 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Wyspa strachu |
Autor |
Wiadomość |
Pajhi [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 14 Sty, 2009
|
|
|
Ja znalazłem jeszcze coś ciekawego z WS(Wyspa Strachu)
Na karcie postaciSTALOWE ROGI jest napisane"Podczas fazy handlu nie możesz wynajmować Sprzymierzeńców".Tekst wiadomo o co chodzi ,ale ten pan może posiadać SPRZYMIERZEŃCÓW!
1-z innych kart Przygód np:WSPÓŁPLEMIENIEC KRWAWEGO OGNIA-"Nagroda:Zatrzymaj tę kartę.Odtąd staje się SPRZYMIERZEŃCEM o następujących cechach 1/1 3/1 1/0.....to jest oczywiście przykład bo w podstawce jest więcej takich kart.
2-z innych kart Przygód np:GNIAZDO JADOWITEGO PAJĄKA"Nagroda:Możesz zyskać 1O lub wylosować kartę Handlu.Jeżeli wylosowałeś SPRZYMIERZEŃCA,którego cena jest mniejsza od 5O możesz go zatrzymać.W przeciwnym wypadku odrzuć tę kartę"
Nie pamiętam jak jest na angielskiej karcie(Jak ktoś posiada prosiłbym o napisanie).
To są Moje pierwsze spostrzeżenia dotyczące tej karty oczekuje na wasze opinie. |
|
|
|
 |
CubeX [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 17 Sty, 2009
|
|
|
To, o czym piszesz powyżej jest zupełnie oczywiste. Stalowe Rogi to ulubiony bohater mojego syna, grywa tylko nim i kilkakrotnie już dysponował sprzymierzeńcami "zdobytymi" tak właśnie, jak opisałeś to powyżej. Biorąc pod uwagę, że z wynajmem kapitanów nie ma już żadnego problemu dla tego Bohatera - wbrew pozorom bardzo często nie walczy on samotnie. Biorąc pod uwagę jego żywotność i "parę w łapie" (która zasilona fajną bronią jest zabójcza dla silnych stworów nawet), to naprawdę silny bohater. |
|
|
|
 |
Pajhi [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 17 Sty, 2009
|
|
|
Pajhi napisał/a: | Zadam takie pytanie:
Przebieg tury podczas żeglowania:
Faza 1,2,3,4, i dochodzimy do piątej gdzie pisze "......Podczas tej fazy,oprócz wydawani punktów Doświadczenia,gracz może wydawać również żetony mapy,które pozwolą mu odnaleść WYSPĘ STRACHU lub Legendarne Przedmioty..........."
Wychodzi że z opisu że LP(Legendarne Przedmioty)można zdobyć TYLKO podczas żeglowania, podczas podróży po lądzie nie da się tego zrobić.
Jak dla Mnie trochę nie tak powinno być z LP,ale chciałem zwrócić uwagę że taki zapis istnieje w instrukcji.LP powinno się zdobywać także na suchym lądzie
Jak wy widzicie ten zapis z LP z instrukcją? |
Wczoraj ze znajomymi zagraliśmy partyjkę WS i mam małe spostrzeżenia dotyczące tego co napisałem wcześniej:
Z GRY KTÓRĄ ROZEGRALIŚMY dochodzę do wniosku że żle pisałem.Powinno być tak jak w instrukcji pisze!Jak ktoś uważa że jest inaczej,niech zagra jedną partię WS i sam zobaczy o co tu chodzi.Czyli ja wracam do ZASADY jak w
INSTRUKCJI
Jeszcze dalej pociągnę temat LP.Ja sie one maja do przedmiotów które posiadamy?
Pokaże przykład wczorajszy:
GRACZ -A- Posiada LP Miecz Antenora, ORCZY NARAMIENNIK Z DZIKA i KĄSACZ DUSZ.Dochodzi do ostatniego BOSSA z WS i wykonuje taka sytuację:
UŻYWA LP(Miecz A)przypomnę Walka wręcz:Odrzuć zanim twój bohater wykona rzut ataku,aby atak powiódł się automatycznie/gracz posiada zdolność z karty swojej,zadania 2RAN do tego tapuje KĄSACZA DUSZ to następne 3RANY i rana z ORCZEGO NARAMIENNIKA 1RANA.Wychodzi że podczas ataku zadaje jak sami pewnie policzyliście 6RAN.
