jeśli poświęcasz bądź tracisz 1 Poczytalność, to tracisz 1 mniej". Czyli poświęcając 1 Poczytalności, nie tracę jej nigdy czy zawsze minimum 1 trzeba stracić?

Podczas spotkań, do walki dodaje mi zarówno amulet jak i rewolwer? Czy mogę korzystać tylko z 1 przedmiotu?

Czy jeśli gracz jest wstrzymany i dzięki karcie mitów dostał kolejne wstrzymanie to musi "leżeć" 2 kolejki?

Czy można ulepszyć daną umiejętność powyżej 2 punktów?

Jak mogę otrzymać zasób to losuje czy wybieram z talii? Czy wybieram z odsłoniętych 4 zasobów na planszy?

Zanim wejdziesz na potwora nie można sprawdzić jego statów?

Czy jak badacz stracił całe życie lub poczytalność to dalej się liczy jako badacz na kartach gdzie mam jakieś efekty związane z liczbą badaczy?

Mam dwie karty szaleństw. Wykonuję akcję odpoczynku. Wyrzuciłem 5. Mogę więc teraz odrzucić obydwie karty czy tylko jedną?

Rozumiem, że nie rozpatruje się efektu rozrachunku na przedmiotach, które leżą przy martwym badaczu?
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 138
Wysłany: Pon 14 Maj, 2018   

Gamma napisał/a:
Zaklęcie - Urok - "Znamiona Izydy" - "Otrzymujesz +1 do wszystkich umiejętności" - czy ten efekt działa cały czas jak jestem w posiadaniu tego zaklęcia?
Tak.
Gamma napisał/a:
Rozpatruję efekt rozrachunku tego zaklęcia - jeśli uda mi się wyrzucić 2 sukcesy wtedy mogę poświęcić 1 Poczytalności aby ulepszyć wybraną umiejętność. Grając Marie Lambeau mam umiejętność "Jeśli poświęcasz bądź tracisz 1 Poczytalność, to tracisz 1 mniej". Czyli poświęcając 1 Poczytalności, nie tracę jej nigdy czy zawsze minimum 1 trzeba stracić?
Marie nie ma problemu ze zmniejszeniem kosztu do 0.
Gamma napisał/a:
Podczas spotkań, do walki dodaje mi zarówno amulet jak i rewolwer? Czy mogę korzystać tylko z 1 przedmiotu?
Możesz używać dowolnej ilości przedmiotów, czarów, itp.
Jedyne ograniczenie to że korzystasz z dokładnie jednej (najwyższej) premii typu "Otrzymujesz +X". Czyli jeśli masz np "Otrzymujesz +1 do wszystkich umiejętności" i "Otrzymujesz +2 do Siły" to razem dają one +2 do Siły.
Wszelkie inne efekty się kumulują.
Gamma napisał/a:
Czy jeśli gracz jest wstrzymany i dzięki karcie mitów dostał kolejne wstrzymanie to musi "leżeć" 2 kolejki?
Nie. Albo jesteś wstrzymany albo nie. Nawet nie ma sposobu żeby zaznaczyć "podwójne wstrzymanie" chyba że uda Ci się postawić pionek do góry nogami.
Gamma napisał/a:
Czy można ulepszyć daną umiejętność powyżej 2 punktów?
Nie.
Gamma napisał/a:
Jak mogę otrzymać zasób to losuje czy wybieram z talii? Czy wybieram z odsłoniętych 4 zasobów na planszy?
Jeżeli nie jest napisane skąd to losowy z talii.
Gamma napisał/a:
Zanim wejdziesz na potwora nie można sprawdzić jego statów?
Można. A gdy potwór ma specjalne efekty to wręcz trudno tego uniknąć.
Gamma napisał/a:
Czy jak badacz stracił całe życie lub poczytalność to dalej się liczy jako badacz na kartach gdzie mam jakieś efekty związane z liczbą badaczy?
Nie. Ale też wspomniana "liczba badaczy" jest ustalana na początku gry i aż do końca nigdy się nie zmienia.
Gamma napisał/a:
Mam dwie karty szaleństw. Wykonuję akcję odpoczynku. Wyrzuciłem 5. Mogę więc teraz odrzucić obydwie karty czy tylko jedną?
Każda karta osobno prosiła Cię o rzucenie kością, dla każdej rozpatrujesz wynik jej własnego rzutu.
Gamma napisał/a:
Rozumiem, że nie rozpatruje się efektu rozrachunku na przedmiotach, które leżą przy martwym badaczu?
Nie. Błagam - "pokonanym" - oni rzadko kiedy są martwi.

W normalnych okolicznościach zacytowałbym odpowiednie ustępy Almanachu przy moich odpowiedziach, ale dziś jestem bardzo zmęczony.
 
     
Gamma

Dołączył: 04 Kwi 2018
Posty: 3
Wysłany: Pon 14 Maj, 2018   

Wiem, że pewnie większość rzeczy jest w almanachu, ale uczę się, a czasu mało.
Dzięki wielkie :)

Krzysiek napisał/a:
Możesz używać dowolnej ilości przedmiotów, czarów, itp.
Jedyne ograniczenie to że korzystasz z dokładnie jednej (najwyższej) premii typu "Otrzymujesz +X". Czyli jeśli masz np "Otrzymujesz +1 do wszystkich umiejętności" i "Otrzymujesz +2 do Siły" to razem dają one +2 do Siły.
Wszelkie inne efekty się kumulują.


No, ale z kilku broni na raz nie można korzystać?
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 138
Wysłany: Pon 14 Maj, 2018   

Gamma napisał/a:
Krzysiek napisał/a:
Możesz używać dowolnej ilości przedmiotów, czarów, itp.
Jedyne ograniczenie to że korzystasz z dokładnie jednej (najwyższej) premii typu "Otrzymujesz +X". Czyli jeśli masz np "Otrzymujesz +1 do wszystkich umiejętności" i "Otrzymujesz +2 do Siły" to razem dają one +2 do Siły.
Wszelkie inne efekty się kumulują.
No, ale z kilku broni na raz nie można korzystać?
Można.
Ograniczenie dotyczy premii, tak jak opisałem to wyżej. Ze słowem "Broń" nie są powiązane żadne dodatkowe zasady.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 12