galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: admin
Sro 08 Wrz, 2010
Rozwinięcia
Autor Wiadomość
Werne

Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2
Wysłany: Czw 19 Sie, 2010   Rozwinięcia

Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić jakie karty mogą posłużyć jako rozwinięcia?
Ile one wtedy kosztują czy bierze się pod uwagę pkt lojalności kiedy je się rzuca i kiedy jest zagrywana karta po niej to czy rozwinięcie daje pkt lojalności.
Czy rozwinięcia można odkrywać na drugą stronę i grać nimi normalnie.
Czy można dodawać rozwinięcia do stref już podpalonych?
Czy jest jakieś ograniczenie rzucania stref na turę?

Z góry dzięki za odpowiedzi na te pytania.
 
 
DaRealOdi

Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 20
Wysłany: Czw 19 Sie, 2010   

A czytałeś instrukcję? Tam jest wszystko wyjasnione...

Każda karta
Zagrywasz zakrytą, nic nie kosztuje, nie daje pkt lojalności
Nie
Tak
Jedno rozwinięcie w turze aktywnego gracza
 
 
Ajgor


Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 371
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 22 Sie, 2010   Re: Rozwinięcia

Werne napisał/a:
Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić jakie karty mogą posłużyć jako rozwinięcia?
Ile one wtedy kosztują czy bierze się pod uwagę pkt lojalności kiedy je się rzuca i kiedy jest zagrywana karta po niej to czy rozwinięcie daje pkt lojalności.
Czy rozwinięcia można odkrywać na drugą stronę i grać nimi normalnie.
Czy można dodawać rozwinięcia do stref już podpalonych?
Czy jest jakieś ograniczenie rzucania stref na turę?

Z góry dzięki za odpowiedzi na te pytania.


Werne - Często staram się bronić tych co mają wątpliwości odnośnie zasad i nawet ostatnio prosiłem mądrzejszych o wyrozumiałość w udzielaniu odpowiedzi, ale w takich przypadkach niestety mają rację. (po co tworzyć osobny wątek dla rozwinięć?)

Odpowiedzi na te pytania są w instrukcji i na forum, mógłbyś skorzystać z tych pomocy w pierwszej kolejności. :)
_________________
Black Ajgor - Vae Victis
Ostatnio zmieniony przez Ajgor Nie 22 Sie, 2010, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mordeczka


Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 164
Wysłany: Nie 22 Sie, 2010   Re: Rozwinięcia

Ajgor napisał/a:
Odpowiedzi na te pytania są w instrukcji i na forum, mógłbyś skorzystać z tych pomocy w pierwszej kolejności. :)

Niestety, ale większość z ludzi woli odpalić komputer, wejść na forum, stworzyć konto i zadać pytanie o banalne rzeczy niż przeczytać dokładnie instrukcję czy też forum. Nic nie pomoże przypominanie o tym, że w pudełku oprócz kart jest i instrukcja :evil:
 
 
Anirier

Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 2
Wysłany: Nie 29 Sie, 2010   

Być może pytanie jest lamerskie ale co właściwie znaczy "zagranie" kartą rozwinięcia?
Czy należy rozumieć to tak że dodaje 1 punkt do wytrzymałości danej strefy po czym odkładam tą kartę? Bo zakładam że to co jest na karcie ma drugorzędne znaczenie bo w zasadzie się nią nie gra.
 
 
Syndelis 


Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 122
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 29 Sie, 2010   

Kladziesz odwrocona karte obok innych kart, bo dla niektorych kart (u ktorych jest to w opisie) rozwiniecie daje rozne bonusy.
 
 
Anirier

Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 2
Wysłany: Nie 29 Sie, 2010   

Czy to oznacza że nie mogę jej położyć jeżeli w danej strefie nie ma żadnej innej karty? Bo w instrukcji na rysunku 2 zakryte karty leżą w strefie samodzielnie.
Czy to oznacza że strefa ma wówczas 10 punktów wytrzymałości zamiast 8?
I czy te karty wykładam na stół z ręki czy z puli kart na stole?
I czy wyłożenie karty koszulką do góry jest równoznaczne z jej "zagraniem" i dodaniem punktu wytrzymałości?.

Wybaczcie, może odpowiedzi na te pytania są oczywiste ale instrukcja tego nie precyzuje a jest to moja pierwsza karcianka i podczas wczorajszej pierwszej gry pogubiłem się z tymi rozwinięciami.
 
 
Bryndzollo


Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 29 Sie, 2010   

Anirier napisał/a:
Czy to oznacza że nie mogę jej położyć jeżeli w danej strefie nie ma żadnej innej karty? Bo w instrukcji na rysunku 2 zakryte karty leżą w strefie samodzielnie.


Możesz kiedy zechcesz (raz w swojej turze) i do jakiej strefy masz ochotę.

Anirier napisał/a:
Czy to oznacza że strefa ma wówczas 10 punktów wytrzymałości zamiast 8?


Jeżeli są w niej 2 rozwinięcia, to właśnie to oznacza.


