galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady gry
Autor Wiadomość
Nokturn


Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 133
Wysłany: Czw 03 Sie, 2017   

W końcu zakupiłem Dunwich z dodruku i planujemy rozgrywke w przyszły piątek. To może nie do końca pytanie o zasady, ale chciałbym wiedzieć jak przygotowujecie talie mitów i bram jeśli gracie z jednym dużym dodatkiem, a posiadacie kilka. Macie cały czas wtasowany Dunwich, Innsmouth i Kingsport odrzucając po prostu karty mitów z dodatku w który akurat nie gracie, jesli ta sie pojawi czy przed każdą grą rozdzielacie wszystko? Jesli chodzi o małe dodatki to chyba bez różnicy akurat (Na razie mam tylko Czyhającego i tu karty bram i mitów zostają)
 
     
schwimmen 

Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 22
Wysłany: Nie 27 Sie, 2017   

Co się dzieje w sytuacji kiedy wylosuje kartę spotkania w arkham -> Na obszarze na którym znajduje się badacz otwiera się brama, wydostaje potwór a następnie zostaje zamknięta.
Czy w takiej sytuacji:
1. Badacz pozostaje na danym polu
2. Najpierw losuje bramę, badacz przenosi się do innego świata i zostaje zamknięta.
 
     
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 679
Skąd: Sopot
Wysłany: Nie 27 Sie, 2017   

To dokładny cytat z karty? Łatwiej się odpowiada, jeśli wiadomo z jakiego dodatku to karta, z jakiego miejsca spotkanie i można to sobie wyszukać.

Jeśli treść jest DOKŁADNIE taka, jak podałeś, to druga opcja będzie prawidłowa.
_________________
Moje planszówki
 
     
schwimmen 

Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 22
Wysłany: Nie 27 Sie, 2017   

Dotyczy ona podstawki, a dokładnie wewnętrznego sanktuarium. Jej treść brzmi: bierzesz udział w ceremonii, podczas której zostaje otwarta brama. Zanim zostanie na powrót zamknięta, wypada z niej potwór. Pojawia się potwór.
Rozumiem, że tor zagłady przedwiecznego również się zwiększa?

Jeszcze mam pytanie odnośnie członkostwa w kulcie czarnej kozy. Jakie warunki muszą zostać spełnione aby dostać członkostwo?
1) odrzucenie trofeów za potwory warte 2 pkt żywotności oraz strata 3 pkt wytrzymałości
2) odrzucenie sprzymierzeńca
Czy moje rozumowanie jest poprawne? Nie jest to dość jasno napisane na karcie.
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 155
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017   

schwimmen napisał/a:
Dotyczy ona podstawki, a dokładnie wewnętrznego sanktuarium. Jej treść brzmi: bierzesz udział w ceremonii, podczas której zostaje otwarta brama. Zanim zostanie na powrót zamknięta, wypada z niej potwór. Pojawia się potwór.
Rozumiem, że tor zagłady przedwiecznego również się zwiększa?
Nie, to z otwierającą się bramą to tylko tekst fabularny, nie ma wpływu na grę. "Pojawia się potwór" to jedyny efekt w tym spotkaniu.
Można sobie fabularnie dośpiewać że brama była otwarta zbyt krótko i nie wpłynęła na stopień rozbudzenia Przedwiecznego.
schwimmen napisał/a:
Jeszcze mam pytanie odnośnie członkostwa w kulcie czarnej kozy. Jakie warunki muszą zostać spełnione aby dostać członkostwo?
1) odrzucenie trofeów za potwory warte 2 pkt żywotności oraz strata 3 pkt wytrzymałości
2) odrzucenie sprzymierzeńca
Czy moje rozumowanie jest poprawne? Nie jest to dość jasno napisane na karcie.
Jeśli chcesz wstąpić to musisz spełnić jeden z trzech warunków. Do wyboru:
• Odrzucić trofea potworów warte co najmniej 2 pkt żywotności
• Stracić 3 pkt wytzymałości
• Odrzucić sprzymierzeńca
 
     
Amisz

Dołączył: 29 Sty 2018
Posty: 13
Wysłany: Pon 29 Sty, 2018   

bardzo proszę o pomoc w takiej kwestii:

przykładowo walczę z jakimś potworem i udaje mi się zdać test przerażenia, potem walczę i używam wody święconej w 1 rundzie walki nie udaje mi się pokonać potwora czy wtedy odrzucam WODĘ ŚWIĘCONĄ czy w tej walce do końca mogę używać jej efektu?
 