I tu rodzi się pytanie?
CZY GRACZ UŻYWAJĄC LP(przedstawionego w przykładzie powyżej)MOŻE UŻYWAĆ INNYCH PRZEDMIOTÓW POSIADAJĄCYCH W EKWIPUNKU,CZY UŻYCIE TEGO LP POWODUJE AUTOMATYCZNE TRAFIENIE ALE RANY KARTA PRZYGÓD DOSTAJE OD PODSTAWOWYCH RAN WYNIKAJĄCYCH Z CHARAKTERYSTYKI DANEJ POSTACI!!!???
Może trochę zawiłe ale jak ktoś GRA to będzie wiedział o co chodzi.Oczekuję na rzetelną rozmowę wTYM TEMACIE!
ps:
Znalazłem mały błąd(literówkę) na karcie:"ŻMIJOOGONOWY PEŁZACZ"..text:Przed walką:Test R10.Jeżeli test się powiedzie,za każdym razem kiedy PEŁACZ chyba powinno byc PEŁZACZ [/b] |
|
|
|
 |
CubeX [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Sty, 2009
|
|
|
Pajhi napisał/a: |
Wychodzi że z opisu że LP(Legendarne Przedmioty)można zdobyć TYLKO podczas żeglowania, podczas podróży po lądzie nie da się tego zrobić.
Jak dla Mnie trochę nie tak powinno być z LP,ale chciałem zwrócić uwagę że taki zapis istnieje w instrukcji. |
Nie widzę w tym nic dziwnego. Wyróżnikiem Wyspy Strachu są operacje związane z poruszaniem się po morzu, więc to iż LP mozna znaleźć TYLKO żeglując jest zupełnie normalne.
Pajhi napisał/a: | CZY GRACZ UŻYWAJĄC LP(przedstawionego w przykładzie powyżej)MOŻE UŻYWAĆ INNYCH PRZEDMIOTÓW POSIADAJĄCYCH W EKWIPUNKU,CZY UŻYCIE TEGO LP POWODUJE AUTOMATYCZNE TRAFIENIE ALE RANY KARTA PRZYGÓD DOSTAJE OD PODSTAWOWYCH RAN WYNIKAJĄCYCH Z CHARAKTERYSTYKI DANEJ POSTACI!!!??? |
Wg mnie używanie innych przedmiotów i umiejętności RÓWNOLEGLE z LP jest prawidłowe. To takie mordercze combo, ale właśnie w tworzeniu takowych niejednokrotnie leży klucz do zwycięstwa. Nie znalazłem w instrukcji nakazu używania wyłącznie LP, bez jednoczesnego wsparcia mozliwościami innych przedmiotów, czy umiejętności bohatera. Dla mnie więc jest to dopuszczalne. |
|
|
|
 |
tygrys [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 28 Kwi, 2009
|
|
|
A ja mam pytanko bardziej ogólne: na ile ten dodatek urozmaica grę w stosunku do podstawki. Jakby ktoś mógł wypunktować co się zmienia w zasadach i jak to wpływa na grę. Czyli innymi słowy chodzi mi o porównanie z podstawką - jakie nowości i jak je odbieracie pozytywnie czy negatywnie. |
|
|
|
 |
zloty [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 29 Kwi, 2009
|
|
|
Bardzo dobry dodatek. ciekawe karty są, bardzo fajne jest podrózowanie statkiem, ciekawsza mapa w stosunku do podstawki, warto |
|
|
|
 |
tygrys [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Sie, 2009
|
|
|
Hmmm a czy ktoś byłby na tyle uprzejmy, i zechciałby podesłać mi zeskanowaną instrukcję? Chciałbym po lekturze zdecydować czy kupić czy poczekać na Piaski. |
|
|
|
 |
Pajhi [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Sie, 2009
|
|
|
Ja też osobiście polecam ,a ze skanem to ja niestety nie mam i nie znam nikogo kto by posiadał |
|
|
|
 |
kowal85 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Sie, 2009
|
|
|
tygrys napisał/a: | Hmmm a czy ktoś byłby na tyle uprzejmy, i zechciałby podesłać mi zeskanowaną instrukcję? Chciałbym po lekturze zdecydować czy kupić czy poczekać na Piaski. |
Jeśli znajomość angielskiego nie sprawia Ci problemu, oto link:
Klik tutaj |
|
|
|
 |
tygrys [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 04 Sie, 2009
|
|
|
Dzięki niemniej stronę FFG już wcześniej przeorałem na wszystkie sposoby niestety mój angielski jest szczątkowy. Zdaję sobie sprawę, ze polskiej wersji nie ma w necie, stąd pytałem czy ktoś byłby na tyle uprzejmy by zeskanował własną instrukcję i mi ją przesłał - tak bezinteresownie |
|
|
|
 |
Maddas [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 12 Wrz, 2009
|
|
|
Witam!
