galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gra o Tron PBF #10 - Pole gry
Autor Wiadomość
Gog
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Paź, 2012   

mozesz sie wspierac przez most :) W ogole jak przeczytałem pierwszy raz po angielsku jona snow myslalem ze moze jak wygra np sile na 10 zwiekszyc:d wtedy to by mialo sens, czyli tearz dajesz karte za 3 ktora praktycznie nic nie robi musisz i do tego musisz wygrac zeby karta za 0 byla za 2 hmm szał combo :D
 
     
reszka
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Paź, 2012   

o właśnie, lew to zauważył :) Zależy jakie wydarzenia przyjdą, to albo będę celebrował rydera albo szykał jak się go tanio pozbyć.

jak powyżej, atakuję piechurem na cracklaw, dowódca wysyłany.

i tyrel ma wszystkie karty, nie jak na 1 stronie /tego "0" teraz i tak nie położy, ale mimo wszystko...)

i ja też mam jona, on był moją ostatnią kartą, podświetlenie to chyba jakiś klik?
 
     
Adam Badura
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Paź, 2012   

O dzikich

Gog napisał/a:
popieram Adam i Mortyra ale nurtuje mnie jedna rzecz czemu na planszy w takim razie nie ma 0 dla dzikich ?:d


Też mnie to intryguje...

Ale zasady wydają się precyzyjne w tej kwestii... Na stronie 4 w dziale "Game Setup" mówią wyraźnie, że dzicy zaczynają z siłą 2. Zaś na stronie 23 w dziale "The Wildling Threat" mówią, że jeśli Nocna Straż wygra to siła dzikich spada na 0. Jeśli przegra to spada o dwa pola (do minimum 0).

(Warto tu nadmienić, że choć maksymalna siła dzikich to 12, to Jon Snow może zwiększyć tylko do 10. Zwiększenie na 12 oznacza bowiem natychmiastowe uderzenie dzikich, jak przeczytamy na stronie 22 w dziale "The Wildling Threat".)

Ponadto na planszy (przynajmniej tej uwiecznionej w zasadach drugiej edycji) jest pole 0. Tylko w naszej grafice nie ma...

O wsparciu

reszka napisał/a:
jeżeli można się wspierać przez most (z mountanians)


Można (jak zauważył Gog). Opisane jest to na stronie 27 w dziale "Game Board Features".

W pierwszej edycji nie można było? Musiałem źle pamiętać zasady... (ale grałem tylko kilka razy w dużych odstępach).

Odnośnie dowódców

Żeby zmniejszyć ryzyko nieporozumień zmieniłem opisy wszystkich dowódców na wersje angielskie za plikiem http://www.boardgamegeek....d-game-2nd-edi.

Jak dla mnie nie ma różnic w interpretacjach, choć niektóre karty są ciut bardziej precyzyjne (na przykład Jon Snow - choć to akurat wina mojego tłumaczenia). Ale tak będzie chyba lepiej biorąc pod uwagę, że tłumaczenie było po części moje.

W już rozegranych bitwach pozostawiłem dowódców jak byli bo: a) to trochę roboty ich zmieniać i b) może się przydać gdybyśmy chcieli ustalić jak tę kartę interpretowaliśmy czy coś.

Co do Mance Rayder to moim zdaniem i obecna angielska wersja i moje tłumaczenie były dość klarowne w użyciu słowa "final". Ten sam efekt (tylko dla przeciwnika) jest też z Margaery Tyrell. (Patrz też http://www.boardgamegeek....combat-strength oraz http://boardgamegeek.com/...7/mance-rayder)

Inne

reszka napisał/a:
i tyrel ma wszystkie karty, nie jak na 1 stronie /tego "0" teraz i tak nie położy, ale mimo wszystko...)

i ja też mam jona, on był moją ostatnią kartą, podświetlenie to chyba jakiś klik?


Nie bardzo rozumiem... W ostatniej swej bitwie Tyrell broniąc się na Highgarden użył Margaery Tyrell (która była ostatnia) i przewinął dowódców. Przewinięcie powoduje, że 6 wcześniej użytych dowódców wraca na rękę, a ten 7, ostatni jest pierwszym odrzuconym. Jest to opisane w zasadach na stronie 19 w dziale "Combat" / "3. Choose and Reveal House Cards" / "The House Cards".

Jestem przekonany, że w pierwszej edycji też tak było.
 
     
Adam Badura
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Paź, 2012   

Ponieważ są tu istotne kwestie sporne co do zasad to czekam jeszcze raz na dowódcę Baratheon reszka w bitwie na The Twins oraz potwierdzenie swojego własnego ruchu.
 
     
Dredzilla
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Paź, 2012   

Własnie o to chodzi ze mance ryder moze ustawic dzikich na 10
a Problem z sila dzikich chyba jest rozwiazany tutaj:

Cytat:
John snow (3) if you win this battle, you may increase or decrease the wildling threat (min 0 , max 10)
 
     
reszka
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Paź, 2012   

Tak, potwierdzam swój atak na CP a dowódcy wysłanego nie zmieniam.