     
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 679
Skąd: Sopot
Wysłany: Czw 01 Lut, 2018   

Karty takie jak Woda święcona (dostajesz premię i odrzucasz kartę) działają tylko przez jedną rundę walki.
_________________
Moje planszówki
 
     
mojra21

Dołączył: 15 Gru 2018
Posty: 5
Wysłany: Pon 24 Gru, 2018   

Mam pytanie odnośnie zasad, nie rozumiem paru kwestii.
1. O co chodzi z torem zaglady i torem paniki kiedy wzrastają a kiedy maleją?
2. O co chodzi z zetonami starszych bogów i jak je zdobyć aby pieczetować bramy.
3.Załóżmy ze mamy kartę mitów pogloski rozpatruję ją w nastepnej turze znow trafiam na pogloski i z tego co zrozumiałam z instrukcji to nie rozpatrujemy pogloski tylko losujemy bramę i potwora i odkładamy kartę.
4.Ostatnie i najważniejsze nie rozumiem jak walczyć z przedwiecznym, może ktoś skróci mi co i jak.
 
     
BeKa79 

Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 9
Wysłany: Czw 27 Gru, 2018   

Witaj, pytania wymagające, ale postaram się pewne kwestie naświetlić

ad.1
Tor zagłady to ten wydrukowany na karcie przedwiecznego, co do zasady umieszcza się na nim żetony zagłady (te z "oczkiem") w wypadku gdy otwiera się brama. Jeżeli na polu, na którym ma się otworzyć brama jest już inna otwarta, albo leży tam znak starszych bogów, to nie dochodzi do otwarcia bramy, liczba żetonów na torze zagłady nie zwiększa się. Są też inne wypadki, gdy należy umieścić żeton zagłady na torze zagłady - przykładowo wynika to z polecenia z karty, ewentualnie tor paniki osiągnął poziom 10 i należy ponownie podnieść poziom paniki (wtedy zamiast podnosić poziom paniki należy dołożyć kolejne żetony na tor zagłady - str. 19 instrukcji).

Tor paniki - poziom paniki rośnie albo wskutek jakichś wydarzeń (karty mitów) albo wskutek przekroczenia limitu potworów umieszczonych na peryferiach - ważne, że efekt ten następuje dopiero w sytuacji gdy liczba potworów na peryferiach będzie większa niż limit, a nie jemu równa. Procedura wygląda następująco - limit potworów 5, to poziom paniki wzrośnie dopiero gdy na peryferia trafi potwór nr 6. Wtedy odrzucasz wszystkie 6 do puli i ewentualnie dokładasz dalej. Podnosisz poziom paniki, odrzucasz sprzymierzeńca, ewentualnie zamykasz sklepy.

Wredność gry powoduje, że tory te praktycznie nigdy nie maleją :twisted: Wyjątek zaraz opiszę w punkcie 2

ad.2
Żetony starszych bogów - są na odwrocie żetonów zagłady - to ta strona z "dobrym pentagramem". Kiedy zamykasz bramę i badacz, który to zrobił dysponuje 5 wskazówkami (ewentualnie 8 gdy przedwiecznym jest bodajże Hastur) może je odrzucić, aby zapieczętować bramę. Gdy to zrobi, bierzesz żeton starszych bogów z puli i układasz na obszarze, na którym znajdowała się brama.

Inny sposób to użycie karty "Znak starszych bogów" (przedmiot unikatowy). Kiedy zamykasz bramę przy użyciu tej karty nie wykonujesz testu (nie rzuca się kościami), a jedynie tracisz punkt wytrzymałości i poczytalności, kartę odkładasz do pudełka, a żeton starszych bogów zabierasz nie z puli, ale z toru zagłady (karty przedwiecznego) tym samym zmniejszając postęp toru zagłady.

ad. 3
Tutaj wszystko dobrze zrozumiałaś. W grze aktywna może być jedynie jedna karta pogłoski, dopóki nie zostanie rozpatrzona (pozytywnie lub negatywnie) w przypadku wylosowania kolejnej jedyne co musisz zrobić to otworzyć bramę (pamiętaj o żetonie zagłady) i wykonać ruch potworów.