Anirier napisał/a:
I czy te karty wykładam na stół z ręki czy z puli kart na stole?


Karty wykładasz z ręki.


Anirier napisał/a:
I czy wyłożenie karty koszulką do góry jest równoznaczne z jej "zagraniem" i dodaniem punktu wytrzymałości?.


Tak
_________________
"Groza, prawdziwa groza, która paraliżuje umysł i sprowadza koszmarne sny, nigdy nie znika do końca" - HPL
 
 
Ajgor


Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 371
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 29 Sie, 2010   

Anirier - Zapoznaj się z działem "Instrukcja" oraz "Interpretacja kart", znajdziesz tam sporo odpowiedzi, a także masę informacji, które pomogą Ci rozwinąć pewien specyficzny tok myślenia. :D Na 14 str. instrukcji w punkcie 3, masz informację która odpowiada na twoje pytanie. Na str. 11 masz napisane: "Zagranie karty Jednostki, Wsparcia lub Misji z ręki (lub zagranie zakrytej karty jako rozwinięcia) uważa się za wykonywanie akcji w trakcie fazy Stolicy." Z czasem będzie łatwiej, przeczytaj spokojnie instrukcję 2-3 razy. :)
_________________
Black Ajgor - Vae Victis
 
 
Pajhi


Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 195
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 29 Sie, 2010   

Ajgor napisał/a:
Anirier - Zapoznaj się z działem "Instrukcja" oraz "Interpretacja kart", znajdziesz tam sporo odpowiedzi, a także masę informacji, które pomogą Ci rozwinąć pewien specyficzny tok myślenia. :D Na 14 str. instrukcji w punkcie 3, masz informację która odpowiada na twoje pytanie. Na str. 11 masz napisane: "Zagranie karty Jednostki, Wsparcia lub Misji z ręki (lub zagranie zakrytej karty jako rozwinięcia) uważa się za wykonywanie akcji w trakcie fazy Stolicy." Z czasem będzie łatwiej, przeczytaj spokojnie instrukcję 2-3 razy. :)


Ajgor pamietasz jak pisałem o TYM kiedyś??To niektórzy PSY na Mnie wieszali.A teraz jakie banalne pytania tylko komuś sie instrukcji nie chce dokładnie przeczytać :evil:
_________________
........mierzy grubo ponad dwa metry wzrostu.Ochrania go pancerz wykuty z zestalonych ludzkich dusz.Na brzegach zbroi wycięte są runy,sławiące okrucieństwa,jakich się dopuścił,aby zdobyć tak potężną ochronę.
 
 
Ajgor


Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 371
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 29 Sie, 2010   

Pajhi - Właśnie z tego powodu staram się dbać o twoje zdrowie psychiczne i zastępuję Cię kiedy jesteś nieobecny. :D Może troszkę łagodniej, choć są pytania na które bezwzględnie Ci co znają zasady powinni odsyłać pytających do lektury, dla zasady!
_________________
Black Ajgor - Vae Victis
 
 
ttrotyl

Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 92
Wysłany: Nie 29 Sie, 2010   

Co do rozwinięć jeszcze jedno pytanie: czy jeśli strefa jest spalona można tam nadal umieszczać rozwinięcia - bo jednak czasami i taki ruch jest zasadny.
 
 
SeeM 


Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 104
Wysłany: Nie 29 Sie, 2010   

Można w spalonej. Strefa spalona nie różni się niczym od niespalonej poza tym, że daje zwycięstwo przeciwnikowi.
 
 
Brolu 


Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 21
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 07 Mar, 2011   

Witam wszystkich! Rozwinięcia. Niby wszystko zostało wyjaśnione a jednak... Mam pytanie do zacnego grona, myślę że pytanie nie głupie i ciekawe. Otóż, skoro w FAQ (przy pozycji opisu karty Oderżnijta ich łby jest napisane że Jeśli odkrytą kartą rozwinięcia jest karta
jednostki, nie uważa się, aby „weszła
ona do gry” (karta była już w grze jako
rozwinięcie
).

No więc skoro była już w grze jako rozwinięcie, to w przypadku zniszczenia rozwinięcia analogicznie do w/w mogę wykorzystać zdolności kart które je posiadają w przypadku opuszczenia gry, np. Kryptowe Ghuoule czyli niszczę rozwinięcie, Ghoul spada, ja dostaję 2 żetony. Inny przykład: Krasnoludzcy Łowcy(czy jakoś tak) - jest niszczone rozwinięcie, tym rozwinięciem była jednostka krasnoludów, więc Łowcy zadają 1 DMG.
Czekam na odzew :)
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 34
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 07 Mar, 2011   

w przypadku ghuli jest że kiedy jednostka opuszcza grę to ta akcja działa, a grę opuszcza rozwinięcie, po czym na stos kart odrzuconych wchodzi jednostka.
- więc nie nie działa.

To samo z rangerem, tam jest jak jednostka opuszcza grę, a grę opuszcza rozwinięcie, a na discard wchodzi jednostka.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 14