Będzie ciężko przy pozostałych kartach, chyba że ze 4 powerki na stannisa wydam. No ale, jak się nie zna zasad, to się nie wygrywa, taka prawda.

Nie, w "1" wszystkie karty rodów wracały na rękę. Gdybym wiedział wcześniej, tobym karty "3" nie zagrywał na końcu (ze starkiem w karhold poszedłby jon, potem manca jako ostatniego i wtedy zajęcie morza).

Nie sądzę, żeby Krwawy też zostawił uber margary jako ostatnią.

Muszę dużo walczyć, żeby te karty zresetować.

Adamie, wykonałeś rewelacyjną robotę z tłumaczeniem, ja nie mam zastrzeżeń do polskiej wersji, po prostu wyszło nieobeznanie z określonymi zwrotami na kartach + moja nieznajomość zasad 2 ed. W 100% przyznaję rację Twoim tłumaczeniom (za wyjątkiem minimalnej siły dzikich, ale większość jest za "0" więc sprawa załatwiona definitywnie - jak dla mnie powinno być "2" i mówię to jako reszka a nie Baratheon). Koniec offtopu, lecimy dalej.
 
     
Adam Badura
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Paź, 2012   

Dredzilla napisał/a:
Własnie o to chodzi ze mance ryder moze ustawic dzikich na 10
a Problem z sila dzikich chyba jest rozwiazany tutaj:

Cytat:
John snow (3) if you win this battle, you may increase or decrease the wildling threat (min 0 , max 10)


Tekst który ja znalazłam (na http://www.boardgamegeek....rd-game-2nd-edi.) mówi:
Cytat:
Jon Snow [3] If you win this combat, you may decrease or increase the Wildling track by one space (to a minimum of 0 and a maximum of 10).

ale nie wiem jak brzmi oryginalna karta, bo nie udało mi się nigdzie znaleźć...

Zawierzyłem temu plikowi, bo wyglądał "solidniej" niż inne źródła (które wyglądały jak przepisane "na kolanie"). Przypuszczam, że ten ktoś chciał zamieścić dowódców, ale spodziewał się, że FFG może mieć "issues" jeśli da scan. Ale to spekulacja. Formalnie to źródło jest tak dobre jak każde inne. (Wyjąwszy, że wybrał je Mistrz Gry ;) .)

Zaś Mance Ryder w żadnej wersji nie może nic ustawić.
Ostatnio zmieniony przez Adam Badura Sro 24 Paź, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
reszka
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Paź, 2012   

,,,
 
     
Adam Badura
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Paź, 2012   

Bitwa na Crackclaw Point

Atakujący Baratheon reszka ma [3]:

    piechota [1]
    Marsz -1 [-1]
    Wsparcie z The Mountains of the Moon (Baratheon reszka) [2] (na PW)
    dowódca: Ser Axell Florent [1] [sword] (na PW)
    przewaga w Lennictwach


Obrońca Tyrell Krw4wy ma [2]:

    machina [0]
    dowódca: Ser John Fossoway [2] [sword]


Neutralne Wsparcia

    brak


Atakujący Baratheon reszka wygrywa. Obrońca Tyrell Krw4wy traci machinę z zasad.
Ostatnio zmieniony przez Adam Badura Czw 25 Paź, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Dredzilla
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Paź, 2012   

Faktycznie, widzialem karte i wyraznie napisane jest "by one space" wiec chyba wyjasnione, juz zmykam wam z tematu :)
 
     
Adam Badura
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Paź, 2012   

Ponieważ:

to niniejszym ogłaszam, że ród Tyrell'ów, dotychczas prowadzony przez Krw4wy, przejmuje teraz Shutt.

Starych odwołań do gracza Krw4wy nie będę poprawiał bo: a) to dużo pracy, b) dzięki temu widać będzie które decyzje kto podejmował. W statystykach będzie nick (i link!) Shutt. Nowe mapki będą miały nick Shutt, starych oczywiście nie będę zmieniał.
 
     
Shutt
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Paź, 2012   

Wieczorem będę w domu to ogarnę mapę :)
 
     
reszka
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Paź, 2012   

nie mogłeś wczoraj? :evil:
bu bu bu :evil: :evil: :evil:
 
     
toszt
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Paź, 2012   

Shutt napisał/a:
Wieczorem będę w domu to ogarnę mapę :)
Drugi dzień w plecy... tak jakbyś nie wiedział Shutt ;)
 
     
Shutt
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Paź, 2012   

Jesus ... nie wiedziałem, że jest aż tak źle :D

Fossoway [2] - maszyna mi się już nie przysłuży
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.15 sekundy. Zapytań do SQL: 12