ad.4
Uff... Czy to się w ogóle da skrócić :wink:
Walka jest dobrze opisana w instrukcji i nie taki diabeł straszny jak go malują.
Generalnie najpierw jest faza odpoczynku, która przebiega podobnie do fazy Utrzymania - to teraz odwracasz wyczerpane karty, wykonujesz rzuty na błogosławieństwo czy klątwę, wymieniasz się ekwipunkiem.
Następnie atakują badacze - wykonuje się testy walki jak w normalnej walce - klasycznie strzelasz do niego z Thompsona, czy tam dźgasz sztyletem, czarujesz. Wartość walki przedwiecznego jest na jego karcie. Żywotność przedwiecznego to liczba żetonów na torze zgłady (różna dla różnych przedwiecznych). Aby zadać dziadowi ranę badacze muszą uzyskać liczbę sukcesów na kościach równą lub przewyższającą liczbę graczy (także tych, których badacze już nie żyją).Przykładowo grasz w trzy osoby, aby zdjąć jeden żeton z toru zagłady badacze muszą uzyskać trzy sukcesy. Liczą się sukcesy wszystkich, a nie pojedynczego aktaku. Ty masz jeden sukces, inna osoba trzy sukcesy, trzeci gracz trzy sukcesy. Razem to siedem sukcesów, więc z toru zagłady zdejmujesz dwa żetony (2x3), a jeden sukces zostawiasz na następny etap walki. Teraz żeby zdjąć następny żeton wstarczy uzyskać dwa sukcesy.
Wreszcie atakuje przedwieczny w jakiś wredny sposób opisany na jego karcie. Jakiś badacz żyje? Wracasz do fazy odpoczynku.
I tak dopóki ktoś nie zginie - albo On albo Wy. Nie ma remisów :smile:

Jak ktoś już Ci napisał, gra nie jest skompikowana, ale ma mnóstwo zasad, o których trzeba pamiętać. Nie można się zrażać, tylko grać, grać i grać, a zasady utrwalą się same. Polecam też w wolnej, koszmarnie i przerażająco długiej chwili prześledzić 91 stron niniejszego wątku :razz:
W razie dalszych wątpliwości służymy pomocą.
Miłej zabawy.
 
     
Szpak19

Dołączył: 17 Sie 2013
Posty: 67
Wysłany: Czw 27 Gru, 2018   

Kiedy czytam twoje pytania zastanawiam się czy chociaz raz przeczytałeś instrukcję :P
Odpowiedzi na te wszystkie cztery pytania są banalne. Naprawdę wystarczy raz otworzyć instukcję. next time daj coś trudniejszego :)
 
     
Adk43 
Poszukiwacz DLC

Dołączył: 23 Lut 2019
Posty: 3
Wysłany: Sob 23 Lut, 2019   

Witam. Mam pytanie odnośnie broniami X (nie potrzebujących dłoni) z Horror w Dunwich.
Jest napisane że "nie potrzeba do nich dłoni". Czy to oznacza że mógłbym używać kilka kastetów jednocześnie plus 2 bronie jednoręczne?

Bo dalej jest napisane "Badacz może skorzystać z tych kart w połączeniu z bronią czy zaklęciami, wykorzystującymi limit obu dłoni."
Z tego by wynikało że na jedną broń/zaklęci przypada jedna broń X. Np. broń dwuręczna plus broń X, lub 2 jednoręczne i 2 X?

Które rozwiązanie jest właściwe?
_________________
Chętnie kupie następujące dodatki do Horror w Arkham:
- Król w Żółci
- Widmo nad Innsmouth
- Mgły nad Kingsport
 
 
     
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 679
Skąd: Sopot
Wysłany: Nie 24 Lut, 2019   

Nie ma żadnego "liczbowego" limitowania, gdyby należało jakoś liczyć te przedmioty, opisano by to bardziej szczegółowo. Możesz używać ilu chcesz, nawet jeśli masz zajęte obie dłonie.
_________________
Moje planszówki
 
     
Adk43 
Poszukiwacz DLC

Dołączył: 23 Lut 2019
Posty: 3
Wysłany: Nie 24 Lut, 2019   

A co z rozerwaniem bramy w miejscu gdzie jest już brama? Bo jest napisane że :
Podobnie, rozerwanie potworów nie powoduje spotegowania potworów
_________________
Chętnie kupie następujące dodatki do Horror w Arkham:
- Król w Żółci
- Widmo nad Innsmouth
- Mgły nad Kingsport
 
 
     
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 679
Skąd: Sopot
Wysłany: Pon 25 Lut, 2019   

http://www.forum.galakta....p?p=51221#51221
_________________
Moje planszówki
 
     
schwimmen 

Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 22
Wysłany: Sro 09 Paź, 2019   

Witam. Nie wiem czy jest to dobry temat. Jakby co proszę o poprawienie.
Mam pytanie odnośnie horror w arkham: 3 edycja.
Co jeśli jakiś potwór stoi na ulicy, a w tym momencie ma pojawić się żeton zagłady? Gdzie on ląduje? Na sąsiednie pole? Bo raczej nie może zostać na polu z ulicą.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 12