Chciałbym zapytać, jak rozstrzygnąć taką sytuację:
Podróżując po morzu losuję kartę Straszliwi piraci. Na karcie jest napisane:
Przed walką:Twój bohater, jego sprzymierzeńcy i kapitan muszą wykonać test (magia) (11). Każda postać, której test się nie powiedzie, nie może atakować podczas tej walki..
W przypadku gdy gram np. Bohaterem i wynajętym kapitanem, żadnej z tych postaci test się nie powiódł, to bohater jest skazany na ogłuszenie? (bronić może się tylko bohater, a w przypadku jedynej możliwości jaką jest obrona czeka go stan ogłuszenia)
W zestawie są podobne karty, które w przypadku niezdanego testu uniemożliwiają uczestnictwo w walce, zarówno bohaterowi, jak i jego sprzymierzeńcom i kapitanowi. Co zrobić w przypadku, kiedy gracz jest pechowcem i dla żadnej postaci test mu sie nie powiódł?
Pozdrawiam Maddas |
|
|
|
 |
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 12 Wrz, 2009
|
|
|
A przypadkiem nie ma możliwości testu Ucieczki na początku każdej rundy walki? |
|
|
|
 |
tygrys [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 12 Wrz, 2009
|
|
|
Nie grałem w Wyspę ale chyba to co napisał sirafin jest jedynym wyjściem. Ja miałem podobnie z jednym z przeciwników, z któregoś z dodatków karcianych dało się go tylko pokonać za pomocą runów, a takowych nie miałem więc ani ja ani moi sprzymierzeńcy nic mu zrobić nie mogli. Trzeba było uciekać. |
|
|
|
 |
Pajhi [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 12 Wrz, 2009
|
|
|
Panowie dla TYCH co nie posiadają instrukcji:
-Runda składa się z 4 faz:
1-UCIECZKI
2-WALKA DYSTANSOWA
3-WALKA WRĘCZ
4-WALKA MAGICZNA
Dotyczy się to też dodatku WYSPA STRACHU z małym wyjątkiem.Po nieudanym teście ucieczki w WS nie poruszamy jednostki naszej,tylko zostawiamy ją na polu na którym odbyła się walka:).Dokładnie w instrukcji nie jest to określone ,ale ta zasada dotyczy tylko walki
[/b]NA POLU KOTWICY.Pozostałe walki lądowe pozostają b/z
|
|
|
|
 |
Pajhi [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 12 Wrz, 2009
|
|
|
Panowie dla TYCH co nie posiadają instrukcji:
-Runda składa się z 4 faz:
1-UCIECZKI
2-WALKA DYSTANSOWA
3-WALKA WRĘCZ
4-WALKA MAGICZNA
Dotyczy się to też dodatku WYSPA STRACHU z małym wyjątkiem.Po nieudanym teście ucieczki w WS nie poruszamy jednostki naszej,tylko zostawiamy ją na polu na którym odbyła się walka:).Dokładnie w instrukcji nie jest to określone ,ale ta zasada dotyczy tylko walki
NA POLU KOTWICY.Pozostałe walki lądowe pozostają b/z |
|
|
|
 |
